Pony langs het spoor bij Hilversum, wie weet meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Pony langs het spoor bij Hilversum, wie weet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:47

Ik denk dat dat paardje het fijner heeft dan menigeen paard/pony die de hele dag in hun krappe box staan met een tetterende radio ernaast op een pensionstal of manege!! Deze kan de hele dag buiten staan en heeft meer bewegings vrijheid dan het paard wat in een boxje van 3x3 staat!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:56

radio treinlawaai en zeker een paar vierkante meter uitloop .Geen vriendjes natuurlijk die zouden elkaar maar bezeren. :roll:

ik kan daar gewoon zo kwaad om worden _-:( .
en het lijkt aan de hand van de reacties dat hij daar het hele jaar staat :?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:21

Ik ken de eigenaar van het paardje en zal ook maar mijn verhaal doen.

Ik heb bij haar jarenlang de paarden verzorgd (de eigenaar was mijn oude buurvrouw.)
De eigenaar heeft het paard sowieso de weide maanden in een wei staan in de buurt. Waarschijnlijk omdat daar swinters de mogelijkheid niet is om te schuilen, haalt ze het paard swinters naar huis.

Het dier wordt harstikke goed verzorgd en het stuk grond waar het paard op loopt is veel groter dan 2 x 5 meter. Hoeveel het precies is, weet ik niet.
Diverse keren is de DB er op af gestuurd, en telkens vroegen ze zich af wat ze in hemelsnaam kwamen doen daar, aangezien het dier goed verzorgd wordt.

Dat het dier alleen staat is misschien sneu, maar het krijgt in ieder geval wel voldoende aandacht. Er staan meerdere paarden in de buurt en ik weet dat de eigenaresse vaak gaat rijden met degene die in de buurt hun paard hebben. Het is dus niet zo dat het paard helemaal geen andere paarden ziet op de momenten dat het aan huis staat. Verder staat het paard de weidemaanden in de wei, met andere paarden, en dat is een groot gedeelte van het jaar..

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:29

Ik kom er ook langs met de trein. 't is inderdaad een beetje een raar plekje maar paard ziet er goed uit en ik zie regelmatig een flinke berg hooi liggen. Zou hier niet gauw de DB voor bellen. Het ergste dierenleed is meestal verborgen. Denk bv eens aan het vlees dat je eet, hoe heeft dat geleefd?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 10:06

@Melissa:
Bedankt voor je reactie ook via PB. Dat is ook de reden waarom ik dit topic plaatste. Ik wil niet zomaar DB gaan bellen en wilde daarom eerst wat info inwinnen over de situatie. Vooral omdat het wat lastig te beoordelen is vanuit de trein...

Zo te horen heeft het paardje het verder prima. En ik vond hem er verder ook niet slecht uitzien ofzo. Alleen een beetje eenzaam.

Wat mij betreft kan hier dan ook een slotje op.
Bedankt voor de reacties.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:39

shetje?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:29

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 12:35

Ja dat is dezelfde, vond het ook al erg toevallig!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:31

Normaal gesproken worden topics niet zomaar gesloten wanneer het antwoord is gegeven. Door niet meer te reageren zakt het topic vanzelf weg.

Echter is er nu een nieuwsbericht over dit onderwerp en daarom wordt deze wel gesloten. :)