Het ligt idd erg aan het weer want de wei waar ze van mij instaan is snel erg drassig... dus zodra het voor een langere tijd droog blijft ga ik ze weer 24/7 in de wei zetten!
lynne_berna
Geplaatst: 01-03-09 14:17
Ik hoop zo snel mogelijk, helaas is het land op het moment nog te nat
Vanaf begin mei t/m november, begin december 24/7 op de wei. Voor de rest bij daglicht op dezelfde wei (daardoor blijft hij behoorlijk kaal en is het risico op hoefbevangenheid minder groot). Deze wei is krap 2 hectare en er lopen gemiddeld vier paarden in de groep. Hij wordt 1x per jaar bemest met eigen mest, geen kunstmest.
Nu Mijn paardjes staan 365 dagen per jaar 24/7 buiten behalve in uitzonderingsgevallen (hevige storm, ziekte). Ze kunnen altijd in de stal wanneer ze willen maar staan liever buiten. Toen het vroor had mijn shetlander ijspegels aan zijn vacht hangen. En nog niet naar binnen willen natuurlijk. Gek beest
xCatharina
Geplaatst: 06-03-09 21:11
Bij mijn verzorgpony's gaan ze volgens mij ongeveer in mei weer 24/7 in de wei. Maar dat weet ik niet zeker. Moet ik maar weer eens even vragen Maar met goed weer staan ze wel gewoon buiten overdag en dan 's nachts naar binnen
Imker
Geplaatst: 06-03-09 22:06
Hier hebben ze in de wintermaanden (okt. t/m april) ongeveer dit schema: -7.30-8.30 naar buiten -17.00-18.00 naar binnen Met extreem weer kan het zijn dat ze slechts 6 uur buiten komen.
In de zomermaanden (mei t/m sept.) staan: -de pensionpaarden fulltime op de wei -eigen paarden met regenweer 's nachts naar binnen, anders halve dagen weide, halve dagen paddock (ivm overeten)