Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
siskeh schreef:@maikeltje: een paar uur per dag is wel wat overdreven, tenminste als je het elke dag doet...
ik mest samen met iemand anders een weiland voor 10 paarden uit(24/7 buiten), en daar zijn we dan van 8 uur tot half 10 mee bezig, in totaal iets minder als 1,5 uur.
want in die tijd maken we eerst medicijnen klaar, rijden naar het land, geven de medicijnen, waterbakken vullen, soms nog hooi geven, en weer terugrijden.
voor 3 a 4 paarden moet je van 2 kleine kruiwagens uitgaan...
maar als je weinig ruimte hebt is het wel noodzakelijk!
rissa schreef:Al jaren droom ik van het hebben van mijn paardjes aan huis. Aangezien ik in een tussenwoning woon zat dat er natuurlijk niet in. Nu staat er sinds 3 weken een huisje te koop in mijn woonplaats met een perceel oppervlakte van 2900 m2 en het is voor ons een haalbaar financieel plaatje. Er staan nu ook al 3 paardjes en een shetlander op, stallen zijn aanwezig (echter zonder vergunning) en een soort van paddock. Perfect zou je kunnen zeggen, nu is echter het perceel maar 13 meter breed en verschrikkelijk lang.
Mijn vraag is dus ook of het wel te doen is om hierop paardjes te zetten?
Het zou gaan om d/e pony's dus geen paarden van 1.70![]()
Ik staar me een beetje blind op het feit dat ik eindelijk mijn droom zou kunnen waarmaken en ben bang dat ik me laat meevoeren door mijn enthousiasme. Vandaar mijn vraag of dit geschikt is.

rissa schreef:Wil echt graag mijn paardjes aan huis hebben......ben de pensionstallen hier in de buurt echt helemaal zat. Kreeg onlangs te horen dat ik op mijn huidige stalling niet meer na 20.00 uur op het terrein mag zijn (ook in het weekend niet). Is daardoor totaal niet meer haalbaar om door de weeks langs mijn paardjes te gaan.

rissa schreef:Zit net voor de zoveelste keer op funda.nl te kijken maar er is gewoon niets met land in een betaalbare klasse in noord-holland. Wonen in Groningen of Duitsland is helaas geen optie.
Wil echt graag mijn paardjes aan huis hebben......ben de pensionstallen hier in de buurt echt helemaal zat. Kreeg onlangs te horen dat ik op mijn huidige stalling niet meer na 20.00 uur op het terrein mag zijn (ook in het weekend niet). Is daardoor totaal niet meer haalbaar om door de weeks langs mijn paardjes te gaan.

rissa schreef:@marvanTom, Huis is leuk in die zin dat we het helemaal moeten opknappen en dus compleet naar ons eigen smaak kunnen maken. Het is een klein boederijtje met een enkel gebroken dak. Gaat nog een hele hoop werk en tijd in zitten. Gelukkig zijn we handig aangelegd![]()
Maar eerst een boel informatie verzamelen en dan pas een beslissing maken.

kazary schreef:Ook na aankoop van een ander persoon kan een gemeente dwingen het af te breken.