Hoeveel stalgeld kunnen vragen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 12:52

Merel_Brit schreef:
madamX schreef:
Vreemde vraag voor een ondernemer; je moet toch wel op de hoogte zijn van je kosten????? Daarnaast ben je toch ook op de hoogte van de prijzen in je eigen regio?????? Je weet toch wat je verdient of niet???? echt een vreemde vraag.....

Vind ik niet. Bij het vaststellen van de huidige prijs is vast onderzoek gedaan naar de prijzen in de omgeving. Echter nu de prijzen gestegen zijn wordt er dus opnieuw gekeken naar de prijzen in de regio en de bereidheid van de consument om een hoge(re) prijs te betalen. Juist als ondernemer wil je op de hoogte blijven van ontwikkelingen binnen je doelgroep. En waar kan dat beter dan hier?

:j daarbij is het heel kleinschalig.
Liever 80 mensen te veel om hun mening / advies vragen.
Dan je eigen pad blindelings volgen ;)

happy2014

Re: Hoeveel stalgeld kunnen vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:13

ik stelde 250 voor, maar lees nu dat er momenteel 200 wordt betaald. Je kan het niet maken om 50 euro omhoog te gaan. Ik heb op een hele leuke stal gestaan waar ik begon met 180. Na 1 jaar werd het 200. Weer 1 jaar later 220. Hier is een hoop tumult door ontstaan onder de stalgenoten! Ik denk dat 20 euro verhoging toch wel zo'n beetje het maximale is..

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:11

Merel_Brit schreef:
Vind ik niet. Bij het vaststellen van de huidige prijs is vast onderzoek gedaan naar de prijzen in de omgeving. Echter nu de prijzen gestegen zijn wordt er dus opnieuw gekeken naar de prijzen in de regio en de bereidheid van de consument om een hoge(re) prijs te betalen. Juist als ondernemer wil je op de hoogte blijven van ontwikkelingen binnen je doelgroep. En waar kan dat beter dan hier?

Ben ik het mee eens, maar zoals het hier gebracht wordt lijkt het alsof men dit onderzoek doet NADAT de prijzen zijn gestegen; ondernemen is vooruitzien en als men dit doet dan wist men al begin vorig jaar dat de prijzen zouden stijgen; sterker nog, je kon uitrekenen met hoeveel %! Dan kan je als ondernemer de prijs geleidelijk aan bijstellen (omhoog of omlaag). Een plotselinge prijsstijging is absoluut niet verstandig, misschien wel voor 'de zaak' maar niet voor de klanten... en laat nu juist die laatste groep enorm belangrijk zijn voor 'de zaak'. Kortom, ik krijg de indruk dat men hier achter de feiten aanholt, en dat is zeker niet best. Zoals barbara28 al opmerkt, een stijging van max. 20 euro is misschien nog te accepteren. Wel rekening houden met het feit dat men de accomodatie (voorlopig) niet aanpast, dus op een gegeven moment zit men op een bovengrens.....

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:20

barbara28 schreef:
ik stelde 250 voor, maar lees nu dat er momenteel 200 wordt betaald. Je kan het niet maken om 50 euro omhoog te gaan. Ik heb op een hele leuke stal gestaan waar ik begon met 180. Na 1 jaar werd het 200. Weer 1 jaar later 220. Hier is een hoop tumult door ontstaan onder de stalgenoten! Ik denk dat 20 euro verhoging toch wel zo'n beetje het maximale is..

Dit is waar, ik zelf als ondernemer zou ook gelijk roepen 250/260, maar als er nu 200 wordt betaald zou ik dit heel rustig doorvoeren, per jaar maximaal 10 euro omhoog, op tijd aangeven en de klanten duidelijkheid verschaffen.
Dan duurt het wel 5 jaar voor je op dat bedrag zit, maar wie wat er in de tussentijd gebeurd, misschien kan je dan de laatste ophoging dan inderdaad met 20 verhogen, over 3 jaar dus pas.
Rustig aan opbouwen dat de klant het niet direct zo hard in de portemonnee voelt ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:21

ik zou het in ene doen........... wie wil gaan, mag natuurlijk gaan :)

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:08

ik vind250 veel. ik betaal minder voor een luxe stal met meer mogelijkheden!

ik zou max 200 zeggen en er ook voor geven. is soort gelijke stal in de buurt en die vragen ook 200 voor de stalling

pip85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:13

ik denk tussen de 200 en de 250, dat is wel een goede prijs denk ik.

zoals hierboven ook al werd gezegd, zou je beter eerst even rondvragen wat ze bij de stallingen in de buurt vragen, want dan kun je daar de prijs op aanpassen! en natuurlijk ook naar de kosten kijken die er gemaakt worden en of deze gedekt worden!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:14

Ik zou 220 euro ongeveer doen. :)

kimB1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:59

Cupcake_ schreef:
Ik zou 220 euro ongeveer doen. :)

lijkt mij ook verstandig om mee te beginnen van 200 naar 250 is wel erg groot verschil.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:06

Hmm, alles is prima zo te lezen, ik zou het niet duurder maken als 220euro, als je en binnenbak heb dan kan je al meer vragen.

Over der prijs verhoging, houd er rekening mee dat de stro de laatste 2 jaar behoorlijk in prijs gestegen is , hier bijna het dubele. En ja de stal eigenaar mag de prijs dan verhogen. ook mag hij verhogen als er extra voorzieningen bij komen.
Ook wij gaan verhogen naar 250, want we krijgen een grote binnenhal wasruimte voor de paarden dus warm en koud en zadelkamer, en bij iedere box komt dalijk een zadelkast,
Nu vragen we 190euro maar dan alleen een buitenbak wel all in

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:27

chipieke schreef:
Goh ik weet niet juist welke streek het is, maar voor zoiets denk ik dat je een €175 a €200 zal kunnen vragen, als ik kijk naar wat hier in de buurt gevraagd wordt (belgië).

Waar ik woon zijn er drie stallen met prijs tussen de €235 en €250 die alles aanbieden wat jij aanbiedt, maar met een binnenpiste. Hangt natuurlijk allemaal af van welke streek je bent he, ben niet echt thuis in nederlandse stalprijzen :D

Waar woon jij dan? Ik woon ook in België maar het stalgeld voor een stal met binnenbak is hier toch wel wat hoger! Rond de 300 euro.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 08:34

Beveren-Waas ;)

Hier is zelfs een stalling met 1 binnenpiste, een overdekte buitenpiste, een buitenpiste, ruime stallen en alle mogelijkheden die je nodig hebt voor €250! En nog eentje met dezelfde faciliteiten voor €225. Er is er nog eentje die momenteel enkel een binnenpiste heeft maar gigantische weides, en waar nog een buitenpiste en stapmolen komt voor €235 per maand.