Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Op 2001-07-06 12:17, schreef Lisette:
Tja gevorderd. Ik ben persoonlijk niet onder de indruk van als iemand L rijdt. Ik zal een voorbeeldje geven bij ons op de manege heeft een vrouw een Z-paard gekocht die alles automatisch doet, maar kan ze goed rijden nee. Wint ze alles ja helaas. Jury's kijken naar een mooi paard maar als ik zie hoe zij de voltes rijdt zonder stelling zakt mijn mond open van verbazing dat ze toch wint.
 . Ik baal daar zo van.
 . En dan lach ik iedereen uit met een mooi paard. 

!!! Ik rijd met mijn tuigertje in de dressuur tussen de dressuurpaarden en Friezen... vraag me serieus af wat ik er eigenlijk doe... Als je mij ziet rijden met Jurga zul je waarschijnlijk denken, wa's dat nou voor een combinatie??? Jurga is een doodnormaal paardje, zonder supergangen en zonder de tuigpaardactie, die is allang weggereden. Uitstrekken??? Welnee, wat is dat? Doet ze niet. Galopperen? Waarom zou ze dat normaal doen als het ook gek kan? Jur met haar komische gangen...ik kan er erg om lachen. Als er iemand anders op jurga rijd, en ik sta het eens aan te kijken, lig ik in een deuk om haar komische gehobbel. Maar het probleem is: ze kan wel lopen, erg netjes ook nog eens. Maar waarom ziet dat jurylid dat niet? Ik weet wel dat mijn paardje geen vergelijking aan kan gaan met een mooi dressuurpaard, maar is tact en regelmaat ook niet belangrijk dan??? En een goede aanleuning ed? Word er af en toe echt flauw van. Ik rijd altijd net tegen de winstpunten aan. Kan met mijn tuiger gewoon niet op tegen de dressuurpaarden. Okee, ik geef zelf toe dat ik niet kan rijden, super ziet het er niet uit, maar de meeste onderdelen zijn wel correct. En hee, ik rijd nog maar B. In het proevenboekje staat zelfs dat B niet staat voor beste der beste, maar voor beginners. Nou dan, juryleden, ga eens niet zo af op het uiterlijk van een paard en zijn flitsende bewegingen, dan komen de mindere ruiters ook nog eens wat verder... Ach, mijn tijd komt nog wel, eens neem ik revanche, hopelijk met het veulen dat nu nog vrolijk meeklotst onder me als ik Jurga aan het rijden ben. Liefs Ilo.                                                         

Citaat:Op 2001-07-08 12:11, schreef Fitzroy:
Ik vind zelf dat je je gevorderd kunt noemen als je meerdere paarden naar het Z hebt gereden vanuit de B.

\
 )Citaat:maar niet iedereen heeft het doel tot verbeteren
 maar hier ben ik het dus niet mee eens!

\ .