Oh ja hoor doe ik zelf ook eigenlijk altijd.. Zelfs al is het ijskoud, maar mijn pony is dan ook geen watje en kan wel wat hebben.. En wat betreft het zand, als het niet nat is zie ik geen probleem hoor! En droog zand poets je er zo weer vanaf en er blijft altijd wel vuil in de vacht zitten.
daantje_gt
Geplaatst: 18-03-09 23:18
Als je ze daarna goed borstelt kan dat gerust
magic_lover
Geplaatst: 18-03-09 23:19
ik heb de mijne al 2x laten rollen zonder deken na het longeren, hij geniet er zo van
poets daarna gewoon even het zand eraf, en de losse haren die door het rollen los zijn komen te liggen wil prima hoor, en het is warm zat in het zonnetje
Ik laat hem ook altijd lekker rollen zonder deken na het rijden, longeren. Geniet ie zo van. Daarna een borstel eroverheen en er staat weer een tevreden paardje in de paddock.
Heb ze gisterenmiddag ook even een uurtje zonder deken naar buiten gestuurd vonden ze heerlijk!! Lekker heel de middag lopen rollen!! Daarna lekker gepoetst en hup de dekens weer op!!
Gavriel
Geplaatst: 19-03-09 16:20
Lijkt me prima kunnen hoor! Het grove zand heb je dan allang weg geborsteld!
Ik laat mijn pony ook in de winter regelmatig rollen in het zand. Zeker als ze wat gezweet hebben. Als je hierna een zweetdeken op doet trekt het vocht in het zand, hierdoor zijn ze snel droog en kan je het zand er daarna erg gemakkelijk vanaf borstelen.