friesiszwart schreef:Nee er zijn echt gemeenten die niets toestaan. Waardoor oude vervallen schuren niet of nauwelijks opgeknapt (kunnen)worden.
Als er een legale schuur staat, kan de gemeente het opknappen niet tegen houden....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

capraibex70 schreef:Opbrengen van zand e.d. mag juist vaak niet, wat wel mag is het omzetten van de bodem, dus graven en zand (wat eerst onderop lag) boven op leggen. Helaas zal dat bij jullie in Groenekan geen optie zijn, aangezien je daar niet op zandgrond zit.
Zie nu het berichtje van Remy, "roeren" of omzetten is hetzelfde en mag dus wel.
Omzetten is 2 lagen verwisselen, de lagen blijven "zuiver" maar worden omgewisseld. Bij roeren wordt de grond omgewerkt waarbij een gedeelte van de zandlaag meegeroerd wordt, dus vermengd. aardbeitjeee schreef:Hoi bokkers.
De eigenaar van mijn verzorgpaard is een tijd geleden naar de gemeente geweest, en mag geen bak aanleggen. Ik heb eigenlijk geen idee meer waarom, ben ik al vergeten. Hij heeft het geld ervoor, en er mogen ook geen nieuwe stallen geplaatst worden, ze hebben nu oude krotten en de dierenbescherming is ook al meerdere malen langsgekomen omdat voorbijgangers denken dat het paard mishandeld word omdat het zo vreselijk lelijk is. Nou, dat paard is een megading, en hij is stérk. Hij vliegt alle kanten op, en dmv een bak lijkt het me dat dit minder word. Hij is wel zadelmak, alleen niet 'hoofdstelmak'. Hij heeft wel voor de kar gelopen dus ik heb geen idee hoe ze dit bij hem hebben gedaan.
Mijn vraag is dus - wat zou ik als oplossing mogen gebruiken? Gewoon feiten, die wél mogen. Het is geen optie om iets af te sluiten met prikkeldraad/stroomdraad of iets, want hij rent er dwars doorheen.. De ondergrond is ook modderig, dus wat voor zand zou je erop mogen storten? Gewoon zand? Mag dat?
Ik wil graag weten waarom er geen bak mag worden aangelegd, maar de eigenaar zie ik bijna nooit (heb wel zijn mailadres en zijn telefoonnummer), maar om alleen naar de gemeente te gaan om het te vragen vind ik ook weer zo achterbaks. Wat kan ik doen? Ik wil zó graag een bak daar, want dat paard kan geweldig lopen..
Liefs..