ja, maar goed, als je er jaren mee kan doen scheelt het ook weer natuurlijk. hoeveel zijn ze op ebay dan? Heb ze hier in NL in grootformaat voor 29 euro gevonden
daar moet ik je gelijk in geven Tot die tijd maar met mijn halve wc borstel of ijzerenborstel met 4 bogen doen. Kan ik het zo van het paardje af in een emmer borstelen
Yinari
Geplaatst: 19-03-09 12:50
Melf schreef:
Bedoel je soms dit?
Deze gebruik ik ook altijd. Geweldig, dat werkt tenminste. Alleen handig voor de echte dikke vacht, mijn KWPN'ers vinden ze veel te hard (en terecht ).
hlidar
Geplaatst: 19-03-09 15:00
deze gebruik ik altijd voor m´n ijslanders, geweldig ding!
Net als de Merino-schapen; even een spuitje om de haargroei tijdelijk af te breken, netje a la rollade om het schaap en 10 dagen later het komplete wolletje er zo aftrekken
een king coat is ook geweldig voor je ijslander. wel duur, maar ik heb die van mij al een jaar of 6 en nog steeds helemaal geweldig. heb geen plaatje moet je ff google. gr.
Chubby
Geplaatst: 19-03-09 15:15
Yinari schreef:
Deze werken súper! Volgens mij heb ik de mijne 2 jaar geleden bij de Boerenbond/ Welkoop gehaald.
Ik heb ook zo'n halve wc-rol, (inderdaad met plastic handvat), en dat werkt prima. Maar wat eigenlijk nog beter werkt: een zaag!
Gewoon een oude zaag, met niet te grove, maar ook weer niet te fijne tanden (en ze moeten niet meer zo heel scherp zijn ). Gebruiken zoals een zweetmes, en de haren vliegen er af.
En toch, tóch ondanks alle moeite en die fantastisch 'wc-rol', blijft er elk jaar een periode van een maand waarin ze gewoon echt heel lelijk in hun vacht zitten bij mij. Zo ertussenin, met lange oude haren en deels al nieuw. Bij de shetlanders scheer ik het laatste er altijd met de haren mee af
sjorsie
Geplaatst: 26-03-09 12:35
Welkoop verkoopt ze. Herdersharkje voor de hond werkt ook heel goed.