Is jou paard wel eens gekraakt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hoeveel keer moest de kraker komen?

1x
14 (30%)
2x
14 (30%)
3x
7 (15%)
4x
3 (6%)
5x
Geen stemmen
6x
Geen stemmen
meerdere keren.
8 (17%)

Totaal aantal stemmen: 46

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:46

oké alvast bedankt allebei ;)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 12:10

oke ik wist dus neit dat ze een verdoving krijgen met dat werken met hamers dat was mij nniet vertelt :(

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:12

Claudia78 schreef:
Mijn paard is zo`n anderhalf jaar geleden gekraakt (ik heb trouwens niks horen kraken)
Ik meende dat hij toen een dik uur a anderhalf uur is bezig geweest.
Als je het paard voor en na de tijd zag lopen dan had ik gewoon een heel ander paard.
Wat een wereld van verschil zeg. Hij moest het idd een weekje rustig aan doen maar i.v.m mijn zwangerschap was dat geen probleem.

Ik geloof trouwens dat die kraker wijers heette. Ik was voor de behandeling en reiskosten meende ik ong. 100 euro krijt.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:13

Olivierlover schreef:
oke ik wist dus neit dat ze een verdoving krijgen met dat werken met hamers dat was mij nniet vertelt :(

Pfoe dan zou ik er nog steeds niet aan beginnen, kan me toch niet voorstellen dat het
goed voor je paard is, zeker niet als je paard eerst verdoofd moet worden voor de behandeling.
Nee, geef mij maar gewoon een osteopaat hoor :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:58

Wij hebben ons paard laten behandelen bij de Vallei in Woudenberg, daar zijn alle spieren in zijn rug losgemaakt. Ik zou het niet direct kraken willen noemen, het was meer zo dat alle spierknopen los werden gewerkt, en hij daarna weer op de volte moest lopen om te kijken of het effect had. Je kon heel duidelijk verschil zien tussen voor en na. Hij is ongeveer 4 keer behandeld, en icm een nieuw zadel en iets andere manier van rijden zijn de rugklachten nu zo goed als over. Je merkt alleen nog wat als hij meer dan 1 dag heeft stil gestaan (dat doen we dus bij voorkeur niet) of wanneer hij onvoldoende voorwaarts en over de rug wordt gereden, dan kan hij iets gaan sloffen.

blue_kim

Re: Is jou paard wel eens gekraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:13

mijn paard is gekraakt, omdat zn wervels niet goed waren, en daarna is ze nog een keer terug gekomen om te kijken of alles nu wel in orde was, dus ze is 2x langsgekomen.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:17

Mijn paard wordt ook 2x per jaar gekraakt, nooit met een hamer, gewoon duwen en trekken, knapt je paard echt van op..

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:39

Mijn paard is 2 keer gekraakt. Of nouja naar een fysiotherapeute die de wervels recht heeft gezet. Dit waren 2 behandelingen vlak achter elkaar en de 2e was nog een vervolg op de eerste ;)

Maaike_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:27

hahah zo grappig kraken
schrok me ff dood xD
maar in mijn manage is er wel een paard al eens gekraakt

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 07:22

ProudJustify schreef:
Olivierlover schreef:

Pfoe dan zou ik er nog steeds niet aan beginnen, kan me toch niet voorstellen dat het
goed voor je paard is, zeker niet als je paard eerst verdoofd moet worden voor de behandeling.
Nee, geef mij maar gewoon een osteopaat hoor :)
nee weet ik maar dan zou ik er ook niet aan beginngen hoor maar een eng iedee als er met een hamer op de rug van je paard word gebonsd het werd mij niet verteld het gaat mij er niet om dat ik het dan wel zou hebben gedaan nee dan ook niet het gaat mij er om dat er gelogen werd...

ayla

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 07:37

Mijn jonge paard was vorig jaar erg gevoelig in z'n rug en bokte heel vervelend. Na ook nog eens een val was er helemaal niets meer mee te beginnen.
Hij was scheef, humeurig en gaf een heel slecht gevoel. Hij was soms ook erg onregelmatig, maar de dierenarts kon niets vreems vinden en gooide 't op groeipijn. ik heb 'm 3x door een ostheopaat laten behandelen en ik heb 4 maanden niet gereden.

Toen ik er weer op ging was hij wel zuiver, maar nog steeds erg scheef en geïrriteerd. Ik heb 'm toen 4x een sportmassage laten geven. Dat hielp wel tegen de singelnijd, maar niet voor z'n scheefheid.

Na 2x dierenkliniek, 7 maanden homeopaat, 3x ostheopaat en 4x sportmassage en nog steeds een paard dat niet lopen kon op iemand uitgekomen die paarden "kraakt". Het is niet echt kraken, het gaat er heel rustig aan toe en er wordt ook veel gewerkt met de eigen reflexen van het paard. De behandeling duurde misschien 10 minuten. Z'n heup bleek erg scheef te staan. Dat bleek wel 't euvel te zijn, want sindsdien is hij regelmatig, recht en looplustig.

Ik moest in het begin wel heel rustig aan doen omdat hij ook scheef geworden was in de bespiering. Omdat hij er niet best aan toe was is hij nu totaal 3x "gekraakt". Het is ook een paard dat veel spanning opslaat in z'n nek en hij wordt dan even goed los gemaakt.
Hij is in een paar maanden ontzettend vooruit gegaan. Ik kon 'm nog geen 10 meter recht rijden en hij had continue tactfouten en liep alsof hij kramp had. Nu is hij zuiver en los en ga ik 'm volgende maand starten.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:35

[PP] > [VSW]

mirel08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:04

Mijn pony zat op 5 plaatsen vast en heb voor hem een ostheopaath laten komen. Na 1 behandeling is alles verholpen. Laat haar nu wel 1x per jaar op controle komen zodat ik gewoon zeker weet dat het goed zit. Ik zweer bij deze paardvriendelijke methode. Linda van diepen heeft mijn pony behandeld en dankzij haar heb ik een heel ander paardje terug. :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:07

mirel08 schreef:
Mijn pony zat op 5 plaatsen vast en heb voor hem een ostheopaath laten komen. Na 1 behandeling is alles verholpen. Laat haar nu wel 1x per jaar op controle komen zodat ik gewoon zeker weet dat het goed zit. Ik zweer bij deze paardvriendelijke methode. Linda van diepen heeft mijn pony behandeld en dankzij haar heb ik een heel ander paardje terug. :D

Linda behandeld mijn paarden ook. Morgen zijn ze weer aan de beurt :)
Ben ook echt super blij met haar!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:37

Toch vraag ik me af wat sommige mensen dan zo slecht vinden aan die hamer. Ik bedoel als je paard er mee geholpen is.
Ik ben erg benieuwd geraakt naar evt. slechte ervaringen oid, want daar heb ik nog niemand over gehoord. Alleen dat het zielig is, maar dat gaat er bij mij dus echt niet in.

Gavriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:19

Nee, nog nooit gekraakt. Lijkt me ook vreselijk risicovol, als ik de verhalen zo hoor := .

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:22

SeBart schreef:
Toch vraag ik me af wat sommige mensen dan zo slecht vinden aan die hamer. Ik bedoel als je paard er mee geholpen is.
Ik ben erg benieuwd geraakt naar evt. slechte ervaringen oid, want daar heb ik nog niemand over gehoord. Alleen dat het zielig is, maar dat gaat er bij mij dus echt niet in.

mijn paard is 1x met hamer behandeld omdat zijn bekken scheef stonden..wat bleek..hij had bekkeninstabiliteit...en dat mens heeft er nog met een hamer op lopen rammen..nou NOOOOOOOIIIIT meer dus.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:26

toen ik dit topic aanklikte dacht ik iets heel anders met kraken :') vond het al zo vreemd! _O- ik dacht dat het net zoiets was als een huis kraken, whahaha
maar ik heb er nooit eerder van gehoord.. Wel goed dat ik het weet dat zoiets ook bestaat, mijn paardje heeft volgens mij wel last van zijn rug af en toe :)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:27

Heb het welleens meegemaakt bij m'n tante. Vind het een heel naar geluid :o

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:24

flugeltje schreef:
SeBart schreef:

mijn paard is 1x met hamer behandeld omdat zijn bekken scheef stonden..wat bleek..hij had bekkeninstabiliteit...en dat mens heeft er nog met een hamer op lopen rammen..nou NOOOOOOOIIIIT meer dus.

Maar zijn er toen ook röntgenfoto's gemaakt en goede onderzoeken. Bij mijn paard zijn ze alleen daar al ruim een dag mee bezig geweest voordat ze iets gingen doen. Lijkt mij dat ze dat dan wel hadden gezien.
Ik bedoel dus te zeggen, dat er zeker wel rotte appels tussen zitten, maar dat is ook met osteo's.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 00:07

Els Bach is ook ostheopaat/fysiotherapeut.Heel grappig want zij behandeld mijn vriendin,het paard van mn vriendin en mijn hond !!!en dat werkt, binnen 2 á 3 behandelingen.Mijn hond heeft een hernia en kreeg altijd van die smakelijke tabletten waar ze duf van werd, nu wordt ze steeds fitter en springt weer op de bank!Werkt dus perfect!!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 00:17

Die van mij is een keer door een fysio/osteopaat gedaan, en ook gekraakt waar nodig,
door Marleen Noordhof.

toen ik hem kocht was hij zo strak in zijn lichaam, hield zich compleet vast, in beweging ontzettend kort.
heb eerst geprobeerd het rijtechnisch op te lossen.. het werd wel iets beter maar helemaal kreeg ik het niet voor elkaar, dus heb marleen erbij gehad, hij zat rechts helemaal vast, voornamelijk in zijn achterstuk(LB), zijn 3e halswervel en zijn kaak...
ze heeft hem los gemaakt, en je kon meteen resultaat zien.

moest daarna 2 dagen longeren en mocht er toen weer op, nou werkelijk een wereld van verschil :=
mijn paard liet zich ineens los, ik kon hem amper nog uitzitten := zoveel lossigheid en swung ineens......

wou hem voor de zekerheid nog een keer na laten kijken, maar inmiddels is dat er nog niet van gekomen, maar laat haar binnenkort zeker nog eens langskomen om hem nog even te checken. :)

in verhouding is ze ook helemaal niet zo duur als ik zie wat anderen ervoor vragen :=

was eigenlijk niet zo van de fysio/osteopaat etc, maar nu nee ik vind het ideaal, zou niet 1,2,3 erheen stappen, maar puur als ik het rijtechnisch echt niet voor elkaar zou krijgen en andere dingen heb uitgesloten. :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:36

heeft ook iemand ervaring met Nethanja PRUIJSSERS.
Ik heb haar vandaag gemailt over behandeling van mijn paard.
Kent iemand haar?

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:09

Mijn paard had rugklachten door een verkeerd zadel. Is toen gekraakt, liep toen met 4 benen kreupel. Maar na 2 weken liep ze weer helemaal goed, en een stuk ruimer.
Er was een man uit Belgie gekomen (weet naam niet meer, is 8 jaar geleden of zo). Hij had een houtje en een hamertje waarmee hij op de ruggengraat tikte. Deed ook 'iets' onder Bianca dr hoofd (vond ze heel fijn, oogjes gingen dicht en kreeg een hanglipje) en haar achterbeen is gestrekt.
Het heeft Bianca in elk geval geholpen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:09

HorseChica schreef:
hoi , ik zoek eigelijk nog een goede osteopaat in de buurt van hoogeveen ( drenthe )....

Ik ben bij Health4horses geweest in hollandscheveld. (zij hebben ook de seawalker)
Is mij goed bevallen. Helaas is het minimaal 1,5 uur voor ons rijden, anders was ik zeker een paar keer per jaar heengeweest.