Ik wil graag benadrukken dat ik er van overtuigd ben dat deze stalhouder het goed bedoelt. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik vind dat hij het verkeerd ziet. Ik denk dat hij de risico's onderschat (en hij vindt waarschijnlijk dat ik mij te druk maak). Kostenbeheersing speelt natuurlijk een rol, maar rijk wordt hij niet van ons want wat wij betalen is echt heel weinig, té weinig juist misschien.
Vanmiddag heb ik een goed gesprek met hem gehad, maar ik heb hem helaas niet kunnen overtuigen. Hij heeft wel gezegd dat hij de volgende keer zal proberen om de zakken met puur stof te laten staan, maar hij krijgt het gratis dus hij voelt zich eigenlijk verplicht om dan ook alles mee te nemen. Hij en een stalgenootje hebben wel gezegd de stal alleen bij te vullen als de paarden buiten staan. Ik ben blij dat ze blijkbaar proberen om er rekening mee houden, maar ik vind het niet voldoende, dus ik ben op zoek naar een andere stal en de stalhouder is hier ook van op de hoogte. Ik heb nog aangeboden om iets meer te betalen zodat er normaal zaagsel kan komen dat wel geschikt is, maar ik kan natuurlijk niet verwachten dat de anderen dit ook doen. Ze willen in elk geval niet op stro over omdat hun paarden veel stro eten. Ik heb nog een beetje hoop dat er een compromis komt want de verstandhouding is verder goed en ik zou liever daar blijven staan. Zolang de stalhouder echter niet van plan is om dit zaagsel af te schaffen houd ik mijn ogen wijd open voor een ander plekje voor mijn pony.