Dierenbescherming controle paard naar buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:38

En wat als je paard het in de winter na een uurtje gezien heeft op de kale wei of in de paddock, en staat te brullen of ie alsjeblieft naar binnen mag? :D

En als je niet luistert zelf onder de draad doorkruipt om naar binnen te komen... :=

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:45

Marliesje schreef:
En wat als je paard het in de winter na een uurtje gezien heeft op de kale wei of in de paddock, en staat te brullen of ie alsjeblieft naar binnen mag? :D

En als je niet luistert zelf onder de draad doorkruipt om naar binnen te komen... :=

Dan ben je een dierenbeul :D

Marliesje

Re: Dierenbescherming controle paard naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:50

Daar is hij het helemaal mee eens denk ik. Hij moet veeeel te veel buitenstaan van me. :D

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:50

Het lijkt mij niet dat dit gaat gebeuren. De spotjes zijn er om onwetende te informeren. Bovendien valt dit nooit te controleren. Er is niet eens voldoende mankracht om te controleren of het rookverbod wel wordt nageleefd. Iets waar ook daadwerkelijk geld mee te verdienen valt en dus ook een hogere prioriteit heeft.
Mocht dit bericht waar zijn dan vind ik het te zot voor woorden dat men zich bezighoudt met dit soort onbenulligheden. Ik kan 1001 dingen bedenken die veel belangrijker zijn in deze tijd.
Zorg er eerst maar voor dat alles knap voer krijgt iets wat ook bij veel paardeneigenaren te wensen overlaat.
Verder nog hoe ver moet de betutteling nog gaan...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:52

geloof nooit dat dit gaat gebeuren. Dit valt toch nooit te controleren...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:04

Marliesje schreef:

Dan geef je je paard blijkbaar onvoldoende ruwvoer...

TanteCay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:10

ik denk ook niet dat er gecontroleert gaat worden ik ben het er mee eens wat lucienne zegt als ze niet eens het rookverbod overal kunnen controleren...

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:16

Onzin dat ie niet genoeg ruwvoer krijgt. Hij laat zelfs nog hooi door zijn hele stal slingeren. Als ie meer wil, kan ie meer krijgen.
Hij staat gewoon simpelweg liever binnen dan buiten. Heeft het prima naar zijn zin in zijn stal. Desondanks zorg ik ervoor dat ie elke dag buiten komt. En daarnaast komt ie er elke dag nog een keer uit om te werken-longeren-spelen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:17

Hoeveel ruwvoer krijgt hij buiten?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:20

Ik vind het goed dat paarden zoiezo 3 uur per dag naar buiten moeten, maar inderdaad hoe gaan ze dit controleren?

De paarden die ik rijd/verzorg komen over de hele dag wel meer dan 3 uur buiten (naast het rijden/longeren), soms niet aan een stuk door maar over de hele dag verspreid. En als het heel slecht is (onweer, glad, harde grond of als het zeikt van de regen) komen ze ook wel eens een dagje niet buiten.. Heel jammer dan, maar van een dagje krijgen ze echt niks.. Liever binnen dan wanneer er ongelukken gebeuren. Ik moet er niet aan denken dat ik die paarden naar buiten doe als het glad is, er 1 wegglijdt en er dan wat gebeurt. Dan heb ik ze toch liever in de stal staan :j

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:23

Ze krijgen wat te knabbelen mee, maar dit kan hem niet lang boeien.

Marj0lein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:24

Super dat de dierenbescherming zich hiervoor gaat inzetten, maar het is hier in de Randstad allemaal moeilijk te regelen. Inderdaad, sommige maneges/pensionstallen hebben niet eens een wei. Het is wel goed dat iedereen er over gaat nadenken. Er zijn nog steeds mensen die het normaal vinden om een paard een week op stal te laten staan. Ja, als je niet beter weet ... Daarom: goed dat het onder de aandacht wordt gebracht!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:25

Hoe ze dat kunnen controleren:
Tjsa...
N soort parkeerschijf naast de paddock of zo?? :P

Sorry, flauw... :o

u_nnamed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:26

ben het ook met lucienne eens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:28

splash1999 schreef:
hoe willen ze dat gaan controleren dan?

Ik zie de dierenbescherming al staan, met stopwatch naast de wei :+

Tja, anders valt het gewoon niet te controleren.... :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:49

:o Mijn jongens hebben een "weide-prikkaart" als ze de wei ingaan moeten ze inklokken en als ze weer op stal staan klokken ze uit. :P

Ze gaan mooi naar binnen als ze zielig bij het hek gaan staan drijnen of als ze met pestweer in volle galop naar het hek komen rennen als ik mijn neus om de hoek steek :+

Deze heren zijn graag en vaak buiten maar ken er genoeg die met een drup water uit de lucht toch echt naar binnen willen hoor.Of het na een uurtje zat zijn...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:49

tja, ze kunnen het toch neit controleren.

In de zomer staan op sommige plaatsen de paarden snachts buiten en overdag op stal ivm dazen ed.
En hoe wil je dat gaan controleren?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:57

Lies21 schreef:
Ben ik dan de enige die haar paard NIET buiten zet als het ZEIKT van de regen (de rest van de dagen wel)?! Dan staat mijn paard echt niet happy in de wei, komen ze dan ook controleren? Krijg je een boete....? Het moet niet gekker worden........

Laat ze eerst alle manege's en sommige pensionstallen nakijken of de paarden überhaubt wel meer dan 2 keer per jaar op de wei staan en of er weiland aanwezig is, ik ken geen 1 manege waar de paarden meer als 2 keer per jaar in de wei staan.....

Regen is voor mij idd nooit een reden om mijn paard niet naar buiten te doen. Regendeken op en gaan. Als het echt heel erg zeikweer is doe ik ze wel eens wat eerder naar binnen, maar ze gaan altijd de wei op.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:04

als het regent gaan ze bij ons wel naar buiten, als het stormt niet :n

En als het onwijs onweert overdag dan gaan ze of niet naar buiten, en als het begint als ze buiten staan, dan worden ze binnen gehaald

xFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:37

barbara28 schreef:
geloof nooit dat dit gaat gebeuren. Dit valt toch nooit te controleren...

Nee, dat wil toch nooit.. :?
Misschien willen ze ons wel bang maken..

u_nnamed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:40

als het bij ons super hard regent dan gaan ze ook niet naar buiten dan laat ik der meestal even in de schuur lopen

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:17

Nou ja ik ben benieuwd of ze die woorden ook waar maken!
Alleen dan hebben een hoop mensen een giga probleem denk ik zo :Y)

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:25

ik heb gelukkig een uitloop stal kunnen ze zelf kiezen en als als niet stort regent dan gaan ze nog 3 uur in een hele lange paddock.

mirel08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:16

Ik vind de spotjes echt een goede actie. Maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om zijn paard veel buiten te zetten. Veel pensionstallen en maneges willen niet dat de paarden in het land gaan in de winter en meestal zijn er maar 1 of 2 paddocks aanwezig waar je uren op moet wachten om je paardje even lekker buiten te laten spelen. Zelf ben ik in het gelukkige bezit van een stukje land waar mijn pony de hele dag lekker naar buiten kan samen met een maatje met de mogelijkheid tot inloop. Wel heb ik een paar kub houtsnippers moeten storten omdat ze anders tot de knieen in de blub zouden staan wat ook weer niet prettig voor ze is. Denk niet dat de dierenbescherming gaat controleren want zoals vele voor mij al zeiden hoe willen ze dit gaan doen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:20

Dat snap ik best Mirel, maar is het dan wel eerlijk om een paard te nemen? Kun je voor je eigen plezier de basisbehoeften van een paard opzij zetten?