Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
petitparis schreef:ik denk dat Stravero met tou om z'n nek bedoeld dat hij het touw van het halster gewoon over de nek hangt en z'n paard zo laat staan. 't enige wat kan gebeuren is dat als ze toch gaan lopen het op de grond valt en ze erop gaan staan.
Zo zet ik ook de paarden soms ook klaar om naar de wei te gaan. Staan ze netjes aan de deur met halster en touw en kan ik gewoon de deuren 1 voor 1 openen en het touw pakken. ZO kan ik er 4 ineens meenemen.
Henrieke schreef:Net zoals je gaat vingerhaken zegt maar en dan 1 keer er doorheen halen en daarna het uiteinde er door halen, klaar.
Ik doe hem alleen nooit zo heel lang aan het touw aangezien ze dan nog wel eens met het hoofd eronder door kunnen gaan en ze zichzelf dan op kunnen hangen.

.
Met paniekhaken.
geef 'm is ongelijk
Dus ook weer gewoon een kwestie van volhouden, maar maak het touw niet te lang dan is het makkelijk m met het hoofd erondr door te gaan en vervolgens t schrikken en t egaan hangen.. 
neinie schreef:Ik zet mijn pony altijd met een gewone veiligheidsknoop vast en geef hem wat hooi. Dan blijft hij keurig staan. Als hij lang alleen moet staan zónder hooi, gaat hij zich vervelen en ook aan het touw klooien. Misschien is dat de oplossing? Gewoon voor wat afleiding zorgen