Ik wil weg maar...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 14:09

Dat is niet nodig want hij gaat mee :j we gaan samen weg op een soort van stage, dus gedurende die maanden tot augustus staan we niet op deze manege (als ik ga, dus hij ook)

Was een beetje onduidelijk. :D

lovepieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:52

zeg dat je zo niet verder iets kan bereiken met je knollie als je niet kan oefenen, en dat als je een andere stal zoekt misschien wel dichterbij dat ie minder last er van heeft.

Tineke90

Re: Ik wil weg maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:28

Als je het je vader rustig uitlegt en zegt dat je het ook merkt aan de pony. Dan snapt die dat toch wel of niet? Voor de pony is het belangrijker en als jij vraagt of die de wei in mag en dat mag niet is de eigenaar van de manege de schuldige dat je daar weg gaat tuurlijk kan die wel aardig zijn maar je betaalt tenslotte wel en dan mag je ook wel eisen hebben. lijkt mij

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:42

ik ben ook weggegaan op de pensionstal waar ik 3,5 jaar met mijn paarden gestaan heb. Heb er een supertijd gehad en die mensen hebben on-ge-loofelijk veel voor mijn paarden én voor mij gedaan. Het laatste jaar is het daar wat veranderd en is het meer "manege' geworden en ik bleef al een hele tijd steken met mijn paarden. Stilletjes aan werd ik het er om verschillende redenen die ik niet ga plaatsen een beetje beu.
Mijn moeder rijdt er ook 2x per week en heeft daar haar vast vriendengroepje dus het was best moeilijk om mn paarden daar weg te halen. Ik heb eerst 1 paard weggehaald naar een weide in de buurt en de andere is nog een half jaar blijven staan. Nadien heb ik mijn weide gekocht en zijn ze beide naar huis gekomen. Maar ze begrepen het. Dit is iets anders dan bij jou maar wij hebben het zo gedaan. Ik rijd er niet zo graag meer en mijn paarden staan nu op een wei in de buurt en wekelijks rijd ik nu ergens anders. Dit laatste heb ik tot op heden nog niet to-the-face durven zeggen maar dat komt nog. Het ligt allemaal wat gevoelig je kent dat zeker ook. Mijn moeder blijft er 2x in de week gaan en ik probeer af en toe nog mee te gaan op les als ik tijd heb. Soms lukt dit niet altijd maar ik kom er toch nog met mijn paarden. Ik ben er ook nog aangesloten bij de club om wedstrijden te rijden. Af en toe rijd ik dus nog mee met hun op wedstrijd.

Je vader kan er toch makkelijk blijven rijden en jij kan af en toe nog meegaan bij je paard.
of miss kan je een bijbaantje zoeken en delen in de kosten als je op een andere stal gaat staan? bovendien bespaar je op benzine en kan je veel vaker naar je paard toe op momenten dat het JOU past. Dan ben je minder afhankelijk.

ik zou niet opgeven. Zowel jij als je paard zijn daar neit gelukkig. Het kan echt veel beter en je gaat opnieuw veel meer genieten van je dier. En omgekeerd.

succes

xCatharina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:06

Je zit idd niet in een makkelijke plek.
Ik zou gewoon de punten die je op geschreven hebt rustig aan je vader uitleggen.
Want ik vind dat je een goede rede hebt om weg te gaan.
En als hij het niet voor jouw wil doen vraag dan of hij het mischien voor je paard wil doen omdat hij zich ook niet happy voelt.

Klinkt zo easy maar dat is het natuurlijk niet.
Veel suc6 en hopelijk komen jij en je paardje goed terecht =)