Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

saskia_drost schreef:Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat! Maar het is misschien idd wel een idee om te vragen of ze bijv iets van een maand die stal nog vrij wil houden zodat je in het ergste geval nog terug kan.
Wil ik DIE stal aanhouden moet ik gewoon door betalen en dat zit echt niet in mijn budget, Dus het enige wat ik kan doen is dus mocht het niet werken terug gaan en dan in een kleine stal, Zal wel moeilijk worden want peerd is 1,82 haha. Angela schreef:succes met de verhuizing! waarom wissel je van stal??
twinducklin schreef:Succes met verhuizen. Is inderdaad voor jou wel wennen dat het zo ver dadelijk is. Is het toch een andere stal geworden als in begin omdat je zei dat die dichterbij was?
Mijn merrie merk ik ook helemaal niks aan. Die heeft op verschillende stallen gestaan, zolang ze buiten komt met andere paarden vind mevrouw het prima en gedraagt ze zich of ze er al jaren staat
Moet ik ook zeggen dat ik met mijn merrie nooit wat anders deed op een nieuwe stal. Gewoon rijden en niet eerst een paar dagen niks doen. Ritme bleef dus wel hetzelfde.
SamSter schreef:Helloww iedereen,
K zit te denken om van stal te verhuizen, En heb al een goede gevonden.
Maar nou hoorde ik van iemand dat een paard verhuizen naar een andere stal geestelijk moeilijk is voor je paard zelf.
Dat je dr als eigenaar niet veel van merk maar dat het voor je paard zwaar is, Klopt dit?
SamSter schreef:tot nu toe iedereen bedankt voor de antwoorden, Mn paard is zowiezo al een beetje tjha hoe zeg je dat normaal,, Uhm geestelijk gestoord.
En ze stresst behoorlijk snel enzo, En wil wel het beste voor dr!
Kan je een paard voorbereiden hierop of kan je als je dr eenmaal bent iets doen om de stress minder te laten worden?
En zijn dr ook mensen waarbij het paard positief veranderde na een verhuizing?
Nee het maakt geen klap uit waar ik hem neerzet, als er maar goed hooi is dan is hij dik tevreden
SamSter schreef:Nou, Sorry even een schopje...
T gaat echt niet naar mn zin , Ben 1 april overgegaan..
En op stal is ze super rustig (wat ze nooit was), Maar verder bijt ze ineens heeel erg, K ken niet meer normaal rijden...
Ze is nooit makkelijk geweest en zal uit proberen waar ze kan , Maar gister heb ik dr zeker 7 keer bijna naast gelegen en 1 keer ging ik al naast me zadel. Zelfs aan de hand lopen is niet te doen.
De mensen zijn niet leuk en niet aardig. Stal eigenaar bemoeid zich overal mee en niet in de positieve zin.
Mn paard zou daar vaker naar buiten kunnen en nu moeten ze daar nog minimaal 2 maanden mee wachten omdat het weiland niet goed is.
K word door iedereen genegeerd omdat ik van "die" manege kom en hun vinden dat "raar" volk.
En k loop daar echt niet arrogant rond ofzo, Stel me netjes voor probeer een praatje te houden en ruim alles netjes op, Maar niets help.
Helaas is mn oude stal al weg gegeven en als ik terug zou komen moet ik in een hele kleine stal nou mn paard is dik in de 1.80 dus dat word hem niet.
Kijk het aan tot halverwege mei en dan beslis ik.
Hoop dat ik gewoon weer terug kan naar mn oude stal.
Ga nu met tegenzin naar mn paard toe helaas...
rommie schreef:SamSter schreef:Nou, Sorry even een schopje...
T gaat echt niet naar mn zin , Ben 1 april overgegaan..
En op stal is ze super rustig (wat ze nooit was), Maar verder bijt ze ineens heeel erg, K ken niet meer normaal rijden...
Ze is nooit makkelijk geweest en zal uit proberen waar ze kan , Maar gister heb ik dr zeker 7 keer bijna naast gelegen en 1 keer ging ik al naast me zadel. Zelfs aan de hand lopen is niet te doen.
De mensen zijn niet leuk en niet aardig. Stal eigenaar bemoeid zich overal mee en niet in de positieve zin.
Mn paard zou daar vaker naar buiten kunnen en nu moeten ze daar nog minimaal 2 maanden mee wachten omdat het weiland niet goed is.
K word door iedereen genegeerd omdat ik van "die" manege kom en hun vinden dat "raar" volk.
En k loop daar echt niet arrogant rond ofzo, Stel me netjes voor probeer een praatje te houden en ruim alles netjes op, Maar niets help.
Helaas is mn oude stal al weg gegeven en als ik terug zou komen moet ik in een hele kleine stal nou mn paard is dik in de 1.80 dus dat word hem niet.
Kijk het aan tot halverwege mei en dan beslis ik.
Hoop dat ik gewoon weer terug kan naar mn oude stal.
Ga nu met tegenzin naar mn paard toe helaas...
Oh dat is kl*ote zeg... Misschien moeten ze een beetje aan je wennen en wordt het wel beter na een tijdje? Die andere stal waar je eerst heen zou, is dat eventueel nog een optie? Ik vind het altijd fijn om van tevoren te kletsen met iemand die al een tijdje op die stal staat, dan weet je beter wat je kunt verwachten. Maarja, daar heb je nu niks aan natuurlijk.

een pas opzij springen op training is thuis een keertje met zijn oren draaien of eens opkijken
. 

En tegen mij