Waarom vliegendekens ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vliegendeken

ja
27 (64%)
nee
15 (35%)

Totaal aantal stemmen: 42

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:10

het liefst heb ik mijn paard ook zonder vliegendeken staan.
maar ze heeft veel last van de mugen en dazen en word helemaal lek geprik (zit helemaal onder de dikke bulten :(:) ) ..daarom heb ik een vliegendeken om bij mijn merrie.

heb haar nu wel aan de knoflook, hopen dat dat wat help en ze misschien zonder deken kan..(ben bang van niet want ze heeft nu al mega bulten van de eerste muggen die er zijn)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:39

lonniejj schreef:
Rena100 schreef:
het ligt wel een beetje aan de plek waar je paard staat, maar voor mij hoeft het niet perse, zo'n vliegendeken...gewoon knoflookpoeder door het eten doen 2 x per dag en vliegenspray, dat werkt goed genoeg;)

Ja inderdaad, het ligt er wel aan waar je paard staat!
Die van mij staat aangrenzend aan het bos, dus vaneigens al veel meer dazen en steekbeestjes. Verder is het zo als er knoflookpoeder door haar eten wordt gedaan, eet ze het niet meer :') En een vliegenspray werkt niet altijd, want ze is bang van spray's. Nu weet ik precies hoe ik dat moet doen. Maar ik kan ook niet iedere dag 2 keer op en neer gaan rijden.

Tja dat is wel lastig, dan zit er inderdaad niets anders op dan een deken;) Maar het bang zijn voor spray's kan je heel erg makkelijk afleren (kijk maar eens op www.paardnatuurlijk.nl) daar staat wel een heel stuk hierover, miss dat je dat eens moet proberen.
Verder heb ik nog nooit meegemaakt dat paarden geen knoflookpoeder eten, maar dat kan natuurlijk wel!

lonniejj

Re: Waarom vliegendekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 13:04

Het ligt bij de mijne iets anders, het is niet gewoon bang zijn. Het is angst vanwege een zeer slecht verleden. En ik weet precies hoe ik ermee om moet gaan. De vliegendeken vind ik sowieso toch veel makkelijker, en die van heeft er echt geen problemen mee :)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 13:22

Ik gebruik geen vliegendeken voor mijn paard, alleen een vliegenmasker.
Maar we hebben hier ook niet echt last van vliegen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 14:45

bedankt