Ervaring met dravers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:34

Naam:Inka Dutch
Regnr:NL910608
Vader:Rapid Royalty
Moeder:Sola van Alphen

Naam:Inka Prise
Regnr:NL910165
Vader:Volo Prise
Moeder:Soando

Naam:Inka Sammer
Regnr:NL910423
Vader:Yankee Tornado
Moeder:Zjilah Hanover

Naam:Inka Westcorner
Regnr:NL910699
Vader:Yankee Tornado
Moeder:Riesta

Ik heb deze merrie's gevonden in mijn database van mijn website..
Ik zie ook dat volgens mij database Inka Dutch 2 veulens gehad heeft namelijk :

Jaar:1998
Naam:Princess of Inka
Regnr:NL980343
Vader:Super Explosive
Moeder:Inka Dutch

en

Jaar:1999
Naam:R44
Regnr:NL990504
Vader:Super Explosive
Moeder:Inka Dutch

Misschien dat je hier iets mee kan.

Groetjes
Annelies

(linkje van de site als het niet helemaal duidelijk mocht zijn)

http://dravers.mine.nu/jaargangen.php?a ... &name=true

inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 19:11

He liesje 1 bedankt voor je grondige onderzoek vind het erg leuk.
Ik zal het op de papieren eens nakijken. Ik ga haar namelijk dinsdag
ophalen SPANNEND!!!!!!!!!!! Dan zal ik ook proberen om foto's te laten
zien (ik weet nl niet precies hoe dat moet, maar ik vogel het wel uit).
Ik heb haar al wel gereden en ze loopt wel heel lekker. Toen ik haar voor het eerst reed had ze bijna 6 weken stil gestaan. Hier was echter weinig van te merken. Het enige waar ze moeite mee heeft is galopperen op een kleine volte, maar misschien met hard oefenen dat dat ook nog wel lukt. Dat vind ik alleen niet zo heel erg belangrijk. Ik wil gewoon lekker met haar door het bos racen en zo. *LOL*
Ik wou dat het al dinsdag was.

Groetjes. Haha! Haha! Haha! Haha!

Liesje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:47

Graag gedaan hoor, ik vind het altijd leuk om te doen voor aardige mensen Lachen

Kom je toch wel is langs he bij een dravermeeting met je draffie ?
Of gewoon is meeten met mij Lachen ik wil al zoooooooooooooo lang is een draffie meeten , maar helaas nog nooit is het gelukt, op wedstrijd kwam ik ze nooit tegen of soms wel maar dan had ik het niet eens in de gaten (Katwijk oktober en Navy ‰

Oo die van mij kan het makkelijkste galopperen op een kleine volte.. ik ga woensdag met mijn merrie op les om de puntjes op de I te zetten Lachen I ja idd Lachen

waar komt je merrie vandaan als ik vragen mag ?

Misschien dat ik wel een idee heb om welke merrie het gaat..
Misschien hoor Knipoog

Groetjes
Annelies

inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 19:55

Ze komt uit Uitgeest.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 20:42

Liesje_1 schreef:
Of gewoon is meeten met mij Lachen ik wil al zoooooooooooooo lang is een draffie meeten , maar helaas nog nooit is het gelukt, op wedstrijd kwam ik ze nooit tegen of soms wel maar dan had ik het niet eens in de gaten (Katwijk oktober en Navy ‰

Heb je nog endurance wedstrijden op de agenda staan dan Annelies?
Salty en ik zijn namelijk ook van start gegaan met de wedstrijden....

Liesje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 21:20

ja op de agenda staan wel, maar helaas komt er steeds iets tussen, ...

Maar van het seizoen wil ik zowiezo 1 klasse 2 rijden...
Ik weet alleen niet hoe het nu precies zit met wanneer je die mag starten vroeger was het bij 3x achter elkaar goed uitgereden wedstrijden

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 00:06

inka schreef:
Dat vind ik alleen niet zo heel erg belangrijk. Ik wil gewoon lekker met haar door het bos racen en zo.

Boktmeeting dijkgatsbos Verward *LOL*
(neem ik mijn halve draver mee Haha! )

Gefeliciteerd met je aankoop Party!!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:31

Liesje_1 schreef:
Maar van het seizoen wil ik zowiezo 1 klasse 2 rijden...
Ik weet alleen niet hoe het nu precies zit met wanneer je die mag starten vroeger was het bij 3x achter elkaar goed uitgereden wedstrijden

Heb je het nieuwe regelementen boekje nog niet dan? Daar staat in;

5.4. In iedere klasse moet minimaal drie maal een rit met goed gevolg worden volbracht voordat men in een hogere klasse mag starten.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 14:16

Ben ook eens een weekend niet op internet Knipoog
Mijn vader fokt dravers, en we hebben er op het moment vier. Over de beenproblemen: Ofir heeft een peesblessure gehad, en heeft anderhalf jaar stil gestaan, maar staat nu weer in training. Zijn moeder Ilana had ontzettend sterke benen, die draafde in de winter vrolijk over bevroren grond of over de weg, terwijl een ander paardje van ons, Jitske, amper kon lopen als het had gevroren. Het ligt er maar net aan, het ene paard heeft sterke benen de andere niet. Er zijn dekhengsten die op hun 30e nog prima uitzien (Manza, ook al ie die net dood, misschien een verkeerd voorbeeld... ) en je hebt dekhengsten die echt niets meer zijn (brilliant H, heb ik 2 jaar geleden nog gezien, gebogen knieen, alles knakte...)

Verder heb ik natuurlijk alleen maar goede ervaringen met dravers (maar ik ben bevooroordeeld Pling )

Linda_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 14:43

Hoi, ik heb ook een tijdje een draver gereden. Ze zijn toch anders, als het er op aan komt, zit het harddraven er toch in, zeker als hij al gekoerst heeft.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:06

Dravers zijn voor mij de ideale paarden. Ze zijn extreem intelligent, lief, vriendelijk, fijn in de omgang en lief met rijden en ze zitten ook nog eens heerlijk (vind ik). Met de beenproblemen valt het best wel mee (mijne heeft dan wel artrose, maar als ik gewoon met rijdt, zoals ik ook met een kwpn-er zou doen, heeft hij er geen last van)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:27

(ik hoop dat ik niet in herhaling val met oog op andere berichten)

Ikzelf heb 2 jaar lang een draver gereden. Dit paard kon niet meer meedoen met de draverijen omdat hij een peesblessure had waar hij last van kreeg als hij op harde ondergrond hard moest draven.

Mijn ervaringen met de draver is op zich heel goed, het zijn snelle, werkwillige paarden die bij wijze van voor je door het vuur gaan (indien ze niet extreem schrikachtig zijn ofzo, dat was die draver waar ik het over had dus wel, maar uiteindelijk deed hij wel dingen, over een plank lopen springen enz, waar hij daadwerkelijk ECHT als de dood voor was)
Het zijn liever, totaal geen kwaadaardige paarden waar je heel veel mee kan, ik zou het haast indelen in een allround paard. De meningen over de draver zijn helaas wle sterk verdeeld, veel mensen vragen zich af wat iemand met een draver die niet meer in de draverij loopt moet. Maarja, het zijn dan wel paarden gefokt voor de draverij, ze zullen nooit olympisch uitkomen voor dressuur of springen, maar zie jij dat een fjord al doen? nou, ik niet hoor. Er valt deze dieren niks te blamen, je kunt ze (bijna) overal voor gebruiken.

Groetjes Tessa

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:47

wkoekoek schreef:
Er zijn dekhengsten die op hun 30e nog prima uitzien (Manza, ook al ie die net dood, misschien een verkeerd voorbeeld... ) en je hebt dekhengsten die echt niets meer zijn (brilliant H, heb ik 2 jaar geleden nog gezien, gebogen knieen, alles knakte...)

Fijn om te horen hoor *LOL* mijn paardje(v. Creool) komt uit een merrie van Brilliant H Knipoog laten we dan maar hopen dat hij de benen van vaderskant heeft...*LOL*

Weet je trouwens wat meer van Brilliant H of niet Verward

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:19

even snel off topic dan Haha!
Hij heeft de laatste jaren bij Dalemans in Vries gestaan, en is daar tot het laatst gebleven. Op zn goede dagen (tsja, sorry, maar dit hebben ze zelf verteld.. Lachen ) lieten ze hem nog wel eens springen, voor sperma. Maar vaak stond ie binnen. Ik heb een tijdje bij hem staan kijken, en elke keer als hij bewoog, knakten zn gewrichten, ik kreeg er kippenvel van. Hij stond ook steeds heel raar naar boven te kijken Verward Volgens mij zag ie ze vliegen.... Maar toen was ie geloof ik ook al aardig oud, het is geen nederlander he. We hebben zelf ook een paar van Brilliant H gefokt, en op zich zijn het allemaal hartstikke goede paarden hoor Haha! Hij heeft er natuurlijk wel een aardig carriere opzitten.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:19

ik heb ook een draver en het is echt zo'n ras wat voor je werkt tot ze d'r bij neervallen en ook zo betrouwbaar. ik wil starlight nooit meer kwijt, hoewel ik er best wel wat (wat rijden betreft) best veel problemen mee gehad, maar dat is allemaal goedgekomen en ik heb een gang meer voor in de bossen. ze kan namelijk harddraven en dat is ook wel eens leuk in de bossen.
gefeliciteerd met je paardje en ik hoop dat je er veel plezier van hebt