lange manen met rijden.. Probleem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:42

pearlfrontri schreef:
Ze vindt buitenrijden ook leuker dan de bak. Maar als ik haar voorpluk vast doe dan is ze pittiger, dan ziet ze meer (spoken) springen is ze geen fan van maar omdat ik haar pluk dan vast doe wordt ze pittiger, bij springen met een losse voorpluk tikt ze alle balken eraf.

Okay, ze heeft dus werkelijk minder zicht door de lange, dikke voorpluk.
Om die wat uit te dunnen/korter te maken, is ook een optie. Zou je dat niet 'ns overwegen?
Ik weet het niet hoor, maar niet alles wat 'mooi' is, heeft een paard plezier van.
Niet alleen tijdens het rijden, maar ook op andere momenten zal ze last hebben van 'kortzichtigheid'.
Dat lijkt me niet fijn voor je paard.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:49

mijn les pony laatst had ook gewoon simpele vlechten die had ze ook gewoon in de stal geloof dat die eens in de zoveel tijd gedaan worden
Afbeelding

Juangi

Re: lange manen met rijden.. Probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:53

Ik maak altijd een hengstenvlecht bij mijn peerd. Kom anders in de war met de teugels en het lijkt mij voor haar ook niet zo fijn, de hele tijd die manen in haar gezicht.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:56

o0eefje0o schreef:
mijn les pony laatst had ook gewoon simpele vlechten die had ze ook gewoon in de stal geloof dat die eens in de zoveel tijd gedaan worden
Afbeelding

Wooooooooow wat een geweldige lange manen!!
Echt een droom voor me dat mijn paard zulke manen heeft, super!

ontopic: Ik denk dat het niet uitmaakt of ze nou lang of kort zijn, als je denkt dat hij er las van heeft dan maak je er maar een vlecht in.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:02

mijn Shet heeft ook lange manen, komen net onder zijn hals uit
als hij gereden of gelongeerd wordt doe ik er meestal een hengstenvlecht in
gaat prima en met wat oefening zit de vlecht er zo in :Y)
als het echt heel warm is maak ik ook wel eens een stuk of 6 normale
vlechten, die blijven beter zitten als hij in de paddock staat, hij rolt namelijk
nogal graag en een hengstenvlecht zakt dan nogal snel uit

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:11

ik heb altijd een vlecht in. met uitzondering van wedstrijden, hij heeft mane van + 1meter. en vind het anders geen doen, en in de zomer is het ook warmer eronder.! voorpluk is verschillend. zomer in de wei los, helpt tegen de vliegen, en rijden vast, ook tegen de hitte.! en op wedstrijd zomers alles vast.!

Evy_duce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:20

mijn paard had eerst ook lange manen, dat vond ik zel best vervelend met rijden omdat ik niet kon zien of ik op het goede been lichtreed of ik kon zn hoofd af en toe niet zien, nou heb ik het een paar weken geleden getrokken en dat is voor ons allebei wel fijner. maar voor jou fries lijkt me dat niet zo mooi :P
kan je anders niet gewoon een hengstenvlecht doen? dat deed ik eerst ook wel eens en dat duurt maar 5 min.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:39

Juangi schreef:
Ik maak altijd een hengstenvlecht bij mijn peerd. Kom anders in de war met de teugels en het lijkt mij voor haar ook niet zo fijn, de hele tijd die manen in haar gezicht.

Och, mijnes weet niet beter. Vind 't er ook niet uitzien, een ijs met een vlecht, plus dat ik er niet aan moet dénken om al dat haar te vlechten. Het is zó dik!

Merris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 14:06

Met de manen die langs haar hals hangen heb ik geen problemen, maar ik vroeg me alleen af of het voor haar vervelend is. Afknippen is geen optie vind ik, zowel voor de muggen als voor het uiterlijk. Het rijden gaat altijd super. Ik merk wel dat ze meer ziet zonder voorpluk dus ik denk dat het rijden met een vlecht wordt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:12

Nou ja, als het alleen de voorpluk is ben je ook eerder klaar met vlechten. En anders kun je misschien gewoon een paar haarelastiekjes gebruiken, stiekje erin, eindje lager weer stiekje, eventueel nog een, klaar ben je, hoef je ook niet te vlechten.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:19

denk niet dat een paard er last van heeft wat betreft zicht, maar ik heb zelf altijd met rijden dat ik dan met de manen en de teugels in de knoop kom :P mijn oplossing is toch alleaal losse vlechtjes maken, of iig bij de schoft een paar kleine vlechtjes te maken...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:23

Mijn pony staat sowieso bijna altijd gevlochten, blijven ze mooier en beter uit de klit.

Met vlechten, 2

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:56

Verplaatst van RT naar VSW.