wie rijd er met een cap

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 14:53

altijd een cap altijd
echt nooit zonder

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 17:34

Euhm...zonder dus... Scheve mond\
Als IJsco weg is en ik op een ander paard ga (wat voor een dan ook al is het de falabella van de buren *LOL* )ga ik met cap rijden. Vanaf dan wil ik een nieuwe start maken.

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 17:44

Ik rijd ook altijd met cap...want het heeft er niks mee te maken of je je paard vertrouwt of niet het is en blijft een levend dier en die kan ALTIJD onverwacht schrikken !!! dat betekent niet dat je er dan meteen af valt ofzo maar het zou je maar gebeuren zonder je cap en je valt met je hoofd ergens op daar ben je dan lekker mee...okay ik geef toe ik heb ook heel veel zonder cap gereden vond het wel stoer op de ponyclub enzo maar ik vind het nu veel stoerder met cap...!!! Koe

Wilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:05

Ik rijdt zonder cap, tenminste op Floor.. omdat ik haar voledig vertrouw..
Maar oke, je kan wel tegen een boom knallen of what ever.. maar daar ga ik eigenlijk helemala niet van uit.. opzich wel stom Frusty

op vreemde paarden rijd ik wel altijd met cap.. tenminste buiten wel. Cool

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:18

Ik heb een prachtig glimmende champion bouwhelm en ben er trots op!!! Lachen Lachen Lachen

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:20

pppff ik rijd TE weining met cap... Op Marjon nooit. Verder rij ik op het moment geen paarden... dus... Scheve mond\
Ik weet dqat het ook fout kan gaan als je lekker rustig aan het wandelen bent... Maar toch iedere keer weer zonder gaan, gewoonte... toch stom...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:34

ik rijd alleen met Cap bij de PC want daar is het verplicht.. Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:36

Ik heb een prachtige nieuwe "champignon" en dat zal 'ie ook wel altijd blijven, want ik heb 'm nooit op. Sinds ik bij een springruiter heb gestaan ook met springen niet meer.

Ik vind dat iedereen van >18 jaar dat lekker zelf moet weten of 'ie 'm opzet ja of nee.

Sonja

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 19:00

Ik heb mijn cap alleen met wedstrijden, tijdens les bij de vereniging en tijdens springen op. Verder niet.
Buiten rijd ik meestal zonder cap en ook in de bak heb ik geen cap op. Rijd ik echter een jong en onervaren paard of een die ik niet vertrouw, dan zet ik mijn casco helmpje of mijn cap wel op.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 19:06

Ik rij nooit met cap Scheve mond\ . Is heel stom, ben al een aantal keren bijna gelanceerd. Ben wel van plan om gauw eentje aan te schaffen, ik heb er nl. geen eentje Schijnheilig

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 19:12

Ik rijd altijd met cap. Ik rijd nu 11 jaar en de keren dat ik zonder cap heb gereden zijn op 1 hand te tellen.
Je moet zelf maar weten of je wel of geen cap op zet, maar ik ben het wel een beetje met Marjolijn eens. Eigenlijk is het egoistisch om niet met cap te rijden, want jou kan het dan mischien niets schelen dat je je schedel te barsten valt, maar je hebt je omgeving er wel mee.

Fantasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 21:54

ik rijd altijd zonder cap sinds ik op mn nieuwe stal ben. stom eigenlijk. Frusty sinds dien ben ik er 2 keer afgestuiterd, ondanks dat het paard 1.83 hoog was had ik nog niet eens een blauwe plek Verward ik heb trouwens wel nog ergens zo'n afgekloven goedkoop keppie liggen, voor bij de club. ik wil een nieuwe hebben voor springwedstrijden, zo'n sjabro airlite.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 22:19

op de manege waar ik ree was het verplicht om een cap te dragen. maar nu ik elke dag op mijn verzorgpony rij doe ik het nooit ik weet dat het stom is maar ja. Ik draag hem alleen als ik naar buiten ga

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 22:27

nou, op de manege is het verplicht. maar als ik bij chess ben dan altijd zonder.

mariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 22:35

Als ik naar buiten ga, ga ik nooit zonder cap van huis en met springen en concours heb ik hem ook wel op. Als ik in de bak rijd, meestal niet. (tenzij Nozem erg raar doet, dan ga ik hem toch maar even halen) en bij de eerste keren dat ik op een jong paard stap zet ik hem ook wel even op...

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 22:47

Altijd met Extreme duivel

francien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-01 11:42

kijk als je wedstrijden rijd zet je hem wel op om dat het verplicht is .
het is natuurlijk wel veiliger om met cap te rijden.
maarja ik vind het eigen risico dus.... zolang je er anderen niet mee in gevaar brengt.
kijk als je er zo over denkt .
waar ben je dan mee bezig .
maar je het is jou kop .
ik was ook zo van een cap dat is voor kinderen en begingers NOU mooi niet .
ik zet hem op ja oke het ziet er niet uit maar in het bos gangen toch geen spiegels .
dus gewoon op die cap .
en als iederen het doet valt het ook niet op net zo zo je een brommer rijd moet je ook een helm op .

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: francien op 2001-07-09 11:44 ]</font>

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 12:17

altijd zonder

francien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-01 12:26

vind ik heel stom je weet maar nooit ik rij al 30 jaar .
en zeg ik val er nooit van af wand voor je het weet lig je er af

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 15:13

Op mn ouwe knollie reed ik altijd zonder cap, met mn jonge paard en op onbekende paarden altijd met cao, ben een keer zo vreselijk hard op mn hoofd gevallen, dat ik wel geleerd heb om met cap te rijden. Op mn 2 vroegere verzorgfriezen altijd zonder cap ook buiten. Erg stom eigenlijk.

Ditta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 15:23

Als ik eerlijk ben rij ik niet altijd met cap. Op de manege meot het dus doe ik het ook maar! (geen zin in ruzie) Maar als het zomer is draag ik bij me verzorgpony geen cap. Met Ditta draag ik altijd een cap. Ze wil nog wel es en vreugde bokje geven. meestal blijf je wel zitten maar toch! Als het regend draag ik een cap. Dus alleen als het zomer is bij me verzorgpony draag ik geen cap. Dat meisje met wie ik Kelly dan mee verzorg draagt wel een cap. Maar ik vind het bij kelly onnodig. Ze is zo rustig en gooit helemaalniet hoog op!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 15:59

Zoals ik in dei topics gezegd heb reed ik altijd zonder cap.
Ik ben er een keer hard afgelazerd en nu voortaan altijd een cap op.

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 16:38

Ik zie de hele tijd dat het bij degene die zonder cap rijden om vertrouwen gaat...! maar ook al heb je zo'n groot vertrouwen in je paardje hij kan ook wel eens uitglijden en wat als je dan met hoofd ergens op komt..? tja jullie moeten het zelf weten maar ik heb ervan geleerd toen ik onderuit gleed.... Koe

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 16:48

Ik rijd ook altijd met cap, alleen nu wil ik een helm...na vijf jaar is mijn cap zo vaak nat geweest van het zweet dat ik hem zo ontzettend goor ben gaan vinden...tijd voor een helm!!!!!Ilona

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 17:44

ik rij ook altijd met cap heb nog wel een "normale" zo'n dunne en doe ook niet me kin bandje vast ik ben er 3x afgevallen en in die 3x is die niet afgevallen!!
maar blij dat ik heb op heb ben vorige week nog van fiek afgevallen dat is wel te verw8en bij dat paard toen was ik met me ribben boven op het hek gekomen met een hele harde klap
stel je voor dat dat me hoofd zou zijn zonder cap nou dan blijft er volgens mij wei nig van je over.
dus jah ik zal ook zeker heel lang met cap blijven rijden ook als ik 18 ben denk ik...
zelfs op valentina rijd ik met elk paard kan vervelend zijn dus ik doe liever me cap op en dat ik dat vervelende ding op me hoofd dan dat ik zonder cap in het zieken huis lig kijk het hoeft niet maar dat kan bij mij makkelijk gebeuren met dat paard..