Weleens paard gestoken met hooivork ??-

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 08:30

Nog NOOIT per ongeluk!
Thuis wil ik niet dat mijn paarden op stal staan met mesten en zeker niet met opstrooien (stof), ik heb wel op stallen gewerkt en dan had je die luxe niet maar je weet toch dat er gevaar in schuilt?
Echt oerdom als je dan nog een paard per ongeluk prikt, als het mijn paard zou wezen is Leiden echt in last! Ik word nu al pislink als ik er alleen al aan denk.

Ik heb overigens wel een keer een paard expres geprikt,
een hengst welke echt gevaarlijk werd, dan liever hij 5 kleine gaatjes in zijn lijf als ik een groot gapend gat in mijn hoofd.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 10:15

Er zijn weinig mensen die dus pes ongeluk hun paard een "prik" hebben gegeven.

[qoute]Ik heb overigens wel een keer een paard expres geprikt,
een hengst welke echt gevaarlijk werd, dan liever hij 5 kleine gaatjes in zijn lijf als ik een groot gapend gat in mijn hoofd.
[/qoute]
En toen heeft ie je zeker nooit meer iets gedaan ?? Knipoog

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:19

Ik mest nooit uit als Yorghos in zijn stal staat. In de eerste plaats omdat ik dat onhandig vind, bovendien heb ik niet graag een paard en een mestvork in 1 ruimte. Daarnaast is al het stof dat vrijkomt bij het opstrooien verre van ideaal!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:36

Hij was al snel weer weg Haha!
Was een beetje een hufterig paard, beest stond alleen maar op achterbenen. Al zodra je hem van stal haalde.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 10:57

Oh, maar dat durfde hij denk ik niet zo snel meer bij Haha!.
Ach ja, wat zeiden de eigenaren ervan dan >?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 18:59

Sjuimpje schreef:
.... 5 kleine gaatjes in zijn lijf als ik een groot gapend gat in mijn hoofd.

Euhm, sinds wanneer zitten er 5 tanden aan een hooivork? Haha!

Ik heb nog nooit een paard, expres, geprikt met hooivork, greep of riek. Ik vind uitmesten met paard in stal helemaal niet handig, buitendat is het niet veilig - hij zal maar opzij springen en in je gereedschap gaan staan. MEt opstrooien krijg je zelf al het schompes van het stof dus kun je nagaan wat voor effect dat op dit watjes heeft.

Ik heb mezelf trouwens vorige maand wel in m'n voet geprikt met de hooivork tijdens het leeghalen van de hooitas. Dank aan Gevavi voor het niet doorlaten van scherpe punten.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 21:34

Ik heb het wel een keer gedaan,naja,niet bewust geprikt,maar dat beest tegen de platte kant laten lopen (dus ik hield dat ding schuin).Ik bedoel,wat doe je anders als hetzelfde beest dat je vorige keren datie dat deed
*je 3 weken platte rust bezorgde met een gebroken rib
*je vriendin anderhalve week ziekenhuis lag met een ingeklapte long (en een gebroken arm
*Je door hem in totaal een week of 10 in de plaatser hebt gelegen

Wat doe je anders als dat beest in volle galop door de weide op je komt afgestormt,wetend dat als jij opzij zou gaan,hij gewoon van richting veranderde,en je hebt niks anders in de buurt?Hij heeft er gewoon een geweldige schok aan over gehouden,omdatie nooit verwachte dat ik dat ging doen.Gelukkig kom ik nu nooit meer op de weide waar dat SMERIG ROTBEEST opstaat.Valse paarden zijn zeldzaam,maar dit is het bewijs dat ze er dus wel degelijk zijn

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 21:44

Ik heb wel eens met de hooivork tegen een paard z'n benen gestoten maar nooit echt geprikt. Dan zou ik me toch wel ontzettend dom en banketstaaf voelen Scheve mond Ik vind het al erg als ik per ongeluk op het puntje van ab z'n hoef ga staan.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:16

Ja ik heb ook wel eens een paard per ongeluk geprikt,maar net zoasl de anderen niet hard.

maar dat was niet met uitmesten maar met voeren,ze stond op de stand en ik zou het voer met de vork naar voren doen.
Ineens stapt mevrouw geirriteerd opzijn omdat het wat langer duurde dan normaal,ja en toen raakte ik haar...

En ook mijn schoenen heb ik al eens doorboord,drwars door de bovenkant(precies tussen mn tenen) door de zool de mest weer in.

Waren ze ook niet meerw aterdicht Lachen Verdrietig

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 14:59

Ik mest altijd uit wanneer mijn paardje niet in de stal staat. Ik wil niet het risico lopen dat ik hem prik Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 15:11

Ik zet het paard altijd op de poetsplaats o.i.d. met uitmesten, dat is ten eerste veel handiger, omdat je sneller kunt mesten, ten tweede veel veiliger en ten derde krijgt je paard zo niet de stofbende in zijn longen met opstrooien.

xXIreenXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 15:18

nog nooit gebeurt gelukkig!