Is jullie Pony/Paard ook zo'n viespeuk in de stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keeeell__

Re: Is jullie Pony/Paard ook zo'n viespeuk in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:06

Hmm mijn Poown is ook heel vies is zn stal.
Als die een schone stal heeft, moet die dr altijd meteen in poepen.. :+
Volgens mij is mijn poown ook een *wild plasser* ze hele stal ( al het hooi en zaagsel enz.. ) is helemaal doorweekt.. xD

Maarjaaa... :P

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:03

Viespeuk wil ik niet echt zeggen, want dat is hij ook niet maar niet echt schoon.
Vooral 's winters is zijn stal heel moeilijk droog te houden (vlas). Hij plast dan heel veel en binnen een paar dagen is het aan de rechterkant al heel nat (linkerkant blijft wonderbaarlijk mooi droog altijd).

Nu hij overdag naar buiten gaat merk ik al echt een groot verschil met mesten.

Cupido is wel een beetje een rommelkont, want hij wil nog weleens zijn hooi door zijn stal heen lopen. :+

Manoontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:55

Ik heb ook een onwijs vies paard. Elke dag schep ik wel een kruiwagen met poep/vies stro uit de stal. Pffff..

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 12:58

JaneJansen schreef:
Zet haar dag en nacht in het weiland, beter voor een 2-jarige. Mijn schimmel is er in elk geval superschoon van geworden zeker na die regenbuitjes vd afgelopen dagen!
(mag helaas niet het hele jaar door hier)

Ik woon in de randstad, en weiland is hier ongeveer een half uur vandaan met de fiets, aangezien ik mijn rijbewijs nog niet gehaald heb. Nu staat pip op 5 min. fietsafstand :).
ze staat wel heel wat uurtjes per dag los in een paddock met zandbodem. Uiteraard krijgt ze dan wel hooi om lekker op te knabbelen.