Wat zouden jullie doen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emma

Re: Wat zouden jullie doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:08

ik zou het echt verschrikkelijk vinden als iemand me ging bemoeien (op een slechte manier, en dus niet om alleen wat tips te geven ofzo op een AARDIGE manier) met hoe ik met mijn paard om ga!
ik zou dan echt weg gaan op zo'n stal. ik zou het denk ik wel moeilijk vinden om de waarheid te zeggen, maar ik zou het denk ik toch zeggen, omdat ze het toch doet, en je vind het niet leuk. Hoord zij tenminste ook is de waarheid!

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:42

ben het met hogeboom eens,je moet het deze tijd echt treffen met een stalling!!!,
tip voor de volgende keer meiden:ge eerst eens een dik aantal keer langs de stalling waar je van plan bent je paard te stallen,ook onverwachts en op verschillende tijden!!
vaak zegt dat genoeg!! ook al sta je op de desbetreffende stal, ga eens een paar keer terug als je weg bent gegaan, zo wantrouwend als ik was heb ik dat ook gedaan bij mijn stalling waar ik na mijn nare ervaring met nyos(mijn ruin) heen ben gegaan... dit bleek absoluut niet nodig te zijn!!! de stal is geweldig evenals de eigenaresse.en bovenal heb ik het geluk dat het maar 5 min. van ons af is ; )

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:37

Lagency schreef:
Ik ben zelf in het bezit van een grote zware vriend en schoonpapa zit bij een leuke moterclub ;) maar die heb ik gelukkig nog nooit in
hoeven te zetten.
Dan moet er wel heel wat aan de hand geweest zijn wil de politie met je mee gaan.

er werd met hele nare dingen gedregen.
politie is niet meegegaan hoor.

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:52

ik ben ook bij een stal weggegaan omdat de paarden daar mishandeld werden en hooi met schimmel kregen.
hun hadden totaal geen verstand van paarden.
toen ik weg ben gegaan heb ik ze precies verteld waarom het drong niet tot ze door maar ik was het kwijt.
ik heb wel getwijfeld of ik het zou zeggen maar ik wilde toch me ei kwijt niet dat het opgelost is maar het was wel ff goed voor me eigen gevoel.
me paardje is nu weer gelukkig en staat weer veilig.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:01

Hooi met schimmel herken ik inderdaad wel.Maar mishandeling van pension paarden was niet het geval.Wel werdt er met een longeer zweep gevoerd om de paarden rustig te laten wachten op hun beurt. 8)7
Laatst bijgewerkt door Lagency op 16-01-09 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:05

ik denk dat je het moet vergeten, als die mensen met hetzelfde probleem zitten moeten ze ook maar weggaan of zelf hun mond open trekken!

donald duck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:00

Ik wil de mensen die hier een reacties op geplaatst hebben alvast heel erg bedanken.Ik heb van diverse mensen een prive bericht gehad, en ben erachter gekomen dat de betreffende pensionhoudster ook hier op bokt plaats neemt.
Ze valt momenteel, meerdere ex-klanten hiermee lastig.
Dus vandaar dat ik momenteel niet meer zo snel durf te reageren op jullie lieve berichten en medeleven.
Nogmaals dank, het heeft mij erg goed gedaan, te weten dat er zo veel mensen met mij en mijn paard zijn begaan.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:12

malita04 schreef:
ik ben ook op die manier weggegaan.(wel een andere stal)mijn paard kreeg achter mijn rug om geen eten!!!
het dek werd er sávonds na sluitingstijd eraf gehaald en nog meer van die streken!!!
toen ik daar achter ben gekomen, heb ik meteen een andere stal geregeld,netjes de huur betaald die ze tegoed had die mnd(zoals altijd!!) en gegaan ,ik/jij ben haar geen verantwoording verplicht!!!! waarom dat je gaat je hebt betaald en verder heeft de stalling er niks mee te maken.jouw paard,jij bepaald waar je staat of heengaat!

Dit klopt niet. Paard werd goed verzorgd. Ik heb zelf meegeholpen om de stal schoon te maken toen jij een aantal dagen/week niet kwam. En voer kreeg hij ook gewoon. Deken kan ik niks over zeggen, na sluitingstijd was ik er niet.

Maakt me verder niet uit, ik sta ook niet meer op die stal. Maar het is niet netjes om zo te praten over een stal die het beste met de paarden voor heeft (ook met jou paard).

donald duck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 17:17

Elk verhaal heeft wel 2 kanten.
Maar in mijn geval was ik zeker niet de enige.
Door de jaren heen (wat ik vernomen heb) zijn klanten die daar vetrokken onder veel extremere toestanden weg gegaan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:17

donald duck,

Wel rot voor je, maar het ligt nu achter je en ga genieten van wat je nu doet met je paard op de nu wel leuke stal.

Het heeft geen zin om achterom te kijken.

Nu je liet weten dat de pensionstalhoudster ook actief is op de bokt, is dit misschien een kans voor je, om eens rustig met haar te bokken, en wie weet krijgen jullie beiden begrip en kan je het achter je laten en het laten rusten.

jupio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:03

Ik begrijp wel dat je toen niet durfde te zeggen waar het op stond, voor een volgende keer zou het wel verstandiger zijn denk ik.

Maar als het echt ernstige zaken zijn, zou ik het zeker met de eigenaren die er nu nog hun paard hebben staan over hebben!

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:56

Ik weet over welke stal jij het hebt. Kom er vaak genoeg. Wat jij hier schrijft is allemaal onzin!!!
Als er mensen zijn die goed voor de paarden zijn dan zijn zij het wel. Wil even voor hun opkomen omdat er achter hun rug om dingen over hun worden geschreven. Lezen mensen nu ook even de andere kant van het verhaal.
miepmiep1 schreef:
ik ben ook bij een stal weggegaan omdat de paarden daar mishandeld werden en hooi met schimmel kregen.
hun hadden totaal geen verstand van paarden.
toen ik weg ben gegaan heb ik ze precies verteld waarom het drong niet tot ze door maar ik was het kwijt.
ik heb wel getwijfeld of ik het zou zeggen maar ik wilde toch me ei kwijt niet dat het opgelost is maar het was wel ff goed voor me eigen gevoel.
me paardje is nu weer gelukkig en staat weer veilig.

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:01

nou sorry maar jij weet niet over welke stal ik het heb of wat dan ook

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:58

zo heb ik mijn paard ook weggegehaalt bij een stal waar ze verschimmeld hooi kregen en als ze in het land stonden hadden ze geen water,ook kregen de paarden niet de juist krachtvoer zoals het hoorde.wij zijn daar toen ook vertrokken en we hebben ook eerlijk gezegt waarom,maar het enigste wat deze stalhouders nu doen is ons slecht maken dus of het zo verstandig is om eerlijk te zijn ,,ik weet het niet zo.

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:06

ik heb ff rond gekeken om tekijken wie je moet zijn horsefriend7
maar ik zal het niet weten.
ga er dus van uit dat je mij ook niet kent.
over deze situatie kun je niks weten je schrijft, Kom er vaak genoeg. helaas is dit niet mogelijk om dat deze stalling inmiddels al 8 jaar niet meer bestaat.
er zijn verschillende bewijzen dat dit idd met mijn paard is gebeurd foto's, dierenarts rapporten, aangifte van bij de politie en een rapport dat ze het hebben bekend.
ook zijn ze hier dus voor veroordeeld. ze hebben er een taak straf voor gekregen en moesten mijn dierenarts kosten betalen.
ik weet dus niet waar jij het op baseerd dat ik lieg.
maar ik geloof jou verhaal niet omdat die mensen geen paarden of stalling meer hebben.
ik ga hier geen mensen zwart maken als ik niet zeker weet dat het waar is maar de feiten liegen er niet om dacht ik zo.

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:04

Als die stal niet meer bestaat, dan heb jij het inderdaad niet over die stal.

Blover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:10

Het is jammer dat je niet de echte reden heb verteld.. Dan kunnen ze er ook nooit wat aan doen.. Lastig voor de mensen die er nog wel zitten..
Maar wel fijn dat je nu een leukere stal heb!

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:18

nee deze stal bestaat al 8 jaar niet meer.
gelukkig niet zeg.
als ik er weer bij na moet denken hoe mijn paardje er aan toe was en die van mijn vriendin.
mijn paard is nog steeds niet helemaal de oude zo iets blijft je altijd achtervolgen.
maar ik vraag me wel af waarom je zo reageerde terwijl je mij niet kent en de situatie ook niet.

donald duck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 22:21

miepmiep1 schreef:
nee deze stal bestaat al 8 jaar niet meer.
gelukkig niet zeg.
als ik er weer bij na moet denken hoe mijn paardje er aan toe was en die van mijn vriendin.
mijn paard is nog steeds niet helemaal de oude zo iets blijft je altijd achtervolgen.
maar ik vraag me wel af waarom je zo reageerde terwijl je mij niet kent en de situatie ook niet.

Gelukkig dan maar dat de stal weg is.
Ik hoop dat je paardje snel weer de oude wordt.

@HorseFriend: Over welke stal heb jij het dan?
Ik vindt dat jij best wel fel reageerd op miepmiep1 terwijl het dus niet om de zelfde stal gaat.

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:23

de oude zal hij nooit meer worden helaas
maar met veel liefde en geduld kom je een heel eind.

horsefriend reageerd idd heel vel en een beetje jammer dat hij of zij niet meer reageerd.

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 01:46

Ik ken het. Ik heb ook op zo een stal gestaan. Pony werd achter mijn rug om verkocht, kreeg dubbel eten en ondanks dat ze zeiden dat ie water had gehad, dronk hij nog emmers met water leeg als wij er waren. Verder werd er gezegd dat er ook in de winter weidegang was en in die 3 maanden dat ik daar stond heeft hij welgeteld 1 keer op de wei mogen staan. Toen de bak ook niet beschikbaar was, werd er doodleuk gezegd dat ik maar moest gaan wandelen. Want dan kan hij natuuuurlijk al zijn energie kwijt. Pony van nog geen 3, daar moest ik maar vast mee gaan rijden. Dat kon makkelijk.
Ook vonden de andere meiden op stal het leuk om je paard 3 kilo biks te geven om vervolgens toe te kijken hoe jij door je paard werd meegesleurd. Staleigenaresse heeft meerdere malen gedreigd dat als ze het op haar heupen kreeg dat ze je paard gewoon los zou laten in de polder en dat je dan kon oprotten. Sommige mensen doen het nou eenmaal alleen maar voor het geld.
Ik zou zeggen laat gaan, laat gaan.