Aankoop nieuw paard, wat aanschaffen etc?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loontje73

Re: Aankoop nieuw paard, wat aanschaffen etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:28

en.......wat ga je doen?
Ben wel benieuwd waar iedereen het je afraad?
Ga op je gevoel af. Heb ik 5 maanden terug ook gedaan en ik heb er nog geen dag spijt van gehad.
En wat betreft de spulletjes een halster, halstertouw en wat poetsspullen en de rst komt later. Elke maand wat bijvoorbeeld.
Succes en laat ons even weten wat je gedaan hebt.........

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 20:32

Nou ik heb besloten het niet te doen vanwege haar karakter.
Ik heb voorheen ook een paardje getraind met ongeveer hetzelfde karakter en dit klikte totaal niet en daar heb ik mee moeten stoppen. Dit wil ik zowel mijzelf als schanulleke besparen. Ze verdient een baas voor de rest van haar leven!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 20:33

Tamadine schreef:
Nou ik heb besloten het niet te doen vanwege haar karakter.
Ik heb voorheen ook een paardje getraind met ongeveer hetzelfde karakter en dit klikte totaal niet en daar heb ik mee moeten stoppen. Dit wil ik zowel mijzelf als schanulleke besparen. Ze verdient een baas voor de rest van haar leven!

Neemt niet weg dat het echt een super paard is! Echt waar. Als je met haar karakter om kan gaan , dan heb je echt een vet tof paard onder de kont straks.

Ze heeft ook alles wat ik zoek bij een paard, alleen het karakter past helaas niet bij mij.

loontje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:50

Oke dat kan natuurlijk....... Je moet er wel helemaal achter staan. Nou succes met verder zoeken en hou ons op de hoogte.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 21:00

Ja dat gaat helemaal goed komen. Dit is gewoon eerlijker tegenover haar en mezelf. Ik ben teveel een knuffelaar dan dat ik consequent kan zijn, dus dat gaat dan niet werken als een paard dat wel nodig heeft. Ach komt helemaal goed, ik kom mijn droompaard (ook al was zij dat evengoed haha) nog wel tegen!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:14

Toen ik mijn -op dat moment- jaarling kocht heb ik in het begin enkel een halster en touw gekocht, een poetsset en wat noodzakelijke EHBO spullen..
Nu is hij bijna 2 en ik heb hier en daar al wat gekocht in de uitverkoop, zodat ik inderdaad niet alles in eens moet kopen volgend jaar..
Zo heb ik nu al

2 dekjes
Hoofdstel
Halster (dat wat hij eerst had is intussen al bijna te klein)
Longeersingel (gekregen voor kerst)

Na de winter wil ik een winterdeken aanschaffen, omdat die dan meestal in de uitverkoop komen .. Wordt natuurlijk wel wat gokken voor de maat, maar dat nemen we er dan wel bij :)

Ik probeer echt de aankopen te spreiden en te profiteren van aanbiedingen, ik ben er zeker van dat ik zo heel wat uitspaar..

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:17

wat ik altijd wel handig vind is halster, touw, en beenbeschermers voor in de trailer.
de rest is van latere zorg

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:21

Er worden wel veel dingen genoemd die je nog helemaal niet nodig hebt als je je paard in de opfok oid gaat zetten. Want ookal is de opfok vol, dan neem ik aan dat als je haar in pension zet, net zo weinig met haar gaat doen als wanneer ze wel in de opfok zou staan.

Een halster en touw is het belangrijkste, kun je toch ergens een opfok vinden, dan kun je eventueel borstels aanschaffen, maar vaak is dat helemaal niet nodig.
Ga je wel op pension, dan zou ik wel borstels en een ehbo setje aanschaffen.
Het is een heel groot verschil wat je nodig hebt als je op pension staat, omdat je dan écht zelf voor je paardje moet zorgen. In de opfok zijn ze zelf vaak al op dingen voorbereid en zit eea al bij de prijs in.
Pas als je echt met je paardje aan het werk gaat, zou ik meer gaan aanschaffen wat je op dat moment nodig hebt. Zo spreid je de kosten ook enigszins.