Verschillen in stijgbeugels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 00:17

Sugarmiss schreef:
Maar wat ik me afvraag hoe werken ze dan 'flex', want het lijken zo te zien gewonen stugge beugels, die alleen een bredere voetzool hebben.
Waar zit het 'flex'gedeelte dan in Verward

M.b.t. De FlexRide...
Karin, Ikke.... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 11:49

Aha, ik snap het, ik heb zelf nooit met zulke beugels gereden, vandaar dat ik het niet weet. Maar dan zijn het precies de goede beugels voor jou.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 10:45

Sugarmiss, ik heb eerlijk gezegd geen idee waar bij deze beugels het 'flex'-gedeelte zit. Ik heb ze gekocht omdat ik er hele goede verhalen over had gehoord van enduranceruiters, en omdat ze een veiligheidskooi hebben (ook zonder verkrijgbaar trouwens) waardoor je er wedstrijden mee mag rijden met gympen. Tot twee weken geleden wist ik niet eens dat ze 'Flex Ride' heetten... Maar feit is wel dat ik totaal geen last krijg van mijn voeten, en ook mijn kuiten en knieën blijven pijnloos. Afgelopen zaterdag weer eens anderhalf uur met 'traditionele' beugels gereden en ik voelde toch wel duidelijk verschil.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:08

Ik heb nu een paar ritten in mijn flex-beugels gemaakt en bij het lichtrijden voel ik dus duidelijk dat je voet veert in de beugel. Ik het begin is het wennen want je denkt echt dat hij gaat breken of zo Haha!
Omdat jouw beugels dus gewoon 2 vaste zijkanten heeft, vroeg ik me dus af of dit wel veert.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:11

Nee klopt, ze zijn echt van keihard materiaal (kunststof/carbon met een metalen kooiconstructie). Dus niets 'flexibels' aan. Maar door het grote oppervlak onder je voet wordt je gewicht beter verdeeld en het is dus minder vermoeiend rijden dan met gewone beugels.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:22

Bij Soraya rij ik met gewone stijgbeugels met zo'n schuin blokje erin (bij Bolivia trouwens ook) en bij de manegepaarden gewoon normale stijgbeugels.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 13:38

Ik rijd ook altijd met van die schuine blokjes in mijn beugels en heb nu dus a-symetrische beugels besteld. Dan kan ik ze even proberen. Die dingen van het plaatje hierboven zaten ook wel erg lekker, maar vallen dan weer niet in mijn budget Haha!
Of zijn die dingen er ook in het goedkoop? *LOL*