Vraag voor de mensen met paarden aan huis!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 21:18

Wij hebben een loonbedrijf en die soorgd dus voor het land bewerken want we hebben dus ook self trekkers..Mja en het zaagsel krijgen we wel goedkoper omdat wel veel menswen kennen in het pardenwereldje.. Mja de rest moet je eigenlijk ff gewoon beetje uittekenen en spullen kopen die je er voor nodig heb zal niet te goedkoop zijn allemaal zulk soort dingen moeten bouwen maar het resultaat is altijd fantastisch je paarden aan huis.. En van het wennen aan de stallen zal denk ik niet zo;n ramp zijn als je makkelijke paarden heb.. anders ken je altijd nog per 2 doen als je er veel heb dat is wat overzichtelijker dan heb je goed in de gaten als er wat misgaat..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 23:05

#Ymke# schreef:
Ik ben erg benieuwd hoe jullie alles regelen etc.

Wij zijn bezig met een huis zoeken en ik krijg m'n paarden aan huis. Maar hoe ga ik dat allemaal regelen.
Het gaat mij dus om het verhuizen naar een vreemde stad en alles moet nog aangelegd worden (,stallen,paddock,bak, hek om het weiland)

Ik bedoel meer de dingen zoals: mest op laten halen, land bewerken, goedkoper aan kuil (of hooi) en zaagsel-stro komen, en dus meer van die practische dingen.
Ik neem aan dat jullie niet meteen een tractor hebben gekocht of iets dergelijks!
Ik ben dus erg benieuwd hoe jullie dat allemaal doen of deden, ook andere belangrijke dingen/tips zijn welkom!!

Toen wij verhuisden, eigenlijk ook om de paarden, zijn we 1 dorpje verder verhuisd, dus qua omgeving is er voor ons niks veranderd.
We zijn verhuisd naar een boederij en de bijbehorende dingen zoals tractor en cyclomaaier ed hebben we er bij gekocht, die mensen gingen naar een dorp te wonen en niet weer naar een boederij en hadden dus al die grote machines niet meer nodig.
Mestplaats was hier al aangelegd hebben we dus ook niks aan gedaan. En we hebben een stuk land waar 1 keer per jaar de mest overheen komt de rest van de mest word opgehaald, kost 50 euro per keer geloof ik.
Mijn ouders hebben verder heel veel zelf gedaan met behulp van kennissen en familie (zwart betaald werk dus Knipoog maar ook wel wat vrijwiligers ) Mijn vader heeft dus ook zelf de stallen en de bak aangelgd.
Hooi/kuil en stro kopen we van mijn ooms en tantes (heb 2 ooms en tantes met bedrijfsmatige boederijen die hebben dus altjid wel wat voor ons over) en soms via advertenties in de krant.

Maar ook heel belangerijk is dat je rekening houd met al het extra werk dat je krijgt bovendien kun je er niet op elk gewenst moment even tussenuit op vakantie ofzo, je kunt je paarden niet zo even achterlaten.
Je moet thuis kunnen zijn op bepaalde tijden om je paarden te voeren en uit te mesten ed. Maar ik neem aan dat je dat ookal zelf had bedacht

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 00:02

Wat trouwens ook nog een tip is om 's winters bij te voeren zijn voederbieten (geen suikerbieten). Zijn meestal erg goedkoop en de paarden vinden het heerlijk.