staat mijn paard wel in een goede stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:29

MarcoBorsato schreef:
TS is de stal in Nederland?

...... in dromenland vermoed ik. :+

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat alle DA en SMID kosten erbij inzitten - en zelfs dan nog: ik zou er nooit voor kiezen om iemand aan m'n paarden te laten peuteren die daar niet gekwalificeerd voor is. Hoe komt een particulier trouwens aan entstoffen? Is dat wel vertrouwd?

SophievdV

Re: staat mijn paard wel in een goede stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:41

Als het al wel bestaat, dan denk ik dat de pensionhouder misbruik maakt van de onervaren paardenhouder..

@TS: niet doen! Je vind voor 200 euro elders een betere plek denk ik. Je paard verdient een goede hoefsmid en de juiste DA. Daar moet je niet op willen bezuinigen. Daarbij komt; als je je paard op de juiste manier verzorgd, zijn de kosten voor de DA en de hoefsmid relatief laag.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:41

Jannepauli schreef:
MarcoBorsato schreef:
TS is de stal in Nederland?

...... in dromenland vermoed ik. :+

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat alle DA en SMID kosten erbij inzitten - en zelfs dan nog: ik zou er nooit voor kiezen om iemand aan m'n paarden te laten peuteren die daar niet gekwalificeerd voor is. Hoe komt een particulier trouwens aan entstoffen? Is dat wel vertrouwd?

De pensionhouder bekapt dan zelf en geeft ook zelf medicijnen. Althans, zo staat het in een eerdere post uitgelegd. Bij mij gaan er dan allemaal alarmbellen rinkelen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:51

Bij staan de alarmbellen ook aan!

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:10

Dit zou ik absoluut niet doen als het incl veearts en hoefsmid is. Wat als jij vind dat er een veearts bij moet komen en zij vind dat niet nodig?

200 euro klinkt heel goedkoop als er alles bij zit maar dit kan echt niet.
Een stal met zo'n gat erin zou ik zowiezo niet accepteren. Kleine moeite om dat te repareren. Als dat al niet kan zou ik ook niet veel verwachten van de rest.

BELIZE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:57

Heb je wel eens met andere mensen die hun paard daar ook hebben gestald gesproken? Misschien hoor je zo wat meer.

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:10

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is het dat meestal ook...

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:11

Amai TS ,bij jou gaat het echt wel snel hé.
1 februari start je een topic over het feit dat je een eigen paard wilt maar dat je ouders ertegen zijn en enkele dagen later ben je al op zoek naar een stal voor je paard...
Jij hebt je ouders wel heel snel kunnen overhalen om te sponseren hé!
Dat is mij nooit gelukt bij mijn ouders :D

anoniem15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 19:26

giotto schreef:
Amai TS ,bij jou gaat het echt wel snel hé.
1 februari start je een topic over het feit dat je een eigen paard wilt maar dat je ouders ertegen zijn en enkele dagen later ben je al op zoek naar een stal voor je paard...
Jij hebt je ouders wel heel snel kunnen overhalen om te sponseren hé!
Dat is mij nooit gelukt bij mijn ouders :D

ja,ik heb er eens goed over gesproken met mijn ouders (op aanraden van de andere bokkers) en uiteindelijk hebben ze ja gezegd. maar ik was al een tijdje bezig met vragen enz.
het zal nog een altijd een aantal maanden duren maar ik heb mij al goed geïnformeerd enz (maar daar was ik al een tijd mee bezig.
toen ze ja zeiden was ik echt superblij !!! :D