ontwormen: hoe lang na het ontwormen moet je wormen vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:43

kijk ff of je nog wormen ziet, dan neem je die mee kan je gelijk onder de microscoop doen, en griezelen dan maar :Y)

joyfordogs

Re: ontwormen: hoe lang na het ontwormen moet je wormen vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 09:03

half uurtje geleden gevoerd, mest ff opzij geveegd, ruim ik zo op, op het 1e gezicht geen wormen te zien.
Tis ook niet dat ik dagelijks veel wormen zie, af en toe een paar, maar het zijn er mij net teveel, ik heb wel div wormpasta's besteld net. Wil wel mestonderzoek afwachten, zodat ik gericht kan ontwormen.
Heb die pramox onderandere ook besteld net.
Tip: bij www.agradi.nl kun je wormmiddelen heel makkelijk bestellen, aantal vragen invullen nadat je ingelogt bent, binnen 5 dagen heb je ze dan in huis.
Zo heb ik voldoende op voorraad en kan ik hopelijk snel gericht ontwormen.

bedankt voor al het meedenken en de tips

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 15:45

vrijdag de uitslag gehad,
ons veulen had lichte spoelworm besmetting, de andere waren allemaal vrij.
Dus een storm in een glas water gelukkig.

Allemaal bedankt voor het meedenken.

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:24

veulens kunnen ook ontwormt worden met een 3-daagse kuur panacur paste. o.a. werkzaam tegen spoelworm èn eitjes. misschien een tip, grtjs en succes met het wormenoffensief!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:02

een ontwormingskuur werk 1 dag! vergeet dat niet.. paard krijgt het in de mond, gaat naar de maag door de darmen en er weer uit. ( voor wie het niet gelooft, kan even aantal DA bellen. heb tel nr klaar liggen )

als je paard veel worden heeft, kan de DA je adviseren om 3 dagen achter elkaar een past te geven. maar niet zelf proberen. weet niet welke kuren hier voor geschikt zijn en welke niet.

ik zelf test mijn paard met een kit van het woud. ben ik zeer tevreden over!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:20

Je mag tot 48 uur na de wormenkuur wormen vinden,deze zijn dan te danken aan het ontwormen alles wat er daarna uitkomt duidt op een erge besmetting. Als mijn paard aan huis komt ga ik dus ook pas ontwormen als mestonderzoek aantoont dat het moet, dit alles vanwege resistentie.

@MissDonna: heb je een site van het woud of weet iemand waar je deze doe het zelf-kits kunt krijgen?