Last van muizen maar eigenaaresse wil geen gif bij het voer.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:30

Xfeno01X schreef:
Wat moet ik er nu aan doen als we geen gif bij de kast mogen
zetten :?

...

''**Ik wil géén vallen zetten ''
Ik ben zelf lid van de dierenbescherming en
dat is dan echt verboden }:0

:') Dankzij jou heb ik mijn dagelijkse portie lachstuipen weer gehad, dankjewel! :D

Als ik jou was zou ik toch liever een val zetten. Een half vergiftigde muis kan ook naar buiten lopen en daar worden opgegeten door een ander dier. Op die manier komen helaas veel roofvogels aan hun einde. Ik denk niet dat de mensen van de dierenbescherming daar nou zo enthousiast van worden. ;) Geen eten laten rondslingeren is misschien een oplossing om ze uit je kast te houden, maar reken er niet op dat ze de hongerdood sterven. :+

ZDRH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:52

Op een stal met andere dieren ben ik niet happig op gif. Ik zou gewoon een klem zetten alles in goede dichte stevige dozen of tonnen stoppen. Of inderdaad 2 katten kopen en die lekker los laten lopen.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:09

juval schreef:
vooral zorgen dat er geen voer en etenswaren in de kast liggen, alles goed schoonhouden helpt echt!
als je geen val of gif wil, dan helpt een goede stalkat ook wel... maar of dat nu een diervriendelijke manier is???

sterkte ermee!

Een stalkat niet diervriendelijk? Excuse me, wat is er nou logischer dan de natuur zijn ding laten doen, Katten horen muizen te eten, dat is toch echt wat natuurlijker dan klemmen en gif, zoiezo, een muis weet niet dat er gevaar dreigt als er een klem ligt of gif, met een kat wel degelijk, muizen zijn gewoon dom als ze dan nog steeds in de buurt komen :+

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:35

Voor de muis is een kat minder vriendelijk als een klem hoor :D

Assiej

Re: Last van muizen maar eigenaaresse wil geen gif bij het voer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:43

alle bestrijdingsmiddelen zijn tegenover een dier zielig haha.
maar als je er echt vanaf wil zal het toch nodig zijn...

Muizenval, kat, gif, er zijn heel veel oplossingen... misschien even googlen op een diervriendelijke manier ? Maar aan een levende muis heb je niet veel, die weet tenslotte waar het eten is en zal terugkeren

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:50

je kunt m vangen in een muisvriendelijke val (zo;n kooitje) en hem dan 50 km verder in het bos neerzetten. knappe muis als hij het eten terug vindt!!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:57

Dat is ook niet erg milieuvriendelijk. :n Tenzij je gaat fietsen natuurlijk. :Y) Muizen schijnen overigens wel bijzonder goed te zijn in het terugvinden van hun oude territorium, dus als je niet ver genoeg fietst loop je het risico dat de muis eerder terug is dan jij en dat is niet zo fijn, want 1) die muis heeft na zo'n wandeling ontzettende honger en 2) jij bent er niet om hem tegen te houden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:01

_O-

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:14

Voor de zekerheid dan toch dat briefje erbij in de kast :D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:22

"Ik ben zo terug, zet jij vast thee?" :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:48

Xfeno01X schreef:

Sorry hoor maar wat een onzin, gif is dan wel goed? bedenk eens wat voor dieren daar nog meer van kunnen eten als de muizen ermee gaan sjouwen of als een dode muis (door gif) wordt opgegeten door een ander dier?

Ik vind het heel logisch en terrecht dat ze er geen gif willen hebben straks komt het wel bij de paarden of andere dieren.. ik zou voor de vallen gaan!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 07:11

Ik ben ook een grote dierenvriend hoor maar je moet muizen wel binnen de beperking houden.
Ik heb 1x een redelijke plaag gehad op een stal en dat is echt niet leuk. Als het uit de hand loopt kun je ongedierte bestrijding bellen en ik denk niet dat die erg zachtzinnige materialen hebben om de muisjes 'uit te roeien'.

Bergen zeg je he? Aan de Bergerweg zit een asiel vol met biologische muizenvangers. Sinds wij katten op stal hebben is er geen muis meer te bekennen...hooguit in de bek van een van die rovers. :D

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 07:22

Neem anders een diervriendelijke val, eentje waarin de muis heel blijft. Dan kan je hem ergens ver buiten de pensionstal weer uit zetten. :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:07

Al die ideeen over diervriendelijke vallen en dan de muis ver weg van de stal uitzetten, ik moet er wel om lachen..
Wat als het niet maar 1 muis is, maar zoals bij mij in de schuur...wel 100! Kun je 100 keer met een muisje in de val op en neer gaan rijden. Als je dan ook nog maar 1 muis per dag wegbrengt, dan is de kans groot dat de populatie muizen zich inmiddels zich allang weer vergroot heeft. Zo kom je dus NOOIT van de muizen af.

Ik heb ook een valletje gezet. En ...ik vond het ook heel zielig (en vies om ze uit de val te halen) de eerste week. Maar toen ik na 1 week al rond de 20 muizen uit die val had gehaald, was ik toch blij dat ik die val geplaatst had.

Er liep zelfs een keer 's avonds een muis in, toen ik op stal nog met iemand stond te praten. We zagen die muis zo aankomen lopen over de houten richel, hop naar beneden (waar het konijnenhok stond) en pats.... Het was echt heel vlug gebeurd.

Maarrrrr, het kan natuurlijk ook wel eens misgaan met het valletje. Ik was 1 keer de val kwijt (stond boven op konijnenhok). Dus zoeken op de grond...en ja hoor, daar zat dus een muisje me heel zielig aan te kijken met een achterpootje in de val. Toen heb ik toch even moeten slikken. Poot lag er verdraaid bij. Toen heb ik toch maar de schep gepakt, een paar keer geslikt en gedacht: het moet hard genoeg, een een keer goed, diertje mag niet meer lijden, komop, je kunt het! .....en toen sloeg ik toch wat hard...ingewanden plakten aan de schep. Maar het diertje was wel in 1 klap dood.

Maar op die ca. 100 muizen die ik zo gevangen heb, was dit dus de enige misser.

Dit veel liever dan vergif. Ik heb bij mijn tante ook wel eens een muisje zien lopen, die vergif op had. Die liep niet echt hard meer. Dat zag er pas zielig uit. Alleen zien we dat meestal niet. En wat we niet zien, is natuurlijk ook niet zielig }:0

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:10

Ik wil ook geen gif bij mijn voer! Maar een muizeval zal ik geen moeite mee hebben hoor. Als je nou zo'n ton koopt van zeer hard plastic en daar je voer in doet dan zijn de muizen ook wel snel weg hoor. Als er geen eten is trekken ze gewoon weg.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:16

Je hebt tegenwoordig hele muisvriendelijke valletjes: Het doet maar effe zeer..

:=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:17

Isabonny schreef:
Al
Maarrrrr, het kan natuurlijk ook wel eens misgaan met het valletje. Ik was 1 keer de val kwijt (stond boven op konijnenhok). Dus zoeken op de grond...en ja hoor, daar zat dus een muisje me heel zielig aan te kijken met een achterpootje in de val. Toen heb ik toch even moeten slikken. Poot lag er verdraaid bij. Toen heb ik toch maar de schep gepakt, een paar keer geslikt en gedacht: het moet hard genoeg, een een keer goed, diertje mag niet meer lijden, komop, je kunt het! .....en toen sloeg ik toch wat hard...ingewanden plakten aan de schep. Maar het diertje was wel in 1 klap dood.

Vroeger weigerde ik die vallen leeg te halen, GATVER.
En als er dan een muis in zat die nog leefde haalde ik iemand anders erbij.
Tegenwoordig heb ik van mn schoonpa een val gekregen waarin ze blijven leven maar er neit meer uit kunnen (en dus nog wel meer muizen er in).
Mijn grootste vangst was 28 muizen in 1 val! was dat ding 3 dagen lang vergeten :o

De muizen die ik vang krijgen zwemles. Hele val en al hup in de waterton, steen er boven op en na een uurtje oid de val er weer uit halen en legen in de vuilnisbak en weer opnieuw neerzetten

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:22

Xfeno01X schreef:
:wave: Bokkers

Ik sta nu ongeveer 7 maanden bij een pensionstal ik bergen.
We hebben het onderste kastje want boven kan ik er niet
bij :o
We hadden eerst even 5 minuten onze pony gehaalt en
het broodzakje in de kast laten liggen.
toen we terug kwamen was ons hele brood kapot en zat
onder de keutels >;)
De volgende dag was ons hele bakje met paardensnoepjes
kapot gebeten :\
Dus dat hebben we gemeld bij de eigenaaresse van de stal
maar die wil geen gif bij het voer hebben .
Wat moet ik er nu aan doen als we geen gif bij de kast mogen
zetten :?

:wave: Ivanka

*Staat dit bericht hier goed ??
**Ik wil géén vallen zetten :n

kat nemen op stal. vaak als er katten aanwezig zijn blijven de muizen goed zat weg

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:27

dippie25 schreef:
kat nemen op stal. vaak als er katten aanwezig zijn blijven de muizen goed zat weg

Maar als de kasten op slot zitten, werkt het dan nog wel zo goed, een kat?
zit je dan niet alsnog met het probleem dat de muzien op een gegeven moment door hebben waar de kat wel en niet kan komen.
Daarbij is een kast een walhalla voor muizen, zeker met al die paarden snoepjes en etenswaren

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:33

Alle snoepjes in metalen blikken of glazen potten bewaren. Voer in dichte tonnen, als er niks meer te halen is en zeker als je er een stalkat bij neemt verhuizen ze wel naar de buren, die kunnen dan weer gif rondstrooien :P

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:50

Xfeno01X schreef:

maar gif mag wel?

Veel roofvogels sterven doordat ze vergiftigde muizen en anderen dieren eten. En wat dacht je van die lieve kat, of hond, die muizen vangt en opeet?
Door een klem is de muis meestal gelijk dood (heb het bij een vriendin gezien, we hoorden de klap in het keukenkastje en toen we gingen kijken was de muis al dood) en het diertje is niet giftig voor andere dieren. Je kunt ze bij wijze van spreken gewoon opvoeren aan je slang of hond of kat...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:53

Xfeno01X schreef:

gif niet dan }:0 dat is een beetje vreemd. gif is pijnlijker voor een muis. liever een klem, dan hebben roofvogels, katten en vossen er ook geen last van..

natachabokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:01

Als je veel last hebt van muizen en er niets aan doet dan moet je niet raar staan te kijken dat er ook ratten zullen komen opdagen en dat is nog veel vervelender.....Katten nemen is na mij mening een heel goed idee! Sins dat er bij ons katten rond lopen hebben we duidelijk minder last van muizen!
Gif in de buurt van een paardenstal is zeker gevaarlijk, muizen verslepen de gif korreltjes en het kan dus mogelijk zijn dat ze de korreltjes naar of zelf in de paardenvoer zakken verslepen.
Klemmen kan je er ook bijnemen, maar ik zou de klemmen wel goed verstoppen zodat katten hier niet bij kunnen...

Succes met de muizen bestrijding ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:06

Voer in tonnen doen die je kan afsluiten en de boel netjes en schoon houden! Krijg je ook geen muizen. Nooit gif in de buurt bij voer zetten!!

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:45

ma_rie_tje schreef:
dippie25 schreef:

Maar als de kasten op slot zitten, werkt het dan nog wel zo goed, een kat?
zit je dan niet alsnog met het probleem dat de muzien op een gegeven moment door hebben waar de kat wel en niet kan komen.
Daarbij is een kast een walhalla voor muizen, zeker met al die paarden snoepjes en etenswaren

tja dat is waar en heb je ook een punt in. wij hebben ook van die kasten die op slot zitten en ook een muizenplaag gehad. sinds we twee katten op stal hebben, is het gelukkig echt wel een stuk minder. zeker nu ook het voer in tonnen zit en de snoepjes in plastic bakken.