Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Vietjuh"]
[quote="RockyLover schreef:ik vind het wel leuk, maar met zadel kan je meer. maar is stap wel heel vaak zonder zadel uit, als hij bijv. bezweet is droogt het sneller
loveyaliefie"]
[quote="Vietjuh"][quote="RockyLover schreef:ik vind het wel leuk, maar met zadel kan je meer. maar is stap wel heel vaak zonder zadel uit, als hij bijv. bezweet is droogt het sneller
) zonder zadel heeft hij bijna geen last en loopt veel meer naar beneden.
) JolandaVrind"]
Nog een tip voor de lui die er altijd last van hebben dat ze er bijna afvallen.
Ga ongv. in het midden van de paard zijn rug zitten.
[/quote]
Ik zal het ook eens proberen. Meestal voel ik me het veiligst zo dicht mogelijk tegen de hals aan... Natuurlijk heb ik daar de meeste steun, met mijn handen in de manenAls ik meer naar achteren zit heb ik het gevoel dat Amy er zo vandoor kan gaan, maakt niet uit of ik op dat moment MET of ZONDER teugels rijdt...
En ik heb ook het gevoel dat Amy een ontzettend slappe rug heeft... Sommige paarden daar ZIT je echt op, maar bij haar heb ik het gevoel dat het een ronde balk is waarop ik steeds mijn evenwicht moet bewaren, bij elke stap (moet ook natuurlijk, maar ik bedoel in verhouding tot andere paarden).
[quote="visje schreef:En zo hoort het ook, in het midden van de rug. Maar dat mag je natuurlijk niet (te vaak) zeggen
Vooral buitenritten zonder zadel zijn helemaal fantastisch! (herinneren jullie je nog die fotos in de sneeuw?
) 
visje"]
[quote="visje schreef:En zo hoort het ook, in het midden van de rug. Maar dat mag je natuurlijk niet (te vaak) zeggen
xtostarlight schreef:ja alle mensen met een haf,fjord of tinker hebben (over het algemeen) geluk. op m'n verzorghaf kan ik ook springen zonder zadel en reed ik altijd buiten zonder zadel (geen fijn zadel)
maar met m'n draver ben ik toch blij dat ik een fijn zadel heb. Ik vind zonder zadel rijden echt kei leuk, maar kan echt niet blijven zitten. Als ik draaf kan ik wel lichtrijden, want dan kan ik beter blijven zitten, maar dat ziet er idd heeeeeel raar uit.
Tomm schreef:en van die schoft: ik denk dat ik door heb waarom het niet zo leuk is. Niet?![]()
Groetjes!!