Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Op 2001-07-07 14:06, schreef Boogie*Girl:
ik vind het zielig als ze de hoeven niet uitkrabben, maar ik denk dat ze dat wel doen, anders zijn ze zo allemaal kreupel, gaat een beetje latig met volle hoeven lopen![]()
Citaat:Op 2001-07-06 20:08, schreef Pril:
Er werd niet gevraagd naar de rijervaring. Nou, weet je, dat heeft toch geen zin om te vragen als je de mensen niet kent want je weet toch nooit wat je moet geloven. Beginners beweren al snel dat ze een Anky in de dop zijn en dan later blijkt dat ze nog niet eens kunnen lichtrijden. Dus om die reden gebruiken maneges vaak paarden waar iedereen mee overweg kan, zowel beginners als gevorderderen.
Citaat:
Het ruiterpad is blubberig? Tja eh, tis nou eenmaal Nederland he? Van Loon kan moeilijk de blubber even weghalen. Verder helpt beenbescherming hier niet mee hoor. Ik vind het echt geen mishandeling om een fjord geen beschermers om te doen op een buitenrit.
Citaat:
De leiding was dus niet echt vriendelijk lees ik. Kan ook een beetje aan jullie liggen, niet? Als ik een groep mensen moet rondrijden die van af het begin al over alles begint te zeiken zou ik er ook de pest in krijgen.
Citaat:
Dat je de paardeprijs moet betalen terwijl je een pony reed is niet netjes, maar aan de andere kant, maakt het enig verschil in de rit? Of je 10 cm. hoger of lager zit?
Citaat:Op 2001-07-07 15:09, schreef Sonja:Citaat:Op 2001-07-07 14:06, schreef Boogie*Girl:
ik vind het zielig als ze de hoeven niet uitkrabben, maar ik denk dat ze dat wel doen, anders zijn ze zo allemaal kreupel, gaat een beetje latig met volle hoeven lopen![]()
Het is zieliger als je beginners met een hoevenkrabber laat aankloten. Bovendien kan wat er in de stal in de hoeven gekomen is, geen kwaad. Zelfs al zitten de hoeven vol met stro, stront en vulling uit de bak, dan kan dat geen kwaad. Waar dat spul zit, zitten nl, geen stenen etc.
Verder snap ik ook niet echt waarom het nou zielig is om die paarden zonder beenbescherming te laten lopen. Het zou pas zielig zijn om ze peeskappen om te doen, want die dieren lopen door de stuifzanden, door het water, de modder etc, dus dat zou ontzettend gaan schuren. En ga eens kijken hoeveel paarden daar bv schiefels hebben???? Waarschijnlijk tref je er minder schiefels aan dan op onze verwende privepaardjes die we altijd helemaal van top tot teen inpakken!
En waarom is het zielig om een paard tussen twee ritten door even opgezadeld te laten staan? Trek jij op een hete dag op kantoor elke twee uur je kleren uit en ga je je afspuiten? Zullen je collega's wel grappig vinden!
Sonja.