Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
renate5 schreef:Waarom neem je geen containerstallen? Deze zijn er vanaf 1500 euro excl transport. Hebben wij ook, maar deze zijn wel geisoleerd. Ben je in één keer klaar. Of inderdaad zelf een stal bouwen van hout met het idee van een soort tuinhuis, maar dan groter.
ikke20 schreef:onze stallen hebben gok ik niet meer dan 500,- gekost. hout hadden we nog liggen en kregen nog wat van bedrijf. damwandplaten waren 100,- hebben er nog over.
houten platen waren ook 100,-
hekwerk was 50,- en zelf slijpen en lassen.
en grindtegels kan je vaak gratis afnemen.
dan wat waterkabel en kabels voor stroom en dan wat schroeven en golfplaten.
wij hebben dus een ruimte gebouwd met daarin 2 stallen met daartussen een pad van 2 meter. op die manier heb je plek om te poetsen/opzadelen of wat dan ook. dan sta je altijd droog.
meer foto's moet ik nog zoeken die komen nog
containers zijn wel in de zomer erg warm. moet je er wat aan klussen maar dan kan het wel. *zijn wij ook nog voor aan het kijken voor extra stalle erbij*
renate5 schreef:Containerstallen zijn 3 bij 2,60 idd niet zo heel groot, maar ik zet de paarden min. 8 uur per dag buiten.
Lia_ schreef:Op de stal waar ik sta is de "grote"stal van damwand:
http://www.paardenboxverhuur.nl/pages/stallen.html
Zelf sta ik in de "kleine"stal welke gewoon gemetseld is:
http://www.paardenboxverhuur.nl/pages/kleine_stal.html
Persoonlijk vind ik de grote stal erg koud in de winter, de stalhouder zit er nu over te denken om hem te isoleren.
DubbelDun schreef:Stallen met een buitenkant van damwandprofiel lijkt me een goede keus.
Persoonlijk zou ik ze niet tot op de grond laten lopen, maar op een gemetseld of gestort muurtje zetten. Dan blijft de onderkant toch net wat langer goed. Als je dit zo'n 80 cm maakt heb je meteen een stevige onderkant zodat het damwand niet beschadigd wordt.
Als afsluiting/voorkant zou ik de amerikaanse hekken willen aanraden.
Deze zijn lekker luchtig en kun je helemaal wegdraaien of alleen de deurdoorgang gebruiken. Afhankelijk van het soort hek kun je ze zelfs als voer'ruif' gebruiken.
De hekken zijn niet goedkoop, maar ze gaan heel lang mee en zijn reuze handig in gebruik.
)deflin schreef:@ deaglán, ja die ben ik ook al eerder tegengekomen, maar die zullen ook vast wel een hoop centjes kosten. maar het idee vindt ik wel weer leuk
Deaglán schreef:Kwam deze ook nog tegen http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... allen.html

DubbelDun schreef:Of je moet mini's houden
Om maar even een idee te krijgen van de kracht van een paard; ik heb Ascot stallen. Dat zijn betonnen elementen van 35/40 mm gewapend beton. Daar zijn dus al 2 platen van doormidden geschopt. Niet dat ze echt doormidden zijn, op de wapening blijven ze wel hangen, maar er zitten wel gaten in en fraaier wordt het er niet op.
Hoge kosten voor stallenbouw is niet leuk, maar probeer het ook niet té goedkoop te willen doen. Veiligheid voorop en duurzaamheid als goede 2e
) 

voorkant stal bovendeur staat open maar geeft ideetje van het hekwerk en de stevige voorkant
)