splash1999 schreef:mijn stalgenoot voert elke ochtend zo niet doe ik het. dan kom ik in de middag kijk of ze nog hooi hebben en mest de stallen. In de avond doe ik het of zei.
Hoelaat voeren jullie? en is het dicht bij jullie huis!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

_rosita_ schreef:Ik sta nu inmiddels ruim 3 jaar op die manier en ik vind het heerlijk! Het is veel, heel veel werk, zeker wanneer het niet vlak naasst je huis ligt.
Ik heb nu alleen een weiland met handwaterpomp, geen opslag, geen licht etc dus is behoorlijk intensief ( staan zo'n 25 minuten fietsen van mijn huis af, meestal ga ik met de auto, doe ik er 10-15 minuten over)..
Ik kom 2-3 keer per dag. 2 keer omdat het 'móet' voeren en waterbakken vullen en soms een keer extra omdat het zo uitkomt, of omdat ik hooi heb gehaald en ga lossen etc.
Juist door het intensieve heb ik een héél goede band met mijn paarden, weet precies wat ze eten, hoe ze in hun vel zitten, hoe hun mest eruit ziet, hoeveel ze drinken etc en heb daar erg veel van geleerd.
*edit: Ze staan op onbeperkt hooi, dus heb niet vaste tijd dat ik móet voeren, tegen een uur of 11 's ochtends is het onbeperkte op, dus zorg ik dat voor die tijd heb bijgevuld. 's Avonds hetzelfde verhaal, hebben tot een uur of 18.00 eten, dus voor die tijd heb ik bijgevuld. straks als het langer licht blijft geef ik 's ochtends meer hooi zodat ik 's avonds later kan komen.
Verder komt er dus nog vanalles bij: mest scheppen/uitspreiden, water vullen, voeren, hooi kopen/lossen, water pompen, met vriezend weer (in mijn geval)40L water per voerbeurt meeslepen in jerrycans van huis naar de wei, reperatie/onderhoud weide afzetting, weide indeling zomer/winter etc etc
_rosita_ schreef:Ik heb een Shet, een KWPN'er en een Nderlands Trekpaard. Staan idd dag en nacht buiten