afgeknipte staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Re: afgeknipte staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:29

Toen mijn paard haar staart is afgeknipt voor spoedoperatie heeft het 2 jr. geduurd tot dat ie weer helemaal terug was.
Balen zeg!

ielsjj_

Gatver dit gebeurt de laatste tijd wel vaak zeg!! :(
Extensions zijn inderdaad wel erg duur, ik weet niet of je wedstrijden rijdt ofzo?
Anders had ik denk ik gewoon een vliegendeken opgelegt in de zomer en hopen dat de staart snel weer aangroeit.

Marliee

Jeetje hoe halen mensen het in hun hoofd! :(
Het is idd een id om als de zomer ( en de muggentijd) aanbreekt, die extensions te laten doen zodat hij wel iets heeft om de muggen weg te jagen.. en idd een vliegendeken.
Hoop dat de dader misschien nog gepakt kan worden..!
Succes iig!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:31

Biotine zou ook helpen om staart en manen te doen groeien, is een handige tip enkel groeien de hoeven dan ook mee :D
Verder heb ik niet meteen een wondermiddeltje voor je...

gelbrig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 22:40

ja ik ben dus zelf ook bang dat het wel eens iemand uit de buurt kon zijn. heb ook al na zitten denken maar heb naar mijn weten niet ruzie met iemand uit de buurt.

en ja ik ben/was van plan om dit jaar weer met wedstrijden te beginnen was alweer druk bezig met zijn training. ik wacht het mailtje even af over de extensions en als het rond de 100 euro zit als ik het zelf ga doen dan ga ik de gok wagen om het zelf te doen heb een vriendin die kapster is dus zal haar ook even vragen of ze extensions kan zetten.

Zal eens even het 1 en ander over biotine opzoeken, als de hoeven groeien maakt me niet uit daar is de hoefsmid voor:P

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:44

Beláchelijk. We kunnen tegenwoordig onze paarden niet alleen laten zonder camera of toezicht? Het moet niet gekker worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:46

Erg rot voor je zeg! Wat heb je toch een klootzakken!

Je kan ook even kijken. Vooral in de westernwereld heb je speciale showstaarten in alle soorten en manen. Daarmee kan je voor een wedstrijd een nepstaart aanzetten.
Moet je nog wel wat haar voor hebben maar het kan wel :j

Extensions (ik heb het uitgezocht, heb zelf een paard zonder staart) zijn niet pracktisch en erg duur. Ze vallen vrij vlot uit (ook met rollen etc). Je paard kan wel zonder staart hoor.

1 troost, het groeit bij jouw paard wel weer aan. Je hebt ook een spulletje (shapley's en dan nog wat) wat de staart en manengroei bevordert.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:50

Juist ja dat Shapley's product maar kan de naam niet bedenken momenteel.
Edit: Shapley's MTG?
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=1067898

gelbrig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 22:54

Afbeelding

Het was even puzzelen hoe ik de foto van zijn staart in een bericht kreeg maar hier het resultaat.
Heb gewoon spontaan weer de tranen in mijn ogen als ik het zie.

Dus als ik het goed begrijp zijn extensions niet echt super goed?

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:01

Wat vreselijk zonde zeg!
Echt zieke mensen die zoiets doen, totaal zinloos! _-:(
Ik hoop dat extensions iets zijn, want voordat dat is aangegroeid ben je wel weer een tijdje verder idd..

gelbrig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 23:03

ik ben even aan het googlen geweest over Shapley's MTG, maar volgens mij is dat meer iets voor het feit dat haarwortels zijn beschadigd en dat is bij hem niet het geval en mist gewoon een heel deel ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:04

Nee, extensions zijn echt niet prettig. Voor een wedstrijd kan je beter een nepstaart gebruiken en voor de rest niks. Ook handig voor jou om te weten, als er extensions in de staart zitten groeit ie minder snel aan.

Trouwens, je hebt nog wel wat staart dus daar kan je wel een showsstaart in doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:10

Hoe weet je zeker dat de staart is afgeknipt en dat er niet iets anders mee is gebeurd?

gelbrig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 23:11

ok dank je voor je bevestiging over extensions en als het de groei verminderd ga ik het al helemaal niet doen. dan krijgt hij gewoon een vliegendeken op van de zomer en moet maar een extra bus vliegenspray gaan kopen dan.

en voor de wedstrijden moet ik maar even op zoek gaan naar een mooie bijpassende showstraart.
Het lijkt alleen zo vreselijk zielig, vandaag ook toen ik hem buiten in het land had lopen.

gelbrig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 23:12

hoe ik het zeker weet? omdat er nergens in de stal haar te vinden was! en ik zou ook niet echt weten hoe zo'n lange staart er anders af moet zijn gekomen? en als hij had geschuurd ofzo dan had het bovenop ook beschadigd moeten zijn. Ik heb de stal nagezocht maar er was geen spoor van haar te vinden. Dus mocht je een andere reden weten waardoor zijn staart voor meer dan de helft weg is, laat het me graag weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:25

gelbrig schreef:
hoe ik het zeker weet? omdat er nergens in de stal haar te vinden was! en ik zou ook niet echt weten hoe zo'n lange staart er anders af moet zijn gekomen? en als hij had geschuurd ofzo dan had het bovenop ook beschadigd moeten zijn. Ik heb de stal nagezocht maar er was geen spoor van haar te vinden. Dus mocht je een andere reden weten waardoor zijn staart voor meer dan de helft weg is, laat het me graag weten.

Nee, je hebt nu zelf het antwoord al gegeven, dit is mensen werk, lijkt me wel duidelijk en is in en in triest....
Wat je nog zou kunnen doen is bij een slager een staart vragen, er moet op Bokt wel ergens te vinden zijn hoe je daarmee wat kunt maken.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:02

Kan hij niet afgebeten zijn door een ander dier(pony,geit,schaap??)
het ziet er niet echt geknipt uit nl. meer gebeten!
Wel vervelend zeg hopelijk vind je er een beetje betaalbare oplossing voor.
Anders gewoon wachten tot het weer aangegegroeid is en zolang een vliegendek op tijdens de zomermaanden.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:23

het lijkt ook wel er afgebeten als ik het zo zie.
een pony-merrie van mij heeft ook een korte staart door haar veulen. Lijkt heel veel op jouwe...

Sterkte...
Staat ze/hij trouwens bij anderen in de box of land?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:42

Als het was afgebeten dan had je toch wel haren gevonden?? En zo'n stuk wordt echt niet in 1x afgegeten. Dit is wel afgeknipt, vluchtig en zonder kijken. Het moet dan ook snel gebeuren want er kan zo iemand aankomen.

gelbrig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 00:10

ja ik dacht ook in eerste instantie eraan dat het was afgebeten, want zo ziet het er ook uit. Ik zou alleen niet weten door wie of wat want hij staat alleen in zijn box en naast hem staat mijn merrie maar ze kan daar nooit bij. Ik denk dus zelf ook dat het snel is geknipt want het is er net af onder de "wortel" en op sommige plekken was het wel rechter. Waarschijnlijk is het snel gedaan, want als ze de tijd hadden genomen, was mijn merrie waarschijnlijk ook wel de klos geweest.

Ik blijf het allemaal erg vreemd vinden, maar 1 ding is zeker als ik er achter kom wie het heeft gedaan die is nog lang niet jarig!!

Heb net een email terug gehad van die vrouw van die site van extensions als ik het zelf ga invlechten ben ik rond de 50 euro kwijt, en als ik het zelf met wax doe kost het 100 euro. de kosten zijn dus te overzien. Alleen zit ik nu nog met de vraag of die extensions er voor gaan zorgen dat zijn haar langzamer gaat groeien?

alvast bedankt
liefs

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:25

pffff wat erg hee!
van extensions gaat de staart niet langzamer groeien lijkt mij, (is bij mensen ook niet) want het haar groeit gewoon uit de huid, dus hebben die extensions er niks mee te maken. voor het plaatje is het wel mooier,en lijkt me ook fijner voor je paard!

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:28

Wat afschuwlijk! In plaats van extensies, zou je er niet iets anders in kunnen knopen waar hij mee kan zwiepen? er is genoeg om in te vlechten, en dan een streng uitgerafelt nylon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:30

Ach, ik zou er eens op googlen. Je ziet genoeg dat het niet goed is. Paard trekt ook met rollen etc de extensions eruit en daarmee ook gezonde haren.
Ik ken ze hoor, bij paarden. Maar het werkt niet zo geweldig als beweert wordt.

gr [***]

edit: Waarom zou het paard moeten zwiepen met zijn staart? Een goede vliegendeken lost dat probleem helemaal op.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:35

Ja, zit ook wat in. en als je de staart weer wilt laten groeien is met rust laten het beste!

gelbrig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 21:23

ik heb inderdaad besloten om te staart maar gewoon met rust te laten en een hem een goede vliegendeken van de zomer op te doen.

Ben wel op zoek naar een show staart, maar kan er niet echt wijs uit worden heb ook al gegoogled maar kan niets vinden!
Heeft iemand enig idee waar ik zo'n staart zou kunnen bestellen?
alvast bedankt