Hoeveel betaal jij voor je hooi en stro?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 12:37

Ik heb behoorlijk duur hooi, 3,5 euro per baal. Maar het is dan wel hooi van de allerbeste kwaliteit, namelijk duits kruiden/weide hooi. Ik betaal liever iets meer, en dan een goede kwaliteit!
Een redelijke kwaliteit hooi onder de 1,5 euro is vrijwel niet te vinden, of je moet heel veel geluk hebben.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 12:56

Voor een baal hooi betaal ik hier bij de loonwerker 15Euro, dat zijn dan wel van die mega balen van 350kg, en ze komen het nog brengen ook Haha! met 1 baal hooi doe ik 1.5week met 5 knollies (waarvan natuurlijk 4 hele kleintjes die eten niet zo veel)

Stro in dezelfde grote balen kost bij de loonwerker ook 15Euro maar bij mij staan ze niet meer op stro.
I.p.v. stro gebruik ik nu Aubiose, scheelt ontzettend in de hoogte van de mesthoop Haha! en het composteerd ook nog eens heel snel en dan kunnen we het weer op ons eigen landje gebruiken en in de tuin, alles wat we overhouden komt de loonwerker weer ophalen.
De Aubiose kost per baal 6.80Euro maar dat is dan per 40 balen en dan wordt het gebracht, als je het zelf ophaalt kosten ze maar 6Euro per baal maar ja, 40 of 50 balen in mijn auto is niet echt een goed plan Haha!

Aubiose is erg goedkoop in het gebruik, mits je het op de juiste manier gebruikt en je niet zo'n paard als mijn Kevin hebt Extreme duivel In de beschrijving hebben ze staan dat je als start 5 balen in 1 stal moet gooien maar dat ligt een beetje aan de maat van de stal, ik heb stallen van 3.5x3.5 en dan is 4 balen genoeg hoor. Je moet na 2 balen minimaal 10liter water over de bodem sproeien (met tuinslang of gieter) en het dan even aanstampen en even laten liggen zodat de bodem een beetje hard kan worden, dan de rest er overheen. Iedere dag bollen scheppen en eventuele erge natte plekken weghalen en verder doe je er niets aan. 1x per week (volgens Aubiose nl. dan) een nieuwe baal erover en klaar!
Bij Kevin werkt dit dus niet omdat hij erg druk is op stal en hij loopt direkt zijn onderlaag kapot, schraapt en is constant bezig in de stal, bij hem heb ik dus 2 balen per week nodig. De pony's daarentegen staan al vanaf 1 Feb op de zelfde bodem, zijn nog helemaal schoon en hebben net gisteren 1 baal erbij gekregen. Voor de kleintjes is het bij mij dus ideaal, die hebben op 1 Feb. maar 3 balen gekregen en na bijna 2 maanden weer 1 baal erbij, lekker goedkoop hoor en de stal blijft fris en schoon, het scheelt ook ontzettend in tijd met uitmesten en in de hoogte van de mesthoop....
Toen ik ze nog op stro had staan haalde ik per stal 2 kruiwagens per dag weg, nu is dat per 5 stallen nog totaal 2 kruiwagens per dag, scheelt echt ontzettend! Ook in tijd, met stro was ik 1.5uur per dag bezig met 5 stallen en nu nog maar 15 min. Best een aanrader dus! (of je moet een soort Kevin hebben, dan moet je het niet doen want dan wordt het erg duur)

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 15:53

Ik betaal voor hooi 2.50 euro per pak en voor stro 2 euro. Stro gaat bij mij niet erg hard omdat Yorghos weinig binnen staat. Hooi krijgt hij ongeveer een halve baal per dag.
We hebben nu een adres gevonden waar ze aan huis komen brengen. Die mensen rijden met een trailer en nemen dan 40 pakken tegelijk mee.
In de Vondst of andere advertentiekrantjes staan ook weleens interessante partijen te koop. Zo heb ik laatst 60 balen hooi overgenomen voor 1.75 euro per baal. Ook die kwamen ze netjes thuis afleveren.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 17:10

Hm, ik zit dus bets wel duur zo te zien. Voor een pak stro betaal ik 3 euro, voor een pak hooi ook. Helaas is het hooi van wisselende kwaliteit...

Vlugger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 17:39

Lips are sealed Wat betalen jullie allemaal weinig!!
Ik betaal 3,50 voor hooi en 2,50 voor stro. Wordt wel elke twee weken aan huis gebracht. De kwaliteit is wisselend

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:29

Voor stro; 2.10 en voor hooi;2.75. Het hooi is vaak wel lekker en ook vrij groen nog. Soms krijg ik het hooi voor niets of als m'n moeder het haalt betaald ze minder.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:59

Ik heb van die hele grote balen stro z'on 400kilo das ongebeer 35euro per stuk worden ze aan huis gebracht en neergezet en voor grote baal hooi,ziet er uit als kuil baal iets van 28euro,stuk goedkoper dan kleine baaltjes dus.
Stro reken ik 1 grote baal per paard per maand en hooi balen doe ik z'on 2 weken met 8 paarden mee,3x per dag lekker bergje.

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:42

We betalen voor ons hooi 2,5 euro per pak. Het is goede kwaliteit, moeten het wel zelf gaan halen. Per paard 1/2 pak hooi per dag.
In de stallen liggen houtkrullen (6 euro per pak). We gebruiken ong 1pak per 10 dagen per stal, maar paarden hebben altijd keuze binnen of buiten te staan.

haffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:43

50 Euro voor zo'n groot pak hooi en 20 a 30 euro voor een groot pak stro.

favorietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 11:54

grrrrrrrr mot is weer omhoog gegaan 9 euro......... en ik verbruik er zo'n 8 per maand!
Overgens ik verbruik 8a9 balen hooi per maand.
betalen jullie ook zoveel voor t mot? zo'n megapak bedoel ik dan he...