Te zware buitenbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:23

stefje schreef:
Volgens mij is de truc dat je alleen hardhout-snippers moet gebruiken in een buitenbak, geen andere soorten hout, want de laatste rotten weg. Ik heb wel eens het idee dat veel houtsnipperleveranciers zachthoutsnippers als hardhout verkopen. (Maar ik heb verder zelf geen ervaringen ermee.)

Snippers van hardhout kunnen heel scherp zijn.
Snippers van naaldbomen schijnen ook heel goed te zijn en die verotten niet is mij gezecht.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:25

En als je het zand gewoon goed aanrijdt? Misschien een paar keer slepen met een zware rol?

As_LoveYou

Re: Te zware buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:42

wie kan mij plaatjes laten ziet van indoor turft, en outdoor turft?
Ben ook opzoek naar een goede bakboden, want onze bak is ook veel te zwaar en te mul!
iedreen zegt dat het zo lelijk is, maar ik kan het nergens vinden hoe het eruit ziet.. iemand een plaatje ofzo?

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:44

en weet iemand ook hoe duur een Agterberg bodem is? :$

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:34

Poly vlokken erdoorheen mengen.Heb ik zelf ook,ik kan altijd rijden behalve als het vriest.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:50

Let wel op met tapijtsnippers dat er bepaalde soorten zijn dat wanneer je deze ooit weer wilt gaan verwijderen dat je daar super veel geld voor kwijt bent, om deze af te voeren.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 13:07

Ik schop dit topic weer even naar boven ;)
Ik ben net na min. draven in de bak maar weer een buitenrit gaan maken. Ik had gehoopt dat de regen het verbeterd had, maar dat viel tegen.
Ervaringen blijven welkom! *D

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:59

SGWuppie schreef:
Dan hebben wij wat anders, ziet er niet uit als afval en je hoort ook niks, lijkt eigenlijk precies op een agterberg bodem, alleen dan goedkoper. Zal straks eens aan mijn moeder vragen hoe het spul heet dat we hebben..

http://www.zorgdrager.nl/productieverkoop

en dan de grijze polyvlokken, ik ben er super tevreden over! Het gedeelte dat echt veel te mul was is nu helemaal stabiel, kan er eindeloos lijntjes op springen zonder dat het mul wordt.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 07:44

Ik denk ook even mee. Vriendin van mij had ook een te zware bakbodem en kreeg toen het advies er 'zwart zand' doorheen te mengen omdat zwart zand een vastere structuur heeft. Is er bij jou in de buurt een zandhandel? Wellicht dat ze jou kunnen adviseren over welke zandsoorten je door elkaar kunt mengen voor meer stevigheid.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:35

Ik lees ook even mee!

Wij hebben nu zo'n 8 jaar de buitenbak liggen, bij het aanleggen is het gele zand omhoog gehaald en het zwarte zand naar beneden gedaan, toen door het gele zand wat scherp zand/schelpenzand gedaan en hij was best goed.

helaas is hij nu in droge periode's alleen goed met veel slepen&sproeien, en dan is ie ook écht heel fijn maar ik heb geen zin om 3x per week de bak te slepen en als ik dat niet doe wordt ie te zwaar(en oe Wis gallopeert zo lomp die slaat in alle boems echt de gaten erin en Hilde is ook best lomp en schept flink zand omhoog met de galop dus de bodem heeft ook wel wat te verduren maar toch ;) )
Sproeiers aan doe ik altijd voor ik ga rijden, dat is een kleine moeite maar alsmaar dat slepen ben ik een beetje beu en een bodem met op sommige stukken een zware ondergrond rijdt gewoon niet fijn!

Zit dus te denken aan snippers er overheen, maar voor er iets komt wil ik eerst zo'n bodem hebben gezien bij mensen die net als wij op leemgrond zitten waardoor het grondwater slecht wegkan.
Dit maakt onze bak nml heel erg nat bij veel regen, nou droogt ie wel snel op maar als het een hele week regent heb je een hele week een natte bak.
In de winter ook honderden kilo's zout verspreid door de bak, dat hoeft met AWT ook niet begrijp ik, scheelt ook weer :D

vind de bodem van SGWuppie ook mooi! Maar dat zijn hele kleine snippers of niet? Zijn die net zo stabiel als de grovere AWT snippers?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 20:16

Even een update.
We hebben uiteindelijk toch gekozen voor de All Weather Tuft en vandaag heb ik er voor het eerst in gereden.
Ik ben er erg blij mee, mijn paard liep er super in. Ik kan eindelijk weer lekker rijden!!! *\o/*
Iedereen bedankt voor de adviezen!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:35

Super!!!
Ik hou het nog even in de gaten tot er een paar flinke hoosbuien zijn gevallen!

Stien_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:23

ik weet niet precies of het zo noemt waar vilt(wel speciaal vilt) is het volgens mij. moet je normaal nooit besproeien enzo en bevries ook niet omdat dat met een bepaald spul behandeld is.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 13:54

Renske_ schreef:
Super!!!
Ik hou het nog even in de gaten tot er een paar flinke hoosbuien zijn gevallen!

Ik zal jullie op de hoogte houden.
We hebben de sproeiers de laatste paar dagen flink aan gezet, omdat het nog nieuw en wat stoffig was. Ik denk dat het heel veel regen kan hebben.