Moet een paard klinisch gekeurd worden voor een ve

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 17:03

ikke"]
[quote="Esme_27 schreef:
Mijn paard is verzekerd voor alle ziektenkosten en hoefde niet klinisch gekeurd te worden. Ik zit bij Interpolis.

Dat klopt, maar als jou paard 22 is, of zoiets, dan dondert Interpolis je doodleuk uit de verzekering, het zou ze dan wel eens serieus geld kunnen gaan kosten en daar hebben ze natuurlijk geen zin.
[/quote]

Ik ken geen enkele verzekering die paarden boven de 15 jaar opneemt in een ZIEKTENKOSTENverzekering. Wel in gewone verzekeringen door diefstal e.d Ik vind dit ook niet raar hoor, heb er ook totaal geen probleem mee.

Interpolis neemt paarden op in de verzekering zonder keuring, behalve als je paard boven een bepaald bedrag verzekerd is dan moet het wel. Er komt alleen wel iemand van Interpolis zelf naar het paard kijken, maar dit is geen keuring te noemen. Natuurlijk ís mijn paard wel klinisch gekeurd, maar dat was bij de aankoopkeuring. Daarin had ze trouwens een scheur in haar voorhoef en de buigproef lukte niet (ze ging zitten) deze 2 punten waren dus uitgezonderd geweest als ik bij een andere verzekeraar had gezeten, bij Interpolis is dit dus niet zo gelukkig.

Citaat:
Sorry hoor maar ik snap niet helemaal waarom er mensen zijn die hun paard uberhaubt laten verzekeren. op een gegeven moment wordt je paard/pony afgekeurd en de verzekering haalt m op voor de slacht. Wie zegt dan dat jou pony daar idd heen gaat?
Wij hadden op de manege iemand van wie haar pony weg moest omdattie afgekeurd was. hij was opgehaald door de verzekering. Hij zou dus naar de slager gaan. Een week later was er een nieuwe manegepony gekomen. Bleek dat dus haar pony te zijn. TErwijl zij d8 dattie dood was. Istie dus gewoon in Utrecht op de veiling doorverkocht...

Dit vind ik dus zo'n bullshit. Ik heb mijn paard verkocht omdat ik ziektenkosten vergoed wil krijgen zodat ik mijn paard beter kan maken. Ik heb mijn paard niet verzekerd zodat ik een bedrag uitgekeerd krijg als hij afgekeurd is. Als mijn paard afgekeurd wordt dan neem ik haar gewoon mee naar huis en stop ik de verzekering. Simpel. Zolang je niet uitgekeerd wilt krijgen hoef jij je paard niet in te leveren.
Interpolis heeft trouwens de regeling dat je gewoon uitgekeerd krijgt minus de slachtprijs als je je paard thuis zelf wilt laten inslapen d.m.v een spuitje. Alleen dan word door de verzekering bepaald dat je paard afgemaakt word, enkel en alleen omdat hij niet meer aan de verzekeringsvoorwaarden voldoet. Ik laat een paard pas inslapen als hij niet meer voldoet aan de eisen voor een leuk leven voor het paard.
En dan krijg ik dus niet uitgekeerd nee, maar ik heb wel mijn paardje nog bij me en die is veel belangrijker dan geld.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 01:26

Sjuimpje schreef:
Euh ja Natasha,
maar dat zeg jij uit het oogpunt van de verkoper?
Als ik een paard koop wil ik iig dat hij klinisch goed is, nou hoeven ze heus niet spectaculair over de benen op het harde. Maar ze moeten wel zo goed als rad lopen. Zelfde met een buigproef ze mogen heus een paar passen kreupelen, maar aan het eind van het lange stuk moeten ze toch weer hersteld zijn.
Als je als verkoper te vaak met paarden blijft zitten moet je toch bij jezelf te rade gaan...

Nou Sjuim, het ligt er wel echt aan , hoe dat de keurende veearts keurt.
Als ie wil, worden ze allen afgekeurd, geloof mij maar.
Als die paarden wel "spectaculair over het harde lopen", zonder ijzers, zijn ze 95% van de gevallen ongeschikt voor een doorsnee ruiter.
En als een paard een paar passen kreupelt na de buigproef, wordt ie afgekeurd!
En ik spring nu van de hak op de tak. Schijnheilig

Maar als een koper een paard wil, wat niet door een keuring heenkomt, (zonder aanwijsbare reden) kan hij het dan nergens verzekeren?
Dat was de vraag.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:21

Hi Natascha, ja dus is het antwoord, bij Interpolis bijvoorbeeld

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:59

Ik geloof dat je bij Fairmount geen keuringsrapport hoeft te hebben voor dat bedrag. Misschien wel een eenvoudige gezondheidsverklaring, maar dat zou je na moeten vragen/kijken.

Ik zou het keuren voor je zelf ook doen. Heb je toch wat meer zekerheid.

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:06

Interpolis is een hele goede vind ik.
Hier is het volgens mij niet nodig dat je paard klinisch gekeurd is.
Deze verzekering is echter wel prijzig, maar daar heb je dan ook
wat voor. *LOL*

Romargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:32

Haai,
Ik heb sinds een week een eigen pony gekocht. Party!! Hij was een week op proef en werd in die week afgekeurd door mijn veearts. Verdrietig Hij vond een hoopje vocht in zijn linker achterknie. Mijn pony heeft hier totaal geen last van, gelukkig. Het is ook maar heel weinig en hij dacht dat het kwam door een verkeerde beweging. Maar ja...ik moest wel beslissen of ik de pony terug bracht of dat ik hem wilde houden. Me proeftijd was immers bijna voorbij. Ik heb besloten om hem te houden omdat ik toch al aardig aan hem gehecht was. Nu wil ik hem dus wel laten verzekeren. Nou begrijp ik dat ik hem wel kan laten verzekeren en ik dacht dus van niet. Maar ik lees dat dit bij interpolis wel kan. Kan iemand mij wat meer uitleggen over interpolis?? Ik snap het namelijk allemaal niet echt... Verward Maar het lijkt erop dat de meeste van jullie er veel van af weten.
groetjes Mar

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:40

hoi,

interpolis is inderdaad heel goed. Je paard hoeft niet klinische gekeurd te
worden, er komt wel even iemand langs van interpolis. Is je paard echter duurder dan 7000 euro dan willen ze een gezondheidsverklaring niet ouder dan 6 weken. Is je paard ouder dan 15 kun je hem niet meer verzekeren ( dus dan kun je hem er niet meer voor opgeven, is hij al verzekerd dan gooien ze je er NIET uit of zo ).
Meer info kun je opvragen bij: www.interpolis.nl ( kies voor vrije tijd, u vindt dan het product Paarden verzekeringen).

Groetjes. *LOL* *LOL*

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 22:31

Bedankt!