Strakke/opliggende hengstenvlecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Royal_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:49

Nicole85 schreef:
Ik wilde eigenlijk voor mijn wedstrijd morgen ook met hengstenvlecht rijden. Gister voordat ik les had, even een proefkapsel bij mijn paard aangemeten. Hengstenvlecht zat super netjes, maar dat schudt hij met zijn hoofd, zwaait met hoofd (arabier) en doet zijn hoofd een aantal keren naar beneden en alles is weer los!
Waar ik me ook zorgen over maakte, gister: wanneer zit een hengstenvlecht té strak??? Wil wel dat mijn paard nog nageeflijk kan lopen :+
Nu rijd ik morgen met losse manen... maar ben me volop aan het oriënteren om de volgende wedstrijd mét vlecht te starten :Y)

Je moet juist niet te strak vlechten, dan loddert hij uit vanwege de spanning en gaat hij golven als je even aan het rijden bent. Naarmate de manen langer zijn blijft het mooier zitten vind ik.

cp112

Re: Strakke/opliggende hengstenvlecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 20:37

Nou oefening mislukt hier....
Het begon goed maar Guus stond te slapen en dus helemaal met zijn hoofd zowat op de grond, ik had de vlecht bij vlagen redelijk strak (tja reuma dus houd het niet zo lang vol) maar toen hij de kop weer omhoog deed had ik een zigzag :Y)

Volgende keer vlecht ik beide kanten van de manenkam tegelijk en leg ik de vlecht er recht bovenop zoals ik op blz1 ook bij iemand zag. Het zakt er anders zo uit en had er express al een week geen shine spul meer ingespoten en ook niet meer geborsteld....

Ondanks de vlecht was ik wel 1e :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:40

gefeliciteerd! *D

ik vlecht meestal op het laatste moment als ze hun hoofd in een normale houding hebben en dan tot je gaat rijden er proberen voor te zorgen dat ze niet helemaal naar de grond gaan met hun hoofd om te eten of te grazen...