Ik ga voor vlas. Minder stoffig, Niet eetbaar, minder stank en beter vochtopname !
Roxymo
Geplaatst: 19-02-09 19:46
ik zou zaagmeel gebruiken ideaal spul! je kan de drollen eruit scheppen schudden en de hebt alleen de drollen en je tevens gelijk de stal volume gegeven. het heeft perfecte vochtopname minder rommel geen vieze geurtjes en weinig stof
ik las daarnet dat iemand zei (ander topic) dat zaagsel meer vocht op neemt dan vlas. terwijl ik in de winkel vroeg wat moet ik nemen en toen zeiden ze vlas want dat neemt meer vocht op.
is dat van dat hennepspul? Geloof dat dat het allerbeste is qua vochtopname..wat ik gehoord heb. Maar dat verkopen ze bij ons niet.
Knowhow
Geplaatst: 27-02-09 20:39
Ik persoonlijk, liever stro. Ze hebben dan inderdaad wat te knabbelen en vind het ook wat natuurlijker.
boeflover
Geplaatst: 27-02-09 20:42
Ik gebruik vlasstro. Kon een partijtje krijgen van de buurman en was eerst bang dat ze het zouden eten, dus langzaam tussen gewoon tarwestro gemengd en bij mijn paarden bleef ook het vlasstro liggen. Ben er zelf súper tevreden over. Het stoft véél minder als tarwestro, en ze kunnen er toch aan knabbelen e.d. Wanneer de partij op is ga ik zeker op zoek naar een boer die nog meer heeft!