onwetendheid??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

N_fotografie

Re: onwetendheid??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 15:55

Ik weet niet wat voor penceline hij haar heeft gegeven... Ik wil gewoon een arts er naar laten kijken ,dus bespreek dat met hem en dan bel ik de arts eerdaags en neem gewoon die kosten op mij... Tja of ze nou van hem of mij is.. Ze moet gewoon beter!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:06

penicilline is een antibiotica...als dat niet werkt zou hij iets anders moeten proberen.
Pen-hista-strep misschien?
Daar zit ook penicilline in met een antihistamine(om het vocht af te voeren)en ook streptomycine een ander antibioticum.
Vraag het een aan je da...?

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 16:08

ja ik ga hem van de week bellen! Eerst even bespreken, want anders kom ik met de DA aan en dan denk hij van wat nu dan op mijn erf :-)

Maar dank je wel, ik noteer het!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 18:46

Ik heb net met mijn vriend gesproken, en is erover aan het nadenken.. Hij wilde haar wel eerst volledig na laten kijken, straks stuiten we op iets ongeneselijks of wat ook.. Dus ik ga het afwachten, hij komt van't weekend thuis!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:52

Nikki , erg spannend
Ik ben benieuwd :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:58

och...misschien mag je het beestje wel kopen!!!
Dat zou te gek zijn natuurlijk!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 22:47

Echt wel, bij mij gaat ze gewoon 4 jaar de opfok in... Daar staat ze lekker in de wei met maatjes en dan als ze jaar of 5 is komt ze eruit en ga ik watmet haar doen...

Maar eerst kijken wat me vriend zegt :D Wil haar eerst maandje wwaar mijn paard staat, om wormen uit te sluiten, in te enten, te chippen en goed te laten onderzoeken!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:54

In de opfok waar ik sta, krijgen ze regelmatig een wormeitelling zowieso als die net binnen komt, het gaat wel altijd in overleg met de eigenaar. Maar dan kunnen ze ook gericht ontwormen enzo. Ik zal jou nog even de website PBen, als je nog interesse heb na mijn laatste mailtje??

Ik hoop dat je vriend accoord gaat met de koop, mits ze helemaal goed is natuurlijk.
Dan krijgt ze een goed huisje zo te lezen.

Ik had het ook hoor, dat ik een paardje wou kopen, heb me vriend helemaal gek gezeurt :+
Dus als ze goed is, flink zeuren haha

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 12:07

Net even een wormeneitelling besteld, hopelijk krijg ik hem van de week binnen... Ik ga zo de eigenaar bellen, vragen of ik mijn hoefsmid kan laten komen (op eigen kosten) kijken hoe ze na bekapping op haar beentje staat.. Heb even gevoeld aan het beentje, lijkt geen pijn tedoen, is wel helemaal opgezet vanaf haar knie tot haar koot. Het buikje is opgezet en hard..

Hier even 2 foto's van haar heb haar vanmorgen even buitengedaan..
http://pic40.picturetrail.com/VOL353/11 ... 135298.jpg
http://pic40.picturetrail.com/VOL353/11 ... 135326.jpg

Zeg nu zelf, is 't geen schatje :D

Kheb geisteren trouwens gehoord dat ze opgekocht is voor 150,-.. De veearts is er 1 keer bijgeweest. Ik ga even vragen of hij hier nog een bewijs van heeft, wat er nagekeken is en wat eraan gedaan is.. Ik heb nu homeopatisch masseer middel gekocht en een vitaminestoot.. Hopelijk reageert ze hier op, maar wil sowieso nog een veearts laten komen.

tessa1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:42

je kunt met de man gaan praten, en ik zou er wel goed over nadenken of je de elende van een ander op je hals wilt halen.
Maar aan de andere kant wel super dat je het paardje hulp wilt bieden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:45

Heeft ze helemaal geen staart??

rozebril

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:53

hopelijk kan je haar helpen ze ziet er leuk uit op de foto maar inderdaad het lijkt of ze geen staart heeft

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 13:00

Alles is afgeschoren
Van puntje van der neus tot puntje van der staart..

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:09

Was het niet afgeschoren omdat ze eigenlijk voor de slacht was?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:24

Je moet het wel even goed laten uitzoeken wat het dier mankeert, het vreemde vind ik dat ze helemaal geschoren is, zelfs de staart afgeschoren, vraag de reden hiervan. Straks koop je een veulen dat van alles mankeert en zit je al met hoge dierenartsrekeningen voordat ze een jaar is.
Is dit veulen misschien bij de slacht weggehaald?
Heeft ze geen chip? Dan kun je nog de vorige eigenaren vragen wat ermee gebeurd is en of ze naar de slacht zou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:08

N_fotografie schreef:
Alles is afgeschoren
Van puntje van der neus tot puntje van der staart..

Doen ze vaak als ze naar de slacht gaan om doorverkopen te verhinderen, ik heb het idee dat het dier van de slacht is weggekocht. Wellicht weet de eerste eigenaar heel goed wat het dier mankeert en koop je nu de ellende van een ander. Een dier een tijd lang boxrust te geven en maar een uurtje buiten is ook soms een tactiek om gebreken te verbloemen.

Ik zou er geen snars van vertrouwen, maar als je je zinnen gezet hebt op dit veulen, dan toch zeker wel heel goed laten keuren en foto's van dat been, bloed laten trekken.

Een Fries veulen zonder manen en staart, brengt toch niets op? Wie wil dat nou? Het duurt jaren eer er weer een staart aan zit. Hoe ga je dat in de zomer straks doen?? Ik vind het dierenmishandeling, MITS dit dier voor de slacht bestemd was!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:11

wat bizar!
wie komt er nou op het idee om zo'n veulen helemaal te scheren?
ik moest ook gelijk aan slacht denken..
en is het halster ingegroeid geweest ofzo, of is het gewoon de vorm van haar hoofd?
150 euro voor een fries merrie veulen is natuurlijk niks, die zijn normaal, dus als ze goed zijn, veel meer waard.
dus m.i. mankeert er iets aan, óf komt ze bij hele rare mensen vandaan..

wel erg sneu allemaal voor het veulen..

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:13

Als een handelaar tot zoiets in staat blijkt vind ik het persoonlijk niet zn goede handelaar...als ik ook lees dat het andere paard een behoorlijke been wond heeft zonder dat er fatsoenlijk een dierenarts naar gekeken heeft. Dan doe je alles om geld te besparen op je paarden terwijl het ook je handel is? Raar...zo verdien je toch geen brood. Of juist wel omdat mensen uit medelijden paarden gaan kopen dan. Ik denk eerlijk gezegd dat het toch verstandig is dat je een dierenbescherming langst stuurd die boer komt echt niet te weten dat jij het was hoor. Maar dan is de controle er wel voor langere tijd en krijgen die paarden een eerlijke kans zonder dat er mensen de duppe van zijn die medelijden hebben.

maar goed iedereen zijn ding..maar zo handelen...jammer dat ze kunnen blijven bestaan.

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:11

Oh mijn God..Ik denk dat ze wel gelijk hebben hoor! Dat ze eigenlijk voor de slacht bedoeld was |(

Ze is inderdaad wel heel mooi, die dikke buik is van de wormen oid.

Laat d'r echt heeel goed nakijken als je haar perse wilt, ik zou t niet meer vertrouwen.

K kan je natuurlijk niet zeggen wat je moet doen, maar je kan vast wel raden wat ik denk.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:17

Ik volg dit even. Vind het nobel om te proberen, ik deed het in elk geval niet.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 22:19

Tja, mij is verteld, dat ze geschoren is omdat ze waarschijnlijk vol met stront enander gut zat op haar lijf, dit eraf gehaald is om haar zo makkelijker te kunnen verkopen..

Ik wil hte sowieso een kans geven.. Slachten kan altijd nog, straks gaat een paardje weg wat kern gezond is? Het is echt een lief beest met een hart van goud.. Ik wil best geld stoppen in een probleem paard, mits het beter wordt en ik het voor haar niet slechter maak door ermee door te blijven lopen.. Maar goed, eitelling even afwachten, hoefsmid en veearts afwachten en jullie horen van me.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:32

Ik vind het een vreemd verhaal van die handelaar, scheren omdat ze onder de stront zat? Dan is water ook goed hoor en een staart helemaal afscheren wordt alleen gedaan als het voor de slacht bestemd is.
Dit dier is naar mijn mening bij de slager door de achterdeur aan jou handelaar verkocht, is dat andere paard met die beenwond soms ook een slachtpaard?

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:48

Ik vind het super van je dat je zo je best doet voor dit leuke veulentje!! Heb je al uitslag van het wormonderzoek? Waar heb je dit laten doen? Ik weet zeker dat als ik in dezelfde positie zat als jou dat ik hetzelfde zou doen.. ik hoop dat je haar kan kopen.. Laat je het ons weten? Wat misschien idd ook een slim idee is om het bloed op een aantal klinische waarden te laten onderzoeken, ook evt wat immunologische dingen zijn hier van belang.. Zou haar ook wel willen hebben.. Hahah ;)

Ze is idd vast kaalgeschoren voor de slacht, maar er gaan zoveel gezonde paarden naar de slacht omdat mensen ze anders niet kwijt kunnen, dit veulentje heeft in eerste instantie gewoon pech gehad! Hoop dat ze nu meer geluk krijgt!!

Succes en laat het me weten..

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 23:03

Nee, heb hem vandaag pas verstuurd, dus moet nog eerst een buisje krijgen en die dan opsturen!

Dat andere paard staat er nu ook een klein half jaartje, die is volgens hem van een manege, had eerst geen beenwond hoor, een oud 23 jarig ZZ spring paard geweest vroeger.. Zit een hele stamboom achter..

Nouja me vriend komt morgen thuis, dus ben écht benieuwd wat hij van haar vind!!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:20

N_Fotografie: Ik vind het wel knap van je dat je er over na wil denken..zn beestje kanje hart gewoon stelen...hoop dat het allemaal haalbaar gaat zijn voor jou!

Oke het is dus een paardje van 23 jaar die verdiend eigenlijk gewoon een leuk huis met weide en klaar...als hij al zo sport heeft gediend.....