Kreupel paard, buiten of binnen vanacht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:16

detour schreef:
Diagnose via de telefoon? Wat knáp!

Tja dat bedoel ik, rontgenogen :D

KiWiKo

Re: Kreupel paard, buiten of binnen vanacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:34

Sorrie TS............ trek er effe wat geld voor uit, voordat je dadelijk je paard weg kan brengen

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 12:30

Hooooo wacht iedereen! ;) (ik krijg ineens vanalles over me heen)
ondertussen is er al heel wat gebeurt hoor.... Ik heb misschien even niet gereageerd in dit topic, maar ondertussen heus niet stilgezeten hoor! Zo erg ben ik dus ook weer niet denk ik :)

Aan de telefoon zei de DA dat het klonk als een hoefzweer. Omdat mijn paard de volgende dag nauwelijks beter liep, heb ik de dierenarts gebeld. Die is de volgende dag (dat was gister) gekomen.

Dat leek me wel handig, dan hoef ik hem niet weg te brengen als het helemaal mis gaat ( :roll: )

Hij liep al een stuk minder kreupel en het been is bijna niet meer warm. Maar zijn hoef was nog warm en hij was gevoelig ergens. De DA kon nog niet meteen een zweer vinden en dacht dat hij er misschien al deels uit was door de soda. We hebben een nat verband onder zijn hoef gedaan, waar hij de hele nacht mee stond. Vanmorgen heb ik het er weer afgehaald. Nu moet hij nog twee dagen 2x per dag weken in de soda, dan een week rust. Als het goed is loopt hij dan stukken beter. Zo niet, dan bel ik opnieuw

Iedereen gerustgesteld? :+

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 12:33

Sientje schreef:
Gek dat je DA niet zelf komt. Ik hoef bij mijn DA maar één kik te geven dat mijn paard stokkreupel is en ze staan niet lang daarna bij het paard. Is de smid inmiddels al geweest? Want een hoefzweer is gewoon vreselijk pijnlijk voor een paard én kan groter worden, dus ik zou met dat uitsnijden niet al te lang wachten.

Mijn paard is niet stokkreupel, en ondertussen is de DA allang geweest.
Het gekke was dat (als het echt een zweer was), het er waarschijnlijk al deels uit was omdat hij al beter liep.

Moorke

Re: Kreupel paard, buiten of binnen vanacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:45

Als de hoef heel warm is en er een groot vermoeden op een hoefzweer is bellen de meeste mensen meteen de hoefsmid. Die heeft daar meer verstand van dan de meeste dierenartsen. Als je dan eerst de dierenarts laat komen heb je extra kosten terwijl die niets doet. Behalve wat pijnstillers geven, wat hij bij mijn paard deed.

Verder zou ik hem gewoon binnen laten snacht's, en overdag misschien even wandelen als het niet heel erg is of gewoon buiten laten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:57

aleida_thijs schreef:
Hooooo wacht iedereen! ;) (ik krijg ineens vanalles over me heen)
ondertussen is er al heel wat gebeurt hoor.... Ik heb misschien even niet gereageerd in dit topic, maar ondertussen heus niet stilgezeten hoor! Zo erg ben ik dus ook weer niet denk ik :)

Aan de telefoon zei de DA dat het klonk als een hoefzweer. Omdat mijn paard de volgende dag nauwelijks beter liep, heb ik de dierenarts gebeld. Die is de volgende dag (dat was gister) gekomen.

Dat leek me wel handig, dan hoef ik hem niet weg te brengen als het helemaal mis gaat ( :roll: )

Hij liep al een stuk minder kreupel en het been is bijna niet meer warm. Maar zijn hoef was nog warm en hij was gevoelig ergens. De DA kon nog niet meteen een zweer vinden en dacht dat hij er misschien al deels uit was door de soda. We hebben een nat verband onder zijn hoef gedaan, waar hij de hele nacht mee stond. Vanmorgen heb ik het er weer afgehaald. Nu moet hij nog twee dagen 2x per dag weken in de soda, dan een week rust. Als het goed is loopt hij dan stukken beter. Zo niet, dan bel ik opnieuw

Iedereen gerustgesteld? :+

Super, goed gedaan.
Hopen dat het nu snel beter gaat.