Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mvs schreef:misschien durven mensen die hun paard WEL 23 uur op stal hebben staan ook niet te reageren in dit soort topics ...
zo komen op mijn manege de paarden nu gewoon elke dag met de kudde buiten (ook swinters) en zijn ook veel net startende ruiters erg geinterreseerd in de 'paardentaal' en proberen ze verder te kijken dan hun neus lang is..

Arabesk schreef:mvs schreef:misschien durven mensen die hun paard WEL 23 uur op stal hebben staan ook niet te reageren in dit soort topics ...
ik denk dat er op bokt nog maar weinig rondlopen die op zo'n stal staan, of in elk geval houden ze hun mond erover, want de opinie op bokt is toch wel dat dát echt niet kan en daarmee is bokt z'n tijd al ver vooruit en ruimdenkender dan menig andere groep paardenmensen.
hier rondom amsterdam stikt het van stallen die de paarden niet op de wei zetten.. sportpaarden zouden blessures op kunnen lopen als ze de wei op gaan is dan het excuus... daarom ook zeker goed dat Anky bij de campagne betrokken is 
gelukkig komen er hier wel steeds meer optie's om je paard toch zomers dag en nacht buiten te hebben en swinters ook gewoon lekker op het land
mvs schreef:precieshier rondom amsterdam stikt het van stallen die de paarden niet op de wei zetten.. sportpaarden zouden blessures op kunnen lopen als ze de wei op gaan is dan het excuus... daarom ook zeker goed dat Anky bij de campagne betrokken is

manueeltje82 schreef:Een aantal weken geleden is de dierenbescherming met een nieuwe campagne gestart om paardenhouders bewuster te maken van o.a. het belang van sociaal contact en beweging. Wie is er zich na aanleiding van deze campagne nog meer bewust geworden dat de leefomstandigheden van je paard niet aan deze norm voldeden en heeft daar wat aan gedaan?
Ikzelf heb mijn paard verplaatst van een manege waar mijn paard 23 uur per dag op stal stond naar een stal waar hij overdag buiten staat in een ruinenkudde. In eerste instantie heb ik nog een poging gedaan om meer aan de norm van 4 uur per dag beweging op de manege te voldoen maar dat leidde zeer snel tot ruzie met de manege eigenaar. Nu mijn paard ergens anders staat merk ik pas wat een verschil het maakt voor een paard. De mijne bloeit echt op onder de nieuwe omstandigheden.
ik ken zat mensen die dolgraag er mee aan de slag zouden willen gaan ( waaronder ikzelf) mensen vinden het inderdaad normaal dat een paard een paar weken op stal staat ik heb ook op een stal gewerkt waar een paard maar op stal stond en heb ook gevraagd of ik hem niet in de paddock mocht zetten.. kreeg ik als anwoord" ohh maar das normaal hier, hij gaat binnekort wel weer naar huis' ja.. 4 weken later