Vlas als bodembedekker, jullie ervaring??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siesti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:50

Citaat:
Geen ander woord dan: SUPER! In het begin moet je er handigheid in krijgen met mesten enzo maar dan wil je niks anders. Ik dacht in het begin van: is dit nou zo fantastisch en tijdbesparend?? JA dat is het!

idd ik gebruik het nou ook al een paar maanden en het is echt zeer goed spul.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 00:17

Ik ben net als Astrid absoluut niet te spreken over deze bodembedekking. Ik heb ook zo'n smeerpoets die zijn poten niet optilt en ik was per maand maar liefst 190,- gulden!! kwijt en dan zag die stal er nog niet uit. En we (stalhouder en ik) waren ook nog hartstikke lang bezig.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 07:55

Sugarmiss schreef:
Ik kan dus alleen geen stro hebben.
A. voor de hoeveelheid die afgevoerd moet worden en
B. omdat 1 van de paarden een stofallergie heeft.
Vandaar dat ik nu krullen gebruik en me afvroeg hoe vlas is in combinatie met rubber matten.

zijn het gewone rubbermatten of drainage matten, dat is nogal een verschil lijkt me. Bij drainage matten lijkt het me een prima oplossing omdat je geen pisplekken krijgt, dan hoef je maar een klein beetje vlas te gebruiken. Als het gewone rubbermatten zijn dan zie ik geen verschil met een normale stalondergrond, is alleen iets stroever en warmer dan beton maar het heeft voor de rest geen andere invloed op het strooisel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 10:47

Het zijn drainagematten. Maar als vlas heel snel vochtopneemt (en vasthoudt) dan heeft de werking van de matten wel veel minder nut.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 11:29

Jawel want het loopt er eerst doorheen. Als je paard net geplast heeft kun je dat niet zien. Van onderuit wordt het vocht dan opgenomen omdat het op de bodem blijft liggen. Dus naar mijn idee heeft het juist wel nut. Het is echt niet zo dat hij plast en het meteen opgenomen wordt omdat je anders een natte plek op de bovenlaag zou krijgen. Blijft het enige tijd OP de mat liggen dan heb je wel kans op een plasplek.