weleens de oren in de nek dreigend naar jou ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:55

Jahoor, mijn paard parouscha doet het altijd bij etenstijd.
Ik ga gewoon mee verder met haar waar ik mee bezig was.
1 keer heeft ze me gedreigt met schoppen, nou dat heeft ze niet weer gedaan Sigaar

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:05

ik heb pepeijn nog nooit met zijn oren in zijn nek naar mij gezien.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:21

Tantivy heeft zelden de oren in de nek liggen. Ze draait er wel mee, maar legt ze nooit plat neer.
Oren in de nek liggen is een teken van dominantie. Als je paard dit niet doet bij jij dominant aan hem en accepteert hij jou als zijn meerdere. In de omgang tussen paard en mens is dit een belangrijke band die je op moet bouwen en vooral moet verdienen.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het bijten, of de oren in de nek leggen alleen wil zeggen dat je paard je niet respecteert als zijn baas. Als het dier in het verleden verkeert is behandeld (bv. door het heel strak en snel aansingelen, het deken of het zadel erop flikkeren) dan kan het hierdoor ook niet vrolijk reageren. Maar kijk het vanaf zijn kant, een zadel wordt precies op de plaats gelegd waar een roofdier normaal aan zou vallen. Dan zou ik dus ook effe omkijken naar wat er daar gebeurt.

Groetjes Wiesje

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:25

Yorghos niet, naar niemand trouwens.
Op de manege zag ik dat weleens. Maar ja, wat wil je als er voortdurend mensen voor je stal heen en weer lopen..

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 12:09

Ja, Apollon doet dat altijd als ik de stal in wil komen (dat is haar stukje en daar houd ik nu maar ook rekening mee) er mag niemand anders in haar stal komen, daarom moet ik haar ook altijd bij de deuropening haar halster om doen. voor de rest doet ze dat wel eens als je haar buik ofzo peotst maar ik heb het haar gedeeltelijk af kunnen leren dus het is (gelukkig!) al een stuk minder!
Belle is precies het tegenovergestelde van Appie, zij vind alles okee en heeft nog nooit iemand geslagen gebeten of naar iemand gedreigd!

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 12:51

hihi mijn fjord doet altijd zijn oren naar voren als je naar hem toe loopt en dan gaat hij je onderzoeken of je snoepjes bij hebt.. zonee doe ie z'n oortjes naar achter en gaat chagerijnig je jas opeten.. Verward Maar als je hem een snoepje geeft wordt hwet alleen maar erger.. *LOL*

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 13:00

Nope, nog nooit en dat moet ze niet wagen ook! Als ik haar stal inloop met haar brokjes of slobber dan heeft ze wel eens de oren half in de nek maar ze dreigt niet en wacht rustig tot ze erbij mag. Alhoewel rustig Verward Iig wacht ze tot ik klaar ben om haar eten in haar bak te doen (wat nog wel eens lang duurt met slobber of pulp Tong uitsteken) en pas als ik een stap opzij doet duikt zij met haar neus in d'r bak

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 14:07

Standaard uitdrukking Haha!
Liefst nog met weggedraaide ogen....
Achja, dat gaat nu al zo'n 12 jaar zo en zolang ik weet dat ze haar tanden en hoeven bij zich houd, valt het allemaal wel wat mee.
Ik heb ook regelmatig een boze uitdrukking op mijn gezicht, terwijl ik niet echt boos ben. Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 14:17

Als Shakyra haar eten op heeft en ik loop weg met de lege emmer wordt ze ook weleens boos en gaat dan staan dreigen, soms wil ze nog weleens bijten, maar dan kan mevrouw een mep verwachten..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 21:52

Pellie schreef:
Ja Ewald van Anna-Jelly is soms echt mega-sjago! Die heeft het eens gepresteerd om in mijn hoofd (haar) te happen *!pats!* en dat mag natuurlijk niet! Die staat je ook altijd aan te gapen met de oren in de nek, wit van zijn ogen laat 'ie zien... maar verder is 'ie wel lief hoor. straks krijg ik Anna-Jelly op mijn dak Schijnheilig

Hmmm Ewald was vandaag wel erg vriendelijk toen ik bij zijn maatje Gammon kwam kijken. Ik mocht zelfs in de buurt van Gam komen Haha! Soms staat hij dan zelfs nog wel eens met zijn oren en ogen te draaien, gekke knol.

Gam heeft nog nooit lelijk tegen me gedaan! Alleen 1x bij het wassen was hij boos op de slang en stond hij verwoed in de spuitkop de haffelen. Was nog erg aandoenlijk om te zien. Lovers

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:09

winston doet dat niet,die is daar veel te lief voor.maverick daarintegen kan wel eens heel boos op mijn zijn.als ik bijv winston eerst buiten zet en pas hem.....nou dan is er bijna oorlog.hij heeft dan uit nijd al de hoek van zijn stal omgegraaft.gaat dan met zijn vooebenen in die kuil staan. hij staat dan met zijn kont richting deur.en hij is dan echt boos.hij staat met zijn oren in zijn nek en dan laat ie ook nog eens zijn onderlip hangen.zo staat hij dan boos te zijn.Als ik de stal deur open doe dan komt hij met zijn boze gezicht aanlopen,maar asls zijn halster dan om gaat ,gaan de ooren weer naar voren.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:59

Als mijn 2 paardjes bij het weilandhek staan willen ze nog wel eens beide de oren in de nek doen als ik erbij sta, nou ja meer om en om zeg maar. Als ik de ene aai en de andere dan even niet. Maar dan meer tegen elkaar te zeuren.

Rachel wil nog wel eens op haar achterbenen gaan als ik haar toespreek. Echt een truttebol is dat.

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:44

altijd op stal Haha!
oren hellemaal plat, luck heeft 1x geprobeert te bijten en daarna nooit meer!
buiten stal, in het bos.....altijd oortjes naar voren Haha!

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 09:50

Risco heeft op stal de meeste tijd zijn oren naar achteren. Dit komt omdat hij vroeger naast een andere pony stond doe hem steeds bij zijn voerbak wegjaagde. Hij is dan een mietje en laat zich weg jagen... Vandaar dat hij op stal heeeel eng over komt. Pas kwamen er nieuwe mensen en die zeiden meteen die is ook altijd sachie! Echt van die mensen die er niks van snappen, maar goed... Als er iemand binnenkomt oortjes naar voren, komen ze dichtbij naar achteren. Ik weet niet of het veel zal verbeteren, maar ik trek me er weinig van aan, want het is alleen dreigen. Het is alleen niet zo'n mooi gezicht. Met rijden of buiten kijkt ie eigenlijk weinig zo. Dus is het echt een stalprobleem.