Nu nog een deken op???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:51

helemaal mee eens...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:52

Fleur staat overdag buiten en 's nachts binnen. Beiden zonder deken, maar de stallen zitten vast aan een woonhuis, dus zijn vrij warm.
Moet wel zeggen dat ik er vaak nog wat stro bij gooi zodat ze warm ligt, voel me nog een beetje schuldig als ik met mijn dikke winterjas 's avonds naar huis fiets en Fleur naakt op stal staat Tong uitsteken

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 01:05

Fitz heeft nog een dikke winterdeken op die overdag af gaat. Hij staat nu ook in een buitenbox dus ik vind het ook nog best fris 's nachts om al aan een dunnere deken te beginnen.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:00

Pablo, die super kort geschoren door de winter kwam, heeft nu s'nachts een tussendeken op met daarop een zomerdek. Overdag, voordat hij de stapmolen ingaat, wordt zijn tussendeken eronderuit gehaald en staat dus de rest van de dag met een zomerdeken. Hij is behoorlijk kort in zijn vacht, dus heeft echt de dekens nog nodig. Pas als het s'nachts boven de 10 komt gaat de zomer deken er alleen op.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:48

Karin schreef:
Beter overdag iets te warm dan 's nachts iets te koud, is mijn idee.

volgens mij is dit niet zo bij paarden! paarden kunnen zichzelf makkelijker warm houden dan laten afkoelen.

maar even on-topic, mijn paard staat nu onder z'n winterdeken. eerst had hij nog een deken 200 gram eronder. nu staat hij enkel onder een 300 gram. hij heeft een buitenstal en staat alleen achter een kettinkje. de stal is vrij open.

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:50

Cas heeft ook zijn winterdeken nog op 's nachts.
Overdag hebben wij op stal een ploegje wat de dekens van de paarden afdoet, prima geregeld dus. Vanmorgen was ik alleen aan het twijfelen, wilde voor dat ik naar mijn werk ging de dekens afdoen, maar vond het nu toch wel koud door die mist, staan nu dus nog met dekens tot 12.30 uur Haha! Of er moet toevallig iemand van het ploegje eerder op stal zijn.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:01

Als het mooi weer is staan ze zonder deken overdag, is er wat meer koude wind dan heeft hij de dunne regendeken op. 's nachts heeft hij de dikke winterdeken nog op omdat het nog wel eens flink kan afkoelen, en ook 's nachts staan de luiken gewoon open. Al denk ik dat hij nu wel een dunnere deken op kan.
En hij is bijna al zijn winterhaar al kwijt, hij verhaart altijd al heel vroeg in het jaar.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:08

Mijn hengst staat nu nog zonder, maar die staat snachts in een binnenstal, morgen gaat die verhuizen naar een buitenstal en dan doe ik hem een zomerdek van Rambo op.
Mijn merrie heb ik ook helemaal zonder, Simba en de Friezen hebben een waterdichte van Rambo op welke ik rond 13 uur eraf haal en rond 18 uur er weer op gooi. Ozep idem alleen heeft die nu nog een Rambo Turnout op, die ga ik morgen vervangen voor een Rambo Light.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:10

ik heb nu ook nog een deken op liggen. Wel een tussen deken. Ik wilde eerst het deken er af halen, omdat hij al zo dun in zijn vel zit, maar aangezien we zaterdag gaan verhuizen van een 'binnenstal' naar een buitenstal laat ik hem toch nog maar even opliggen. Maar die staleigenaar haalt overdag de dekentjes er lekker af.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:02

Vandaag heb ik voor het eerst de dunnere deken in de wei af gedaan. Maar vannacht in de stal gaat ie gewoon op. Hij vind het heerlijk om zonder deken rond te sjouwen. Ik vind het met een pony ook weer net iets anders dan met een paard.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:51

Mabel heeft snachts een dunne winterdeken op en overdag staat ze zonder deken buiten. Ik doe die deken pas af zodra er geen nachtvorst meer is ze staat namelijk in een open stal. Zo eind april haal ik de deken er snachts af ze krijgt namelijk een behoorlijk kort zomervachtje (wel mooi b.t.w. Tong uitsteken )

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:06

Ik heb nu een ongevoerde rekendeken op, (Rhino Turnaout) maar die kan overdag ook wel af eigenlijk... Nog ff, dan kunnen ze helemaal zonder.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:42

Tot gisteren had Oberon z'n Rambo turnout (200 grams) op. Die ging overdag wel af. Hij heeft nu een ongevoerde Bucas regendeken op. Die gaat er tussen de middag af. Ik vind het 's nachts echt nog te koud om 'm zonder deken te laten staan. Ik zat vanochtend ook met een dik vest aan achter m'n pc te bibberen!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:54

Ik heb er sinds gister een dunne regendeken opliggen, daarvoor had ik nog een winterdeken op. Ze had het er erg warm onder.

Nu met de dunne staat ze nog vrij warm, ik zet haar rond 14.00 na het rijden buiten zonder dek. Om een uur of 17.00 wordt ze binnengehaald en als ik om 18.30 klaar ben met lesgeven gaat haar deken er weer op.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:44

Bij ons staan ze overdag zonder deken in de wei en omdat het 's nachts nog behoorlijk afkoelt krijgen ze 's avonds op stal nog een 200-grams deken op.......

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:13

's avonds gaat de winterdeken op en met dit heerlijke weer gaat 's middags een zomerdekentje op.

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:16

bij ons staan die niet-geschoren paarden dag en nacht zonder deken, en de geschoren paarden krijgen 's ochtends hun winterdeken af, en mogen dan lekker buiten van het zonnetje genieten! en 's avond de dekens weer op!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:37

Ik ben tussen de middag even naar stal gegaan en heb de dekens afgehaald, Toon stond te zweten onder zijn Rhino 200 gr. Kaminka had alleen nog maar een regendekentje op, maar die stond niet te zweten.
Vanavond doe ik ze weer een dek op en morgenochtend denk ik dat ik ze er af haal. Makkelijk toch, vlakbij stal werken!!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 19:57

Mijn pony is geschoren en gaat zonder deken naar buiten overdag, snachts heeft hij een 150 gramdeken op.