Ervaringen met Shapley's MTG (o.a. tegen zomereczeem/mok)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:15

[***] schreef:
Vajente, smeer jij het voor mok of omdat je langere/vollere manen of staart wilt?

omdat ik langere manen wil :)
mijn paard haar manen groeien nogal traag(en ik heb gewoon geen geduld :Y))
maar door de MTG zijn haar manen deze zomer zo'n 10 cm langer gegroeid

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:06

Neonlight schreef:
Shapley's MTG is geen middel wat tegen de exceem werkt zoals hier nu wel gesuggereerd wordt, Shapley's MTG bevorderd de groei van het haar, en wordt daarom voor veel exceempony's/paarden gebruikt.

Dit staat in de beschrijving dus hoe bedoel je dat het niet tegen de eczeem werkt?

Shapley's Original Mane Tail Groom M-T-G - 946ml
Shapleys Original M-T-G (Mane-Tail-Groom) werkt tegen schimmelachtige aandoeningen, staart schuren, zomereczeem, mok, kleine wondjes, schaafplekken en vele andere huidaandoeningen. Het product heeft een helende werking en bevordert de haargroei met zichtbaar resultaat in 3 tot 5 dagen. Dagelijks het probleemgebied insmeren met Shapleys Original M-T-G en licht inmasseren, niet uitwassen. Dit net zo lang doen totdat de problemen verdwenen zijn.

Voor gebruik eerst op een klein gebied uittesten op eventuele allergische reacties.

Inhoud: 946ml

Voor mijn shetje is het echter het enige middel dat de jeuk sterk verminderd waardoor ze dus bijna niet meer schuurt, ook krijgt ze nu speciaal voer (nova mix van Mijten) voor eczeemgevoelige paarden dus hoop echt dat ik het dit jaar goed onder controle kan houden.

Anoniem

Re: Ervaringen met Shapley's MTG (o.a. tegen zomereczeem/mok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:31

@ Mabon, wanneer begin jij in het jaar met smeren?

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:17

@ CaylinnMae, lijkt mij van wel, omdat het de haargroei in zijn algemeenheid stimuleerd. Maar misschien dat mensen met meer ervaring hiermee jouw vraag beter kunnen beantwoorden.
Zonde van haar staart zeg.. staat ze bij jonge paarden of bij shetten in de wei?

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:26

Ze stond in een grote kudde buiten :j De staart was ook in één nacht er af ;(
Ze staat nu nog steeds in een kudde buiten, maar die blijven van haar staart af gelukkig!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:33

[***] schreef:
@ Mabon, wanneer begin jij in het jaar met smeren?

Vanaf augustus tot november heb ik gesmeerd eerst elke dag na een week om de dag na weer een week, 2x in de week.
In december en januari ben ik even gestopt.
Ik ben in februari alweer begonnen omdat zij vorig jaar de bovenkant van haar staart eraf geschuurd heeft.
ik doe het 2x in de week op woensdag en zaterdag avond.

Zo was die en juni omdat het zo'n ragebol was heb ik hem zelf opgeschoren.
http://i163.photobucket.com/albums/t295 ... 0024-1.jpg

Zo was die in Januari zoals je kan zien is hij weer voor 1/3 aangegroeit.
http://i163.photobucket.com/albums/t295 ... 67d282.jpg

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:57

Ik ben ook begonnen met smeren ;)
Niet omdat mijn paard eczeem heeft, maar omdat zijn staart een beetje dun is!
Ik hou jullie op de hoogte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:15

en meiden hoe zien jullie paarden er nu uit, na al dat smeren...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:25

Kan iemand mij vertellen wat er in dit produkt zit?
Ik gebruik nu zelf Cojoson olie voor mijn paardje, maar dit klinkt
eigenlijk nog beter, maar ben benieuwd wat er precies in zit.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:12

Nou, smeer het al een tijdje, maar veel verschil is er bij mij nog niet te zien..
Het groeit een beetje, maar of dat nou van al dat smeren komt :o

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:40

Mijn shetje die zomereczeem heeft heb ik niet meer.
Ik heb een goed plaatsje voor haar gevonden aan de kust.
En zo te horen gaat het erg goed met haar daar.

Ik ga het nu gebruiken voor de manen van mijn nieuwe shet zij heeft namelijk korte manen kijken of dat werkt.

ProudJustify
Er zit in: Petroleum, distillates, sulfur (4%), zinc stearate, glycerin, cade oil (rectified)
Laatst bijgewerkt door _Karin op 20-05-09 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:51

hmm...mijn fries z'n manen werden steeds dunner en groeiden langzamer , geen eczeem ofzo , en ik zit er dus ook aan te denken dat spul te kopen ...
Maar het is dus gewoon smeren/ inmasseren bij probleemgebied , en je hoeft niet uit te spoelen ?

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:56

Bij ons op stal gebruiken ze het ook voor een fries en het werkt bij hem ook goed want ik had nog een volle fles staan van mijn shetje en die heeft zij overgenomen. Ook bij een andere fries werkt het goed. Ik had iets aan de eigenaresse gegeven want zij gelooft nooit in die spullen maar ze moest toegeven dat dit spul werkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:57

Ik smeer het nog steeds heel braaf en moet zeggen (snel afkloppen)hij schuurt nagenoeg niet meer.. een heel enkel keer dat hij zijn kont tegen de stalmuur aan duwt, maar het echte schuren wat hij vorig jaar deed heb ik nog steeds niet gezien en die van mij staat ook zonder deken.
Zij manen beginnen zowaar te groeien!
Het enige nadeel vind ik dat zijn manen echt ontzettend vettig ervan worden.
Krijg het ook wat lastiger uitgewassen *was zijn manen 1 keer per 6 weken schoon* . Na het wassen blijf je een vettig gevoeg houden in zijn manen. Heb het met betadine shampoo geprobeerd (niet op manenkam zelf) en met babyshampoo en met echte paarden shampoo.. en een goedkope merk :P haha (houd je van de straat).
Ik blijf het verder echt super spul vinden en zou iedereen die een paard met zomer exceem staat aanraden het uit te proberen!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:26

@Mabon: dank je, kon op geen van de opgegevens sites de ingredienten vinden.
Ga het misschien dan toch eens uitproberen. Moet er even mee wachten want op dit
moment doet mijn merrie mee aan het onderzoek van de Uithof dus kan nu even geen nieuwe
produkten gaan gebruiken, maar na het onderzoek ga ik het zeker uitproberen :)

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:19

[***] je kan de manen wassen met dreft citroen afwasmiddel dat deed ik vaak en je wast de vette troep er dan ook goed uit en het werkt ook nog eens tegen zomereczeem.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:20

Ik heb enige tijd geleden n.a.v. dit topic een fles gekocht, maar gebruik het toch niet.
Dus als iemand hem wil overnemen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:25

@ Silence.. wat ben wel geintereseerd. Wat wil je ervoor hebben (mag ook via pb)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:25

@ mabon.. Das een goeie tip! was ik nog niet opgekomen :P Thanks de volgende wasbeurt ga ik het met dreft proberen!
Dankje :)

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 16:32

Ik had dus zo´n klein onbekend flesje in mijn groombox staan, omdat mn nieuwe paard wat jeuk heeft en schuurt dat spul er dus maar opgesmeerd. Blijkt het harstikke goed te werken, maar helaas flesje is nu al leeg. Ga ik even google op opmdat ik dat spul toch wel weer wil kopen. En ja hoor, bokt heeft er al een topic van :D

Bedankt voor de verkooplinks, ik woon vlakbij Arthurs store dus ga dadelijk een grote fles halen! Ik was bang dat ik het alleen in de US kon kopen, dat scheelt me weer...

Owja bij 1 link zag ik ook de shampoo van Shapleys staan volgens mij die van uhg en dan het kadopakket van shapleys, het bijschrift verteld dat de shampoo perfect is om de MTG mee uit te wassen.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:04

Zo er durft denk ik geen vlieg meer op mn paard z'n manen en staart te landen, degene die het wel doet blijft plakken... }>
Nu met de grote fles MTG op zak eens volgens de doseerregels aan de slag gegaan. Wat een werk met die megadikke staart, smeren plukje omhoog, smeren plukje omhoog, smeren stiekje erin en omhoog, smeren en weer opknopen. Mevrouw vond het héérlijk. Ook de manenkam aan beide kanten goed ingesmeerd. Ja hoor, weer schilfers. Heb ze in de afgelopen weken al anti met roosshampoo, tea tree shampoo en glycerine zeep gewassen en dacht dat er alles wel uit was... NOT >;) Ik ga het nu eens streng bijhouden en geregeld smeren ben benieuwd wat het gaat doen tegen de jeuk en plekjes. Ze heeft nu 3 miniscule plekjes op haar manenkam. Nog geen haren eruit, en dat wil ik graag zo houden!

Ps bij Arthurs Store zeiden ze dat het MTG het meest verkochte spul was en zeer goed werkte.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:37

Ik ben volgens mij de enigste die nog post hier :D

Maar ok ik blijf trouw vermelden hoe het gaat. Vanochtend geen ragebol in de staart en de manenkam was ook rustig. Ook vanuit de manenkam zijn er weer schilfers losgekomen. Ik ben tevreden voor nu!

Ik zat er aan te denken dat de paarden hadden die jeuk kregen na het smeren misschien last hebben gehad van het genezingsproces. Dat jeukt ook. Het is maar een gedachte...

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:02

Ik gebruik het ook. Alleen in de manenkam en in de voorpluk. Staart begin ik niet aan.
Vorig jaar had mijn paard behoorlijk wat manen eraf geschuurd. Met Shapleys is het nu weer helemaal aangegroeid.
Alleen de maantop is nog niet gegroeid.
Maar het is ook fijn spul tegen de jeuk. Het is vettig en een soepele huid jeukt minder snel dan een droge huid.
Ik was mijn paard elke 2/3 weken en doe daarna weer opnieuw de Shapley's erin. Zorgen dat het goed op de huid komt. Ik doe het 's avonds, als hij binnen is. Het is niet goed om het te gebruiken en dan je paard in de zon te zetten, staat ook op etiket.
Ik gebruik het ook bij kale plekjes, ik ben er zeer tevreden over.
Nadeel is de stank. Niet zozeer op het paard, maar aan je handen als je je paard behandeld hebt.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:10

Whinnylando schreef:
Ik ben volgens mij de enigste die nog post hier :D

Maar ok ik blijf trouw vermelden hoe het gaat. Vanochtend geen ragebol in de staart en de manenkam was ook rustig. Ook vanuit de manenkam zijn er weer schilfers losgekomen. Ik ben tevreden voor nu!

Ik zat er aan te denken dat de paarden hadden die jeuk kregen na het smeren misschien last hebben gehad van het genezingsproces. Dat jeukt ook. Het is maar een gedachte...

Heel goed, ik blijf trouw meelezen. Zodra de test voor het onderzoek naar SME van de Uithof afgelopen is, ga
ik dit middel ook proberen :) Nu mag het nog niet omdat de uitslag van het onderzoek dan niet zuiver is, dus wacht
braaf nog even tot het wel weer mag ;)