Paard bang voor de waterspuit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brittje88

Re: Paard bang voor de waterspuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 16:14

het is dus niet zo dat het van erg tot minder word met de angst, maar steeds erger word na mate de slang bv aan staat. Wat echt het resultaat is dat hij uit eindelijk staat te steigeren, ze kop daarbij staat te stoten, trappen tegen de muur aan (ik sta gelukkig veilig achter de muur.) hij heeft al een paar haken gesloopt, halster gesloopt. Heb echt het idee dat zn vorige eigenaar iets raars heeft gedaan met hem.
Bij de spuitbus gaat dat dus misschien 2 keer met een beetje schrikken zoals cassidy beschrijft maar de 3e keer rent hij dus echt gewoon door me heen of begint gewoon te slaan en te steigeren. &ik weet wel dat ik zou moeten wachten op een rust moment maar die is er dus niet.

@vippie, heb het idd opgelost met betadine shampoo en wat water op een doekje.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:44

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 22:52

hij krijgt wel degelijk de gelegenheid zn voeten te bewegen, weet niet waar je uit op kan maken dat dat niet zo is.. Hij staat bij mij alleen vast aan aan een halster touw aan een paal me voldoende lengte. Alleen voor hem hangt dus een soort van ketting zodat hij niet de wasplaats helemaal uit kan rennen. Kan hem moeilijk de hele tijd de was plaats af laten rennen waar nog véél gevaarlijke situaties van komen. :?

Ben vandaag begonnen met de emmer en een spons. Kon goed merken dat hij dus echt bang van het water is. Als de spons een beetje vochtig was, was het opzich niet zo erg. Maar was hij wat natter en kneep ik er een beetje in waardoor water over zn huid liep kwam de angst weer. Maar bij de spons is veel minder paniek en goeie rust momenten, waardoor ik denk dat hier wel vooruitgang in zit.

Het is overgens wel mijn bedoeling de spons uit eindelijk te vervangen voor de spuit. Maar als eerst zn angst voor het water weg gaat is die spuit al veel minder eng. Ik denk ook niet dat je altijd maar 1 methode voor elk paard kan gebruiken, dus als hij het op een andere manier nodig heeft dan doe we dat gewoon.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 08:55

Dus hij staat bij jou wel vast. En hij heeft alleen een ketting voor zich, verder open ruimte waar hij naartoe kan? Dan zou ik hem eens omgedraaid op die spuitplaats zetten, met zijn neus naar de wand toe. Natuurlijke schrikreactie is naar voren toe. Als daar een wand staat kan hij geen kant uit.

Maar goed, als jij denkt dat je met emmer en spons het uiteindelijk wel voor elkaar krijgt, moet je dat verder gewoon zo blijven doen.

Alleen nog een vraagje: staat je paard bij een regenbui weleens buiten? Hoe reageert hij dan op de regen op zijn vacht? Raakt hij dan ook zo in paniek?

O, en nog een vraag: hebben jullie op jullie spuitplaats alleen koud water tot jullie beschikking? Wij hebben warm water, en reken maar dat dat ook, vooral in de gewenningsfase, een wereld van verschil uitmaakt. Ik zou zelf ook niet blij zijn met een plens koud water op mijn bast...

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 10:34

het zijn soort brede stands, je loopt er achter door in dus er staat niet direct een muur hij zou het hoekje om kunnen lopen en er staat ook een wasbak.
In een regenbui is er niks aan de hand, tis niet dat hij blij in de regen staat maar hij heeft niet dat schrikken wat hij op de wasplaats doet.
We hebben ook warm water tot onze beschrikking. Zou inderdaad dat ook kunnen proberen of het minder is, bedankt!