heb jij een ruin, merrie of een echte man??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat heb je of zou je willen hebben: Een ruin, merrie of hengst???

hengst
23 (13%)
merrie
63 (37%)
ruin
68 (40%)
nu nog hengst, maar binnenkort ruin
3 (1%)
weet ik nog niet
1 (0%)
maakt me niet zoveel uit
8 (4%)

Totaal aantal stemmen: 166

Flempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 16:12

ik heb een ruin en een jonge merrie. dat is niet echt bewust gekozen,het maakt me niet zo veel uit. Ik kijk gewoon naar het paard opzich en dan pas naar het geslacht Haha!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 16:28

Ik heb een merrie. Niet bewust voor gekozen, ze kwam gewoon op mijn pad en ik was verkocht. Maar ik ben heel erg blij dat ik een merrie heb (achteraf), want ik vind merries veel knuffeliger/ aanhankelijker en bovendien kan ik nu een veulentje met haar fokken. Dat knuffelige....dat geldt wel voor de merries die ik ken en dus ook voor Cheyenne. Ze lijken wel iets meer gevoel te hebben ofzo......en dat versterkt de band. Natuurlijk hebben ze wel hun buien, maar dat vind ik wel gaaf....een beetje pit en karakter! Maar 1 ding is zeker; Cheyenne is echt een hele lieve merrie!!! Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 16:33

Wij hebben een ruin, 2 merries en een hengst. Van alles wat dus.
Als ik zelf zou kiezen weet ik het niet. Wat er op mijn pad komt denk ik. Een hengst in ieder geval niet. Bovenstaande paarden zijn dan ook mijn verzorgpaarden en niet mijn eigen paarden.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 18:22

Ik heb een merrie. Toen ik een paard zocht wou ik een merrie of een ruin, geen hengst omdat ik bang was dat die te lastig voor me zouden zijn/worden.
Ik ben achteraf wel blij dat het een merrie is geworden, kan ik later nog eens een veulentje uit haar fokken
En die hormonen.........zoveel last heeft Sher daar nou ook weer niet van. Ze is alleen een beetje onrustig in de buurt van hengsten, en ze moet veel vaker plassen. Het lijkt me wel vervelend als je zo'n merrie hebt die je gewoon amper kan aanraken als ze hengstig is

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 18:27

Ik kan een beetje moeilijk stemmen want ik heb drie pony's en twee daarvan zijn ruinen en eentje dus een merrie.
Ruinen liggen mij beter. Ik vind dat meestal merrie's zo chaggie, tenminste die van mij kan er aardig wat van in haar stal Frusty En ik ken er een paar die ook wel zijn.
Nee geef mij maar een ruin, helemaal goed.
Maar stel ik zoek een pony en ik heb een heel leuk ponytje gevonden waarmee het klikt maar een merrie is zou ik daar niet op afknappen.

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 18:33

Ik heb een pony ruin en heb een vz paarden merrie voor 7 dagen per week. Ik vind het karakter van merries toch wel leuker, mn volgende zou echt een merrie zijn!!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 18:45

Wij hebben 2 merries en een ruin. Ik heb ruin ingevuld omdat ik daar op rijd.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 20:07

Ik heb vanalles wat.
Mijn eerste paard was een ruin en die heb ik nog steeds.
Daarna kwam er een merrie die ook weer verkocht is.
Later kwam er een merrie bij die ik ook nog heb en sinds kort heb ik ook een goedgekeurde hengst.
De verzameling compleet Haha!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 20:11

Ik heb nu zelf 2 merries. Als ik een ander paard erbij koop word dat weer een merrie. Vroeger wilde ik alleen maar ruinen, maar nu kan ik me beter vinden in typisch merriegedrag. Het zijn soms echte wijven, en dat kan ik ook zijn Haha!

Ruinen zijn meestal nogal no-nonsense, en daar kreeg ik steeds meer problemen mee. Nou was mijn vorige paard een klop-hengst, en dat ging dus helemaal niet goed, vanaf dat moment heb ik dus alleen nog merries gekocht. Ik heb hier ook een ruin op stal staan, een pensionpaardje, daar kan ik het dus niet mee vinden.. natuurlijk geld dat niet voor álle ruinen!

Ik zou nog wel een hengst willen, maar dan wel een dekhengst, maar dat is nog heel ver weg in de toekomst hoor!

Vietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 20:20

Ik heb geen eigen pony maar wel 2 verzorg pony's. Mijn verzorg pony's zijn een ruin en een hengst!! maar van dat hengst gedoe is niet al te veel van te merken..

Maar als ik een eigen pony neem zou ik of een Ruin of een Merrie nemen want met een hengst kan je bijvoorbeeld niet vaak bij heeeeeeel veel merrie's gaan staan op een wedstrijd ofzo maar ik ken wel 2 hengstjes die echt HEEEEELLL lief zijn!! Dennis en Rascal!!!

-x-x-x- Veronica

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:50

Wij hebben een ruin (mijn haffie) en een merrie (m'n broertjes shet). Ik ben echt op zoek gegaan naar een ruin, omdat ik een hengst zeker geen goed idee vind voor een eerste eigen pony en een merrie kan heel onhandig zijn als ze hengstig is. Voor de shet maakte het niet zo veel uit of het nou een merrie of een ruin was, gewoon eerste leuke shet die aan onze eisen voldeed (we hadden haast want Rocco's weidemaatje was weg en meneer werd depri).

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:57

ik heb nu een ruin... heb wel een merrie gehad maar heb toch liever ruinen... in het algemeen wat liever ( slaat niet echt op luuk maar goed Schijnheilig )

mijn merrie kon altijd goed van zich aftrappen en dat heeft de smid geweten... echter luuk hefet mij ook een keer getrapt waar ik nu nog last van heb....

als ik zelf weer een paard ooit koop kijk ik er denk niet heel bewust na... aan de ene kant wil ik dolgraag een merrie om een leuk veulen bij te fokken aan de andere kant graag een ruin....

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 22:08

inprenciepe vind ik alles welkom.
Alleen als de paarden maar handelbaar zijn .

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 22:20

Ik heb 1 ggk hengst. 3 ruinen, 2 merries en 2 hengstveulens op stal staan.
\Een veulen wordt geruind, de ander blijft hengst

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 22:26

Ik heb twee merries, moeder en dochter. Ik wilde graag een ruin of een merrie. Absoluut geen hengst, of als het een hengst zou worden, dan zou ik hem ruinen. De moeder kwam op mijn pad en ik was verkocht. Ze heeft niet echt last van hormoontjes en ik kan niet zeggen dat ze nu zo bijzonder chagerijnig is. Vorig jaar heeft ze een veulen gekregen en ook dat was een merrie. En ook daar ben ik erg blij mee, een eventueel hengstveulen zou zijn verkocht, en dan had ik haar nog een keertje laten dekken.

Nu het dekseizoen weer is aangebroken begint het bij mij ook weer te kriebelen om weer een veulentje te fokken. Maar gezien de economische situatie op dit moment moest ik het maar niet doen....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 23:00

Ik heb een merrie, en heb daar ook eigenlijk bewust voor gekozen. Ik weet niet of het waar is, maar ik vind als je een merrie hebt, duurt het langer voordat je echt helemaal 100% haar vertrouwen hebt, maar als je dat dan hebt, dan gaan ze voor je door het vuur en een ruin meer zo iets van 'ja ok is goed joh, doen we'. Natuurlijk zijn er veel paarden waarbij dit helemaal niet zo is.

Het paardje (Stratego) wat ik volgend jaar of over 2 jaar ga/wil kopen is een hengst, ik wil hem het liefst ook hengst laten (geen idee waarom), maar dat zal helaas niet kunnen, want de hengsten mogen hier zomers niet op de wei (er staan ook veel merrie's) en dat vind ik zielig dus het zal wel een ruin worden of ik moet een andere stal vinden waar hij als hengst wel naar buiten mag.

Einde van mijn lange verhaal, owja ik heb 'hengst' gekozen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 23:06

Ik heb een ruin, als mijn favo paardjes zijn tot nu toe ruintjes of hengstjes geweest, ben gewoon niet zn merriedame denk ik.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 23:31

Ik heb nu drie ruinen en een merrie. Twee van de ruinen waren hengst maar ik wil geen hengst i.v.m. weidegang en ander gezeur.

Als rijpaard heb ik liever een ruin, op de een of andere manier kan ik het daar beter mee vinden. Ik vind merrie's natuurlijk leuk om mee te fokken en sommigen zijn best fijn als rijpaard maar ik kom altijd toch weer uit op ruinen.

haffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 00:33

Ik heb een ruin en die bevalt me goed. *LOL*

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 00:54

Ik rij sinds kort op een hengst en dat bevalt me eigenlijk beter dan ik ooit had verwacht. Deze hengst is goed opgevoed en valt goed te rijden.

Het is meestal wel lastiger om een hengst ergens te stallen. Mocht ik later een hengst kopen en hij krijgt echt last van zijn hormonen, dan gaan gewoon z'n balletjes eraf.

Ik vind een hengst wel wat hebben, het geeft me veel voldoening als ik hem goed in de hand kan houden, ook als er merries in de buurt zijn.

Merries liggen me eigenlijk niet zo. Ik heb er wel een paar gereden, maar toevallig stonden de karakters van die beestjes me niet zo aan.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 01:40

Ik heb een merrie en haar stalgenootjes zijn ook twee merries. Dus we hebben hier zo'n lekker wijfuh-cluppie Haha! Waarom een merrie? Tja, Fayette kwam nou eenmaal als een merrie uit d'r moeder Verward Vroeger ging mijn voorkeur uit naar een ruin maar sinds Fayette en ik dus lid zijn geworden van dat wijfuh-cluppie zie ik de charmes van merries ook wel Knipoog Vooral Cezanne is zo'n lekker trutje, typisch een vrouw Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 10:22

Ik heb 2 ruinen, maar heb daar niet bewust voor gekozen. Ik ging in eerste instantie voor karakter en uiterlijk. Toch ben ik heel blij met mijn ruinen en ik denk niet dat ik ooit bewust voor een merrie zal gaan.
Ruinen zijn in mijn beleving vaak wat stabieler van karakter doordat ze geen last hebben van hormoon"gekte". Ruinen passen denk ik het beste bij mij.
Ik heb ook 2 hengstjes gehad. Een hengstveulen dat ik weer verkocht heb en een 3 jarige die ik heb laten castreren. Inmiddels ook weer verkocht.
Een hengst zou bij mij geen hengst blijven. Simpelweg omdat dat teveel problemen geeft met stalling en vooral met weidegang. Aangezien we ook een merrie op stal hebben (Mysty van Fly_girl) zou een hengst nooit tegelijk naar buiten kunnen, of ik zou het hekwerk drastisch moeten veranderen. Dat heb ik er gewoon niet voor over.

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 11:10

Ik heb een ruintje..

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 11:19

Jawel een merrie. Eentje met karakter. Niet bewust gekozen voor een merrie maar zij klikte met mij en toen heb ik d'r gekocht. Als zij een ruin was geweest en het ging ook zo goed dan had ik hem ook gekocht.
Maar ben nu wel blij met een merrie...kan ik ooit voor een opvolger zorgen bij haar.