Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Babico3 schreef:En als je paard nou naast andere paarden staat in een box? Ze kunnen elkaar zien en neus contact hebben. Als ze in de wei staan, staat er een paard naast hen, alleen met een schrikdraadje er tussen, en op de poetsplaats staan ze ook altijd naast elkaar.
Bij mij op de manege, waar ik binnenkort waarschijnlijk mijn toekomstige eigen paard ga stallen is dit mogelijk. Ze kunnen daar niet 24/7 bij elkaar staan, maar zijn wel de hele dag omringd door andere paarden. Is dat dan ook zielig? Kijk, het is maar hoever je wilt gaan..

lovelanga schreef:idd een geitje zou ik ook prima vinden, het gaat volgens mij ook om het gezeldsschap. wij kunnen paarden toch ook `verstaan`. waarom een geitje een paard dan niet en een paard een geitje niet?
ik zou dolblij zijn met een geitje, mijn vader wil er absoluut geen dier bij. ik kan er niet met mijn hoofd bij........ik bedoel je hebt soms wel problemen, zoals winterstal te klein, doodongelukkig als de een weggaat voor een lange bosrit, maar gezeldschap is toch belangrijker?
dus ja mijn paard staat ook alleen , 4 maanden per jaar staat er wel een paard vlakbij en andere 4 maanden een stel koeien, maar toch.....
vindt het wel goed als die wet ingevoerd gaat worden, hopelijk veranderd mijn vader dan van gedachten
Of willen ze dan dat ik een merrie en een hengst bij elkaar zet? Zullen zij niet zo'n ramp vinden
sonadore schreef:ik denk niet dat het mogelijk is! Ik heb zelf een merrie die ik op 1,5 jarige leeftijd heb gekocht! En erg agressief is naar andere paarden in het begin lijkt het goed te gaan en dan ineens gaat er een knopje om en blijft ze meppen! Ze stond altijd bij mij andere dominante merrie wat goed leek te gaan, maar 2 maanden geleden heeft ze die ook aardig te grazen gehad waardoor mijn merrie bloedvergiftiging kreeg en mij jaarling heeft ze ook te grazen gehad vorig jaar waardoor hij een diepe vleeswond had wat gehecht moest worden. Sorry hoor, maar laat me andere paarden niet inelkaar trappen omdat paarden zonodig bijelkaar moeten staan! Het geld groeit niet op mijn rug om elke keer maar dierenartsrekeningen te betalen! Natuurlijk staat ze wel buiten alleen dan met een stroomdraadje ertussen!
Kortom ik denk niet dat het haalbaar is!
garny95 schreef:sonadore schreef:ik denk niet dat het mogelijk is! Ik heb zelf een merrie die ik op 1,5 jarige leeftijd heb gekocht! En erg agressief is naar andere paarden in het begin lijkt het goed te gaan en dan ineens gaat er een knopje om en blijft ze meppen! Ze stond altijd bij mij andere dominante merrie wat goed leek te gaan, maar 2 maanden geleden heeft ze die ook aardig te grazen gehad waardoor mijn merrie bloedvergiftiging kreeg en mij jaarling heeft ze ook te grazen gehad vorig jaar waardoor hij een diepe vleeswond had wat gehecht moest worden. Sorry hoor, maar laat me andere paarden niet inelkaar trappen omdat paarden zonodig bijelkaar moeten staan! Het geld groeit niet op mijn rug om elke keer maar dierenartsrekeningen te betalen! Natuurlijk staat ze wel buiten alleen dan met een stroomdraadje ertussen!
als een van de paarden agressief is moet het geen problemen geven als ze maar weg kunnen rennen, groot land dus en niet een rijbak of klein weidje...
garny95 schreef:sonadore schreef:ik denk niet dat het mogelijk is! Ik heb zelf een merrie die ik op 1,5 jarige leeftijd heb gekocht! En erg agressief is naar andere paarden in het begin lijkt het goed te gaan en dan ineens gaat er een knopje om en blijft ze meppen! Ze stond altijd bij mij andere dominante merrie wat goed leek te gaan, maar 2 maanden geleden heeft ze die ook aardig te grazen gehad waardoor mijn merrie bloedvergiftiging kreeg en mij jaarling heeft ze ook te grazen gehad vorig jaar waardoor hij een diepe vleeswond had wat gehecht moest worden. Sorry hoor, maar laat me andere paarden niet inelkaar trappen omdat paarden zonodig bijelkaar moeten staan! Het geld groeit niet op mijn rug om elke keer maar dierenartsrekeningen te betalen! Natuurlijk staat ze wel buiten alleen dan met een stroomdraadje ertussen!
als een van de paarden agressief is moet het geen problemen geven als ze maar weg kunnen rennen, groot land dus en niet een rijbak of klein weidje...