tweedehands paarden zaak..[internet}

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:11

Goed idee, een tweedehand paardenspullenzaakje is nooit weg !
Kinderspullen doen het altijd goed.
Broeken (kids zijn nog steeds dol op beige, dat schijnt DE kleur te zijn Knipoog ), laarsjes, zweepje ed.
Je zou er ook een soort "starterspakketje" van kunnen maken.
Voor veel ouders is alles nieuw aanschaffen te duur, zeker ook omdat kids er vaak in een mum van tijd weer uitgegroeid zijn.
Je zou ook nog een soort systeem op kunnen zetten, bijv. "kinderpakket" omruilen voor een grotere maat voor een X-bedrag bijbetaling.

Denk ook eens aan de startende wedstrijdruiter !
Witte rijbroeken doen het altijd goed, evenals rijjasjes, blouses en plastrons.

Verder natuurlijk de "standaard" spullen zoals shabraks, halsters, bitten, hoofdstellen, dekens etc.

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:26

Ik denk dat je het beste spullen van gemiddeld prijsniveau kan verkopen, zoals sjabrakjes en halsters, peesbeschermers, hoofdstellen, dekens, zweepjes, cappen, laarzen, rijjasjes, hulpteugels, singels, beugels, beugelriemen, longeerspullen, onderleggers, enz. Voor goedkope spullen, zoals borstels, gaat men namelijk sneller gewoon even naar de winkel. Als je daarentegen een voordelig pakket van borstels samenstelt, loopt het volgens mij weer wel. Tegenover zadels van het internet staan mensen meestal nogal wat wantrouwend omdat ze bang zijn dat er wat mee mankeert, voor zulke grote investeringen is denk ik ook wat minder animo. Het zijn de middenklassertjes die het gaan doen! Op het moment zijn pasteltinten of juist hele felle kleurtjes in!!!
En ik zou ook op de site zetten dat als iemand iets zoekt, dat je daar best naar opzoek wil gaan! (dat is wel weer handig voor de duurdere artikelen!)

Heel veel suc6 met je winkel! groetjes yvette

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:55

Western artikelen!

Ik rij nu western en schaf langzaam aan de benodigde spullen aan, maar alles lijkt wel 10x duurder dan als je dressuur rijdt!
Daar ligt -zeker voor mijn porto Haha! - wel een markt in 2e hands spullen denk ik.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 23:42

Ik denk dat je je niet teveel moet richten op kleuren die op het moment in de "mode" zijn. Daar wil namelijk iedereen mee rijden en die zijn dus tweedehands nog niet aan te kopen. Ga voor exclusiviteit en kwaliteit.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:20

Ik koop zelf veel spullen tweedehands en verkoop ook weleens wat. Mijn ervaring is dat ik eigenlijk alles wel snel kwijtraak. Vooral rijbroeken, laarzen, hoofdstelletjes etc. lopen goed.
Zelf wil ik wel altijd een goede foto zien van de spulletjes die ik koop en betaling via bank of giro. Bij grotere pakketten ook wel onder rembours.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:27

Homiafortuna schreef:
Ik denk dat je je niet teveel moet richten op kleuren die op het moment in de "mode" zijn. Daar wil namelijk iedereen mee rijden en die zijn dus tweedehands nog niet aan te kopen. Ga voor exclusiviteit en kwaliteit.

Buiten dat zit je er mee in je maag als het niet meer in de mode is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:28

Angelique18 schreef:
Debo daar was ik al naar opzoek, Dingen voor Shetties Lachen
Ik weet dat die heel moeilijk te krijgen zijn ( leuke dingen dan) dus ga m'n best doen Lachen

meld je het mij als eerste als je wat leuks hebt Haha! Knipoog

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:32

Ik was gisteren in de ruitersportzaak en daar zag je heel veel paars/lila, ws de nieuwe modekleur, en ik zou idd foto's op je site zetten.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:34

Tweedehands dekjes en borstels zou ik nooit kopen. Het risico dat er iets van schimmel of iets dergelijks in zit, wil ik niet nemen. Maar peesbeschermers, hoofdstellen, etc. zou ik evt. wel aan willen schaffen.

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 11:39

Imker, er zijn verschrikkelijk veel mensen die opzoek zijn naar goedkope 2 e hands dekjes... omdat dekjes in de winkel niet te betalen zijn.
Ik zorg er natuurlijk wel voor dat de Dekjes schoon gewassen verkocht worden...

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:58

imker schreef:
Tweedehands dekjes en borstels zou ik nooit kopen. Het risico dat er iets van schimmel of iets dergelijks in zit, wil ik niet nemen. Maar peesbeschermers, hoofdstellen, etc. zou ik evt. wel aan willen schaffen.

Als je bang bent voor schimmel, dan moet je ook geen peesbeschermers kopen.

Je kunt de artikelen toch goed schoonmaken voordat je ze weer verkoopt. Lijkt me niet zo'n probleem.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:01

Saar"]
[quote="imker schreef:

Als je bang bent voor schimmel, dan moet je ook geen peesbeschermers kopen.

Je kunt de artikelen toch goed schoonmaken voordat je ze weer verkoopt. Lijkt me niet zo'n probleem.
[/quote]

Peesbeschermers kunnen vaak op een hogere temperatuur in de wasmachine en met agressiever wasmiddel. Dat kan met dekjes niet zo goed, qua krimpen en verkleuren.

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 14:03

Dekjes kun je eerst een aantal keer koud wassen, en daarna op een hogere temperatuur..

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:07

imker schreef:
Peesbeschermers kunnen vaak op een hogere temperatuur in de wasmachine en met agressiever wasmiddel.

Ligt er ook maar net aan wat voor een peesbeschermers je hebt natuurlijk.

Maar goed dat maakt verder ook niet uit. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die wel tweedehands dekjes willen kopen Haha!

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 14:08

ja dat denk ik ook Saar..

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:17

Lukt het al een beetje?!Shetlandspulletjes lijken me echt leuk!Leuke kleuren zijn ook wel mintgroen,aubergine,babyblauw,lila,rose en leuke dekentjes voor shetjes!in kleine maten: 90 cm enzo...kan ik er ook 1tje kopen voor me shetje!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:26

Ik zoek altijd graag naar tweedehands rijkleding van de wat betere merken, die was ik dan en dat scheelt veel in geld

Maar wat ik eeredr al las: als er maar 3 dingen zijn ofzo is het niet echt interessant om terug te komen, dus je zou eerst een voorraad moeten hebben om mensne te trekken denk ik. En mond-op-mond reclame ( bah vies woord) is belangreijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:22

Erg oud topic.