Prijs gebruik maken van een rijbak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:30

Biir schreef:
Bij ons op stal verhuren ze de bak ook (binnenbak). Hier vragen de eigenaren 15 euro per uur voor, de bak kan ook voor een hele winter gehuurd worden (okt-apr) en dat kost dan iets van 1100 euro voor 2 uur.
Bij ons rijden dan ook meer clubs binnen dan particulieren. Want anders is het toch best een investering ;)

Opzich veel geld. Maar de bak huren is ook wel meer dan alleen rijden. Huren wil zeggen neem ik aan dat je de bak alleen hebt ? Als je de bak alleen hebt vind ik 15 euro best mee vallen.

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:39

bij ons thuis hebben we een eb en vloed bak met verlichting- 4 grote straat lantaarnpalen!
wij vragen 7.50 per keer en 45euro per maand dan mag je onbeperkt komen!

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:42

dooszjj schreef:
bij ons thuis hebben we een eb en vloed bak met verlichting- 4 grote straat lantaarnpalen!

Dat is een nette prijs 8-)

Dszjj

Re: Prijs gebruik maken van een rijbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:27

bij ons heb je dan niet standaard de bak alleen!
vaak wel maar hij is in principe alleen voor onze stalgenoten! en andere mensen mogen bij ons komen rijden

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 18:32

Wafel schreef:
dooszjj schreef:

Dat is een nette prijs 8-)

Poeh, nou als ze zoveel vraagt dan haak ik af! Zeker bij gewoon iemand thuis.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:36

Ik betaal 10 euro per week, bij een pensionstal om de hoek.
Dit is een goede buitenbak met verlichting en er is springmateriaal aanwezig.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:37

volgens mij is 5 euro per keer voor een uur wel reeel.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:39

ik betaal 5 tot 7,50 per uur voor een buiten bak mag gebruik maken van de springspullen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:54

ik rijd in de binne bak betaal 6 euro per uur maar als je langer rijden boeit hem dat niet

maar nu dat ik zijn paarden rijd is een handelaar
rijd ook zijn dekhengst

rijd ik gratis in de bak
dusja

ik vind 6 euro een mooie prijs
mooie grote ruime bak alleen geen bak letters:P
die moetten we nog ophangen
en je kunt infeite de hele dag terecht wel van te voren even bellen
dusja

met verlichting alles
spring matriaal waar je intotaal 2 parcours mee kunt bouwens hihi

vind het niet veel geld

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:02

Jeetje wat een prijzen zeg. Ik maak gebruik van de buren hun bak op mijn pensionstalling. Ik heb dit jaar in totaal 40 tot 60 euro betaald weet het niet meer precies. Dus +/- 50 euro per jaar. Bak was alleen bij vorst niet begaan baar en word af en toe geslepen. Ben haast de enigste die er gebruik van maakt. Laat er de paarden lekker uitrazen. Mest ruim ik op als ik bij de kruiwagen kan komen. Springmateriaal aanwezig.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 19:05

Daantjuh20 schreef:
Jeetje wat een prijzen zeg. Ik maak gebruik van de buren hun bak op mijn pensionstalling. Ik heb dit jaar in totaal 40 tot 60 euro betaald weet het niet meer precies. Dus +/- 50 euro per jaar. Bak was alleen bij vorst niet begaan baar en word af en toe geslepen. Ben haast de enigste die er gebruik van maakt. Laat er de paarden lekker uitrazen. Mest ruim ik op als ik bij de kruiwagen kan komen. Springmateriaal aanwezig.

Ik denk dat je een beetje geluk moet hebben.
Misschien moet ik eerste eens vrienden worden met iemand hier die een bak heeft }>
Ik kan altijd nog eens een advertentie zetten in een lokaal krantje :j

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:12

Ligt er aan waar je staat denk ik. Als het een grote manegeof pension is zul je al gauw voor een uurtje 5-10 moeten betalen en dan heb je niet eens de bak privé.

Als je bij een kleinere stal kunt zijn za vaak wat makkelijker, dus rond de 5 euro.
Hier in de buurt is alles 5-7,50 per keer. Dat vind ik eigenlijk best wel duur :o

Je kunt ook lid worden van rijvereniging, vaak zitten die in een manege en kun je op bepaalde tijden de bak gebruiken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:15

Hier in de buurt betaal je gemiddelt €25,- per kwartaal voor een binnenbak. Dat is dan onbeperkt rijden zolang je maar op de daarvoor aangegeven tijden komt.

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:47

Wafel schreef:
Biir schreef:
Bij ons op stal verhuren ze de bak ook (binnenbak). Hier vragen de eigenaren 15 euro per uur voor, de bak kan ook voor een hele winter gehuurd worden (okt-apr) en dat kost dan iets van 1100 euro voor 2 uur.
Bij ons rijden dan ook meer clubs binnen dan particulieren. Want anders is het toch best een investering ;)

Opzich veel geld. Maar de bak huren is ook wel meer dan alleen rijden. Huren wil zeggen neem ik aan dat je de bak alleen hebt ? Als je de bak alleen hebt vind ik 15 euro best mee vallen.

Ligt er aan of je de bak alleen hebt, de eigenaren vragen ook vaak aan degene die hem willen huren of het een probleem is als er pensionklanten mee rijden, de meeste vinden het niet erg, het zijn dan ook vaak bekenden uit de buurt die de bak huren.
Op een andere manege hier in de buurt (dat is in belgie) vragen ze 45 a 50 euro per uur voor het afhuren van een bak. Dit is dan ook wel een toplocatie. Maar dan heb je de bak wel voor jezelf alleen, als er andere paarden tussen rijden, kost het 9 euro per paard.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:49

wij betalen bij de manege 100 per jaar...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 09:55

_Daniella schreef:

Dat vind ik niet zo duur eigenlijk!
Ik zal het eens navragen bij de manege hier in Peer.
Ik vind het alleen nooit zo prettig als anderen staan te kijken hoe ik als groentje aan het klooijen ben _O-
Komen straks meisjes van 8 vertellen hoe ik het moet doen :D

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:27

ik betaal 7,50 per keer en moet het vooraf vragen, maar maak er alleen gebruik van als eigen buitenbak slecht is. Bak aanleggen en onderhouden is duur en risico is best aanwezig dat ander voor je sloopt

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:41

Zoezi schreef:
_Daniella schreef:

Dat vind ik niet zo duur eigenlijk!
Ik zal het eens navragen bij de manege hier in Peer.
Ik vind het alleen nooit zo prettig als anderen staan te kijken hoe ik als groentje aan het klooijen ben _O-
Komen straks meisjes van 8 vertellen hoe ik het moet doen :D

Bij panhof bedoel je???
Ik denk dat ze daar meer vragen dan 100 euro per jaar. Vroeger ging dat ook per paard, maar ik weet niet hoe het zit nou er andere uitbaters in zitten..

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 15:43

Biir schreef:
Bij panhof bedoel je???
Ik denk dat ze daar meer vragen dan 100 euro per jaar. Vroeger ging dat ook per paard, maar ik weet niet hoe het zit nou er andere uitbaters in zitten..

Ja daar, ik had graag gewild dat de Hoefslag nog open was. Daar heb ik een jaar lang lessen gehad. Toen is de vergunning ingetrokken. Gelukkig voor mij had ik toen net een eigen paard gekocht.
Van waar kom jij? Misschien dat je voor mij een adresje hebt.

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:06

Ik kom uit Hamont..
Ik zou zo niks weten, ken wel veel mensen die thuis een bak hebben maar die verhuren die eigelijk niet..
En ja, in de Warre, maar dat is ook ver en duur.. Verder weet ik eigelijk niks.. Verhuren ze bij Panhof de binnenbak ook niet meer?

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:56

Ik was lid van een ruiterclub en betaalde 45,- per jaar voor onbeperkt gebruik van de buitenbak.
In de winter ging ik wel eens naar de manege aan de overkant en betaalde we 5,- per keer.
Nu heb ik het geluk op een stal te staan met zowel binnen als buitenbakken.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:01

Bij ons op stal betaal je van buitenaf €10 voor een uur. Dan heb je wel een superchique binnenbaan(of buitenbaan) van 20x60 met Agterbergbodem, airconditioning, spiegels etc. Zijn geen manegelessen enzo dus je kunt altijd rustig rijden.

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:02

In de winter wijk ik af en toe uit naar een binnenbak in de buurt en daar betaal ik € 2,50 per keer. Meestal heb ik dan ook de bak voor mij alleen.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:14

ik betaal 2,50 per keer bij een particulier (binnenbak)

duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:36

Ik betaal 2 euro per keer als ik in de bak wil rijden. En privéles 2,50 euro.