Welke stal van de twee???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:52

Bij mij gaat het belang van het paard altijd voor mijn belang, (tenzij mijn portomonaie het niet kan trekken).
Wat je paard wil is volgens mij universeel, Vriendjes, beweging, goed voer, frisse lucht, aandacht.

Wat de keuze voor jezelf betreft, ik heb helaas de ervaring dat het meestal de stalbazen zijn die de plek maken of breken. Wat past het beste bij jou, iets proffesioneels of juist iets kleinschaligs. Als het namelijk uiteindelijk niet klikt kun je blijven verhuizen.
Wat past bij jou, recreatie of wedstrijd
Over stalgenoten maak ik me niet druk, je leert ze snel genoeg kennen.

LindyH

Re: Welke stal van de twee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:11

Let erop dat er bij de tweede stal wel dingen beloofd worden, maar nog niet zijn gerealiseerd.

Ik heb helaas de ervaring dat er soms aan nieuwe pensionklanten veel beloftes worden gedaan die dan achteraf lange termijnplanning blijken te zijn, of helemaal niet doorgaan om wat voor reden dan ook.

Baseer je keuze niet op beloftes.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:16

LindyH schreef:
Let erop dat er bij de tweede stal wel dingen beloofd worden, maar nog niet zijn gerealiseerd.

Ik heb helaas de ervaring dat er soms aan nieuwe pensionklanten veel beloftes worden gedaan die dan achteraf lange termijnplanning blijken te zijn, of helemaal niet doorgaan om wat voor reden dan ook.

Baseer je keuze niet op beloftes.

Ligt er ook aan of der al mensen met paarden staan.
Op veel stallen worden gouden bergen beloofd maar als puntje bij paaltje komt, dan blijken er ineens geen gouden bergen meer te zijn.
Als ts de eerste is die er gaat staan dan moet je idd goed opletten en zker wat dingen op papier laten zetten dan kun je daar nog op terug vallen.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:24

Ik vind die waarschuwing over de beloofde gouden bergen wel een goeie. Als die mensen nu ook al even hard bezig zijn en er al dingen gerealiseerd zijn hoef je je denk ik ook niet veel zorgen te maken. Als ik de vergelijking zie denk ik dat er (even heel zwart wit gezegd hoor!) op stal 1 minder aan het wezen paard wordt gedacht dan stal 2. Ik zeg dat doordat de paarden alleen staan, ook in de wei (ook al vind ik ze irritant, heb je de reclames op de radio al gehoord?). Daarbij hebben ze ook nog eens 0% contact met de buren EN kunnen hun hoofd niet uit de box steken. Die 3 dingen zouden voor mij (maar jij bent mij niet natuurlijk ;)) genoeg zijn om er niet te staan.

Ik heb gemerkt bij een artrosepaardje van een vriendin van me dat veel buiten belangrijker is dan elke dag rijden...hij is enorm opgeknapt toen hij wat langer los kwam. Nu is niet elk paar daarin hetzelfde natuurlijk, maar als ik jou ook nog eens over je paardje hoor, dat hij graag contact heeft met de buren op stal enzo...dan denk ik dat ik toch voor stal 2 zou gaan.

Heeft je paard wel eens eerder in een "dichte" stal gestaan? Da's ook nog wel iets om over na te denken. Sommige paarden kunnen er wel mee leven, maar niet allemaal. Die van mij kwijnt echt weg...anderen worden helemaal neurotisch. Het is niet voor elk paard weggelegd zeg maar.

Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is dit. Misschien is verhuizen naar één van de stallen een optie en kan je gewoon je ogen en oren goed openhouden? Wel jammer dat je weinig reactie krijgt op je oproep, zou leuk zijn als daar een leuke stal uitkwam!

Hoe dan ook succes met zoeken en beslissen hoor!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:39

IK zou voor de tweede stal gaan, daar kan je paardje veel meer naar buiten en dat is toch het beste voor een paard met artrose.
Verder is die stal een stuk goedkoper en veel dichter bij je huis wat ook wel heel makkelijk is.
Ik zou liever een iets kleinere stal hebben en dat mijn paard meer naar buiten kan dan een grotere stal waar ze 18 uur per dag in moeten staan en dan ook nog eens bijna geen contact met soortgenoten hebben.
Een binnenbak heb ik nog nooit tot mijn beschikking gehad en heb die ook nooit gemist.

kaatjeklasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 14:48

paard heeft eerder op een dichte sportstal gestaan met ouitzicht op een blinde muur, ze was daar niet helemaal happy. beetje autistisch zeg maar. ze is juist zo veel opgeknapt nu ze lekker veel naar buiten kan..

stal twee staan nu 5 pensionklanten, waaronder de dochter van de stalbaas. "mijn"box staat er nog niet, als ik zeg dat ik kom, dan heeft hij een maand nodig om de box te bouwen, dat is de afspraak......

kaatjeklasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 14:49

stal 2 lokt mij ook meer, ik wil het beste voor mijn paard, en dan maar wat minder voor mezelf...... ik ben gewoon een m u t s leg op alle slakken zout, ik zie overal wel een minpunt, maar ik heb helaas nog nooit het alleen met een buitenbak hoeven rooien!!!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:20

Hoezo m u t s .... Een luxepeerd dat ben je, verwend tot op het bot ~~}> :D Met je binnenbak, huppakee bikkelen :D :D :D

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:32

welke regio sta jij mrie???

fellow2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:15

Ik zal kijken wat het beste is voor je paardje. Vooral omdat die atrose heeft. Door die antrose heeft die natuurlijjk veel beweging nodig en daarom zal ik een stal kiezen met veel weidegang

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:04

Hihi....nou, die binnenbak mis je al gauw niet meer hoor. Er zijn uber m u t s e n ;) die er nooit aan wennen, maar dat zijn er maar een paar. Nee maar serieus...buitenbakken zijn heerlijk. En het aantal dagen dat je echt niet kan rijden/werken door het weer...ach, dat zijn er echt maar heel weinig hoor! Daarbij doen rainlegs en een fijne jas wonderen ;)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:30

kim1207 schreef:
welke regio sta jij mrie???

't midden brabantse land, Omgeving Drunense Duinen :D

edit: toevoeging: www.calleocho.wordpress.com